توزیع 5000 بروشور سلامت در صومعه سرا

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: رئیس شبکه بهداشت صومعه سرا گفت: به مناسب روز جهانی تیروئید بیش از 5هزار بروشور سلامت در این شهرستان توزیع شد.

توزیع 5000 بروشور سلامت در صومعه سرا

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور سه لتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از صومعه سرا، مهدی مقدم راد ظهر امروز در نشست روز جهانی تیروئید، با بیان اینکه چهارم تا یازدهم خرداد ماه روز جهانی تیروئید است، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه آمار بالایی از افراد به بیماری تیروئید مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه تیروئید یک غده بسیار کوچک در جلوی گردن است، اضافه کرد: تیروئید قابل دسترس و قابل مشاهد است.

رئیس شبکه بهداشت صومعه سرا گفت: با اسکن هایی که بر روی بیمار انجام می گردد و سوزن هایی که به تیروئید می زنند غده ها و سرطان های تیروئید را تشخیص می دهند.

مقدم راد با بیان اینکه بیماری های کم کاری تیروئید و گواتر در جامعه ما فراوان است، توضیح داد: گواتر یک حالت افزایش فعالیت تیروئید برای جذب ید است.

وی با بیان اینکه ید باید در غذاهای روزانه ما وجود داشته باشد، اعلام کرد: اخیرا در یک سری از نمک ها ید اضافه کرده اند و به عنوان نمک های تصفیه شده یددار در اختیار افراد قرار می دهند.

رئیس شبکه بهداشت صومعه سرا تاکید نمود: نمک تصفیه شده قابلیت جذب دارد و می تواند از خیلی بیماری هایی که ناشی از کمبود ید است، جلوگیری کند.

مقدم راد با بیان اینکه اگر در رژیم غذایی ید کم باشد، خود به خود تیروئید افزایش فعالیت می نماید، اظهار کرد: با افزایش فعالیت تیروئید، حجم آن زیاد و در صورت کم بودن ید غذا ،تیروئید روز به روز بزرگ تر می گردد.

وی اضافه کرد: افرادی که مبتلا به تیروئید هستند با خوردن قرص که نوعی ید خوراکی است به مرور زمان ید به بدن فرد می رسد و میزان حجم تیروئید پایین می آید.

رئیس شبکه بهداشت صومعه سرا با اشاره به اینکه اگر تیروئید هورمون هایی را که فراوری می نماید و قسمت اصلی هم که ید است نباشد، مسائل اساسی برای فرد ایجاد می گردد، گفت: مسائل اساسی کمبود ید، مشکل میتابولسمی است.

مقدم راد با بیان اینکه در بدن انسان در تمام سلول ها سوخت و ساز انجام می گردد و هورمون در این قسمت خیلی تاثیرگذار است، توضیح داد: درصورت نبودن این هورمون سوخت و ساز مورد آسیب واقع می گردد و به صورت کامل انجام نمی گردد و افرادی که هورمون تیروئید در آنها کم یا زیاد است یک سری بیماری ها در آنها ایجاد می گردد.

وی اعلام کرد: اطفال وقتی به جهان می آیند میزان فعالیت تیروئید به سمت افزایش است زیرا اطفال به وسیله مادر هورمون های تیروئیدی را دریافت می نمایند.

رئیس شبکه بهداشت صومعه سرا تاکید نمود: بعداز اینکه اطفال می خواهند مستقل شوند، آنها را تحت آزمایش پاشنه پا قرار می دهند و تیروئید خون آنها را به صورت غربال گری آزمایش می نمایند.

مقدم راد اظهار کرد: اگر اطفال میزان هورمونشان در حد کمی بود، آنها را فراخوان می نمایند به سمت آزمایشگاه و آزمایش خون را از آنها می گیرند که این آزمایش در همه نوزادان انجام می گردد و به صورت رایگان است.

وی اضافه کرد: آزمایش پاشنه پا می تواند بسیار زیاد در جلوگیری از عواقب و عوارض نبود هورمون های تیروئیدی در اطفال موثر باشد.

رئیس شبکه بهداشت صومعه سرا گفت: افرادی که از دوران نوزادی مشکل تیروئیدی دارند اینها به مرور عقب ماندگی ذهنی پیدا می نمایند و ضریب هوشی آنها به شدت افت پیدا می نماید و سربار جامعه می شوند و مسائل عصبی در راه رفتن آنها دخیل می گردد.

مقدم راد توضیح داد: تست ساده غربالگری از پاشنه پا نوزادان می تواند از افرادی که مسائل آی کیو دارند با درمان ید و هورمون تیروئید از این مسئله جلوگیری نمایند.

وی با بیان اینکه بیماری های تیروئید کم کار و پرکار درباره بالغین عوارض زیادی دارد، اعلام کرد:افرادی که تیروئیدشان پرکار است آنها باید تحت نظر پزشک باشند و داروهای خاص خود را استفاده نمایند که مسائل قلبی و ریوی برای آنها ایجاد نگردد.

رئیس شبکه بهداشت صومعه سرا تاکید نمود: همه ارگان ها و اعضای بدن به نوعی با تیروئید در ارتباط هستند و اشکالات کار در تیروئید بر روی بافت ها و ارگان های دیگر بدن تاثیر می گذارد.

مقدم راد با بیان اینکه به مناسب روز جهانی تیروئید بیش از 5هزار بروشور سلامت در این شهرستان توزیع شد، اظهار کرد: از مردم درخواست می گردد تا به مسئله تیروئید خود اهمیت دهند و از تیروئید غده بسیار کوچک با کارایی بسیار بزرگ غافل نشوند.

انتهای پیغام، آ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 773

به "توزیع 5000 بروشور سلامت در صومعه سرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 5000 بروشور سلامت در صومعه سرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید