توسعه درون زا جزو برنامه های کلان شهرها است

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، سید احمد حسینی نیا پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه گسترش و توسعه درونی امروزه در دستور کار دولت و برنامه های کلانشهرها قرار گرفته، این موضوع در شهر اصفهان نیز در حال پیاده سازی است.

توسعه درون زا جزو برنامه های کلان شهرها است

وی با بیان اینکه سال 89 حدود یک هزار و 615 هکتار از محدوده شهر اصفهان خارج گردیده است، گفت: این کار در حالی انجام شده است که به ازای این میزان کاهش از وسعت شهر اصفهان، افزایشی را در محدوده شهر اصفهان نداشتیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان داشت: یک هزار هکتاراز اراضی در منطقه 6 شهر اصفهان، 40 هکتار زمین از منطقه 4، 65 هزارهکتار زمین از منطقه 2، 360 هزار هکتار زمین از منطقه 12 و 150 هزار هکتار زمین از منطقه 14 اصفهان در سال 89 از محدوده شهر اصفهان خارج گردیده است.

وی با بیان اینکه پهنه کردآباد ادامه خیابان علامه امینی و دارای طرح مصوب است، افزود: برای آزادسازی این محور با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، باید این الحاق انجام گردد و تعادلی از کاربری ها در این محور شکل بگیرد.

حسینی نیا با بیان اینکه هدف از این الحاق نگاه مادی و تجاری نیست، ادامه داد: بارگذاری ها تجاری و مسکونی تعریف نگردیده است و بیشتر بارگذاری ها با هدف ایجاد فضای تفریحی انجام شده است.

وی در خصوص الحاق قطعه جی شیر نیز اظهار کرد: با توجه به مباحث پیرامونی پیشنهاد تخصصی در این منطقه، بارگذاری از جنس کاربری هایی است که منطبق با ماده 14 زمین شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه قطعه سه پینارت تثبیت وضع موجود است و در آن توسعه نخواهیم داشت، ادامه داد: هدف شهرداری استحصال محدوده های شهر است، در حال حاضر شهرداری به این مناطق خدمات ارائه می دهد و باید این امر ساماندهی گردد.

وی با بیان اینکه زمین های موجود عمدتا اراضی کشاورزی و باغی است که به خاطر خشکسالی ها امروز به زمین های بایر مبدل گردیده است، توضیح داد: با توجه به رشد جمعیتی که طی سال های 90 تا 95 داشتیم و جمعیت از 133 هزار نفر به 160 هزار نفر رسیده است با الحاق 140 هکتار به منطقه 4 باز هم فضا برای پوشش این میزان جمعیت کاهش خواهد داشت.

حسینی نیا افزود: بخشی از منطقه 4 اصفهان بافت فرسوده است که امکان بارگذاری آن وجود ندارد و آنچه ما امروزه در مشتاق سوم مشکل داریم بحث آزادسازی آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 39

به "توسعه درون زا جزو برنامه های کلان شهرها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه درون زا جزو برنامه های کلان شهرها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید