توسعه زیرساخت های ارتباطی، نقش مهمی در پیشرفت روستاها دارد

به گزارش مجله آراد، استانداریزد با اشاره به نقش توسعه زیرساخت های ارتباطی در پیشرفت روستاها، گفت: در صورت بهره مندی مناسب از زیرساخت های ارتباطی شاهد پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستا ها خواهیم بود.

توسعه زیرساخت های ارتباطی، نقش مهمی در پیشرفت روستاها دارد

به گزارش خبر نگارخبرنگاران یزد ، محمدعلی طالبی در آیین بهره برداری و جشن دسترسی تمام روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات که با حضور محمدجواد آذری جهرمی و جمعی از مسئولین استانی برگزار گشت، ضمن قدردانی از همراهی و حمایت وزارت ارتباطات در پیشبرد اهداف و برنامه های این حوزه و ارتقاء شاخص های آن، گفت: استان یزد بواسطه ارتقاء شاخص های این حوزه، یکی از استان های برتر کشور در شاخص های اقتصادی و توسعه ای بوده و با پوشش 100 درصدی اینترنت در روستاهای بالای 20 خانوار این استان به عنوان اولین های تحقق این مهم در کشور است.

وی افزود: علی رغم اینکه جمعیت روستایی استان حدود 20 درصد است اما بافت جمعیتی و جغرافیایی استان یزد به گونه ای است که قریب به نیمی از جمعیت استان، از خدماتی که در روستا ها صورت میگیرد، بهره مند می شوند.

طالبی با بیان اینکه در تعطیلات و برخی از فصول سال از جمله بهار و تابستان جمعیت افراد ساکن در روستاها، چندین برابر جمعیت اسمی آن ها می شود، گفت: با این احتساب جشن و موفقیت دسترسی روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت، موفقیتی است که بیشتر مردم استان یزد از آن بهره مند می شوند.

استانداربا اشاره به نقش توسعه زیرساخت های ارتباطی درپیشرفت روستاها، افزود: در صورت بهره مندی مناسب از زیرساخت های ارتباطی شاهد پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستا ها خواهیم بود.

توسعه اقتصاد دانش بنیان

طالبی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اقدامات اجرا شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رویکرد اقتصاد دانش بنیان را برای توسعه استان فرا روی ما قرار داده است، شرح داد: استان یزد؛ اولین استان کشور است که به طور رسمی رویکرد اقتصاد دانش بنیان را به عنوان اصلی ترین محور توسعه استانی در نظر گرفته و این موضوع را به صورت جدی دنبال کرده است.

وی، وجود زیرساخت های مناسب ارتباطی، نیروی متخصص و تحصیل کرده و ضرورت سامان دادن اقداماتی جهت کاهش آسیب های ناشی از رشد بی رویه صنعتی از جمله آسیب به محیط زیست و کاهش منابع آبی را از دلایل انتخاب اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبردی مهم در استان مطرح نمود.

طالبی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر شاهد غلبه گفتمان اقتصاد دانش بنیان بر دیگر مباحث توسعه ای هستیم، اظهارداشت: همراهی های خوبی از سوی مسئولین استانی و کشوری در این حوزه شده و این موضوع سرمایه بسیار خوبی را برای استان بوجود آورده که در نهایت می تواند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

استاندارشرح داد: بر این اساس برنامه های بسیار خوبی در استان ترتیب داده شده و استان یزد، اولین استانی بوده که برنامه راهبردی نظام نوآوری را تدوین و تصویب کرده و آن را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به برنامه مشترک موجود بین دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی جهت حرکت در جهت نوآوری، خاطرنشان ساخت: استان یزد اولین استان کشور پس از تهران است که راه اندازی کارخانه نوآوری را شروع کرد و امیدواریم طی یکی دوماه آینده فاز اول کارخانه را افتتاح شود.

یزد الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور

استانداربا تاکید بر اینکه نگاه ما به آینده این است که یزد الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور شود، بیان نمود: در سفر دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به استان این رویکرد استان طرح شد که ایشان قول مساعدت در این زمینه را دادند.

طالبی شرح داد: خوشبختانه با اجرای برنامه هایی در این حوزه و سایر حمایت هایی که از طرف وزارت ارتباطات صورت خواهد گرفت، زیرساخت های لازم برای انتخاب یزد به عنوان الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور بوجود خواهد آمد که نوید بخش آینده ای بسیار خوب در حوزه توسعه و اقتصاد استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1792

به "توسعه زیرساخت های ارتباطی، نقش مهمی در پیشرفت روستاها دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیرساخت های ارتباطی، نقش مهمی در پیشرفت روستاها دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید