حمیدتی : شورای حاکمیتی سودان تشریفاتی است

به گزارش مجله آراد، معاون شورای حاکمیتی سودان با بیان اینکه مسئولیت شرایط کنونی کشور به عهده دولت انتقالی خارطوم است، گفت: پس از تشکیل این دولت شورای حاکمیتی جنبه تشریفاتی دارد.

حمیدتی : شورای حاکمیتی سودان تشریفاتی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم به نقل از روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم، سرلشکر محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی در جمع نمازگزاران یکی از مساجد سودان گفت: مردم باید بدانند مسئولیت شرایط کنونی کشور به عهده دولت انتقالی است.

دولت انتقالی خارطوم دیروز عصر تصویب کرد که قیمت بنزین و گازوئیل به صورت تدریجی در سال آینده میلادی افزایش پیدا کند. به گفته یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر، آزادسازی بهای سوخت در نظام مالی سودان اخلال ایجاد می نماید و تأثیر منفی بر شرایط معیشتی مردم به جای خواهد گذاشت.

افزایش قیمت سوخت و نان سبب شد تا سودانی ها علیه نظام عمرالبشیر قیام و آن را سرنگون نمایند.

معاون شورای حاکمیتی سودان که فرماندهی نیروهای واکنش سریع این کشور را به عهده دارد، گفت: مسئولیت ما حفظ امنیت کشور و یاری به اجرایی شدن صلح در سودان است.

مردم سودان نیروهای واکنش سریع را عاملان حمله به اعتصاب نمایندگان در برابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح در خارطوم می دانند که طی آن 128 نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

حمیدتی گفت: مردم از ما (نیروهای واکنش سریع) ناراضی هستند، اما ما به کار خود مشغول هستیم، زیرا احساس می کنیم خطر وارد کشور می گردد.

این سخنان حمیدتی در حالی مطرح شد که بر اساس توافقی که ائتلاف آزادی و تغییر (مخالفان نظام عمرالبشیر) با نظامیان امضا کرد، این شورا در مردادماه گذشته تشکیل شد.

شورای حاکمیتی طی 3 سال و 3 ماه اداره سودان را به عهده خواهد داشت. اکنون سرلشکر عبدالفتاح برهان ریاست این شورا را به عهده دارد.

از سوی دیگر روزنامه سودان الیوم طی گزارشی از مقامات خارطوم خواست تا شعبه رستوران آمریکایی مک دونالد را در سودان تعطیل نمایند؛ چراکه اخباری درخصوص استفاده از گوشت انسان در محصولات این رستوران در رسانه های غربی منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 765

به "حمیدتی : شورای حاکمیتی سودان تشریفاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمیدتی : شورای حاکمیتی سودان تشریفاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید