تهیه طرح ساماندهی مرکز نگهداری حیات وحش بوستان چیتگر

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، دکتر علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار به همراه رئیس اداره محیط زیست شهر تهران و مسئولین منطقه 22 از پارک چیتگر و مجموعه حیات وحش آن بازدید به عمل آورده و طی بررسی های فنی و کارشناسی اقداماتی را در دستور کار خود قرار دادند.

تهیه طرح ساماندهی مرکز نگهداری حیات وحش بوستان چیتگر

دکتر شاعری در این بازدید با بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر با مساحت 950 هکتار از بزرگترین بوستان های جنگلی شهر تهران است گفت: این بوستان علاوه بر امکانات طبیعت گردی ، امکانات تفریحی دیگری نظیر پیست سوارکاری، اسکیت، پیست دوچرخه سواری و ... نیز دارد ، همچنین از دیگر امکانات این بوستان می توان به یک محوطه نگهداری حیات وحش شامل گونه های خرگوش، طاووس و قوچ و میش اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به مطابقت شرایط بوستان جنگلی چیتگر با زیستگاه طبیعی گونه های جانوری لارستان و اوریال که از گونه های تهدید شده و کمیاب جانوری اصیل ایرانی است، سایتی برای نگهداری این گونه ها در نظر گرفته شده و خوشبختانه سازگاری این گونه ها باشرایط اقلیمی کوهپایه ای بوستان چیتگر، موجب افزایش تعداد این گونه جانوری شده است.

شاعری اظهار کرد: وجود چنین زیستگاهی، جاذبه های طبیعی و گردشگری بیشتری را در منطقه، ایجاد می کند وحضور دائمی دامپزشک نیز اطمینان شهروندان را از نظر سالم بودن قوچ و میشهای موجود در این محیط فراهم می کند.

وی با بیان اینکه باید اداره محیط زیست در تهیه طرح ساماندهی مرکز نگهداری حیات وحش بوستان چیتگر با شهرداری تهران همکاری کند گفت: ساماندهی مرکز نگهداری قوچ و میش های بوستان چیتگر نیز باید بر اساس دستورالعمل و آئین نامه ساماندهی باغ وحش ها و مراکز نگهداری صورت پذیرد.

گفتنی است شهروندان می توانند جهت بازدید از مجموعه نگهداری این حیوانات همه روزه به فاز غربی پارک چیتگر مراجعه کرده و از این زیستگاه زیبا و طبیعی بازدید کنند، علاوه بر این علاقمندان می توانند برای انجام پروژه های علمی و آموزشی خود به واحد محیط زیست شهرداری منطقه 22 مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 891

به "تهیه طرح ساماندهی مرکز نگهداری حیات وحش بوستان چیتگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح ساماندهی مرکز نگهداری حیات وحش بوستان چیتگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید