برترین مارک های رنگ روغن برای نقاشان مبتدی و حرفه ای

به گزارش مجله آراد، چه شما نقاشی را تازه آغاز نموده باشید چه نقاش حرفه ای باشید، احتمالش هست که بخواهید به سراغ نقاشی با رنگ روغن بروید. از رامبراند تا مونه، رنگ روغن مشخصه کار استادان بزرگ نقاشی است. فرایند آهسته خشک شدن این نوع رنگ به آرتیست ها این اجازه را می دهد که زمانی طولانی در اختیار داشته باشند تا تابلوی نقاشی و ایده های خود را بسط دهند. به این شکل بستر مناسبی برای پیاده سازی خلاقیت ایجاد خواهد شد. تاریخ می گوید رنگ روغن از زمان یونان باستان وجود داشته است و در در دوران رنسانس شمالی استفاده آن رایج شد.

برترین مارک های رنگ روغن برای نقاشان مبتدی و حرفه ای

رنگ روغن از رنگدانه های معلق در روغن خشک شونده - اغلب تخم کتان - می تواند با مواد مختلف مانند سقز مخلوط گردد تا قوام و درخشندگی رنگ تغییر کند. رنگدانه های طبیعی مرسوم دیگری هم که در این نوع رنگ استفاده می گردد وجود دارد که از جمله آن ها می توان به اکسید روی، سینا، عنبر و کادمیوم اشاره نمود. از آنجا که در برخی رنگدانه ها مقداری سم وجود دارد، همواره عاقلانه است که اقدامات احتیاطی را انجام دهید، اگرچه رنگدانه های مصنوعی دیگر روز به روز بیشتر در برابر نور مطمئن شده اند.

در حالی که بسیاری از نقاشان مبتدی مرعوب روغن ها هستند، این وسیله ای است که می تواند دنیایی از فرصت ها را به رویشان بگشاید. از نقاشی رنگ روغن روی بوم فوق واقعگرایانه آلیسا مانکس گرفته تا پرتره های رنگ روغن جاشوا میلز که امضایش خطوط کاردک نقاشی است، رنگ روغن مدیومی است که از نقاشی تاریخی تا هنر معاصر خودش را حفظ نموده است. بنابراین اگر دارید به این فکر می کنید آکریلیک را کنار بگذارید و بروید سراغ رنگ روغن یا اگر فقط کنجکاو هستید که میان برندهای رنگ روغن، برندی تازه را امتحان کنید، ما فهرستی از برترین مارک های رنگ روغن را جمع آوری کردیم تا در مسیر حرفه ای نقاشی با یاری آن ها به ون گوگ یا فریدای بعدی شوید.

معیارهای خرید رنگ روغن چیست؟

قیمت رنگ روغن

یکی از بزرگ ترین تفاوت های بین رنگ روغن و آکریلیک قیمت است. به علت استفاده از رنگدانه های خالص، قیمت رنگ روغن معمولاً بسیار بالاست. در واقع، موقع خرید این نوع رنگ به سرعت متوجه تفاوت قیمت هایشان بسته به نوع و مقدار رنگدانه های استفاده شده در آن می شوید. در رنگ هایی که کارخانه ها برای آرتیست های بزرگ فراوری می نمایند، معمولاً عددی یا حرفی برچسب روی تیوپ های حاوی رنگ وجود دارد که درجه و کیفیت رنگدانه هایش را معین می نماید؛ هرچه عدد یا حرف بالاتر باشد، رنگدانه باکیفیت تر و بیشتر است و به طبع آن قیمت بیشتر.

بنابراین اگر می خواهید صرفه جویی کنید، رنگ روغن های سطح دانشجویی یا هنرآموزی با قیمتی مناسب گزینه ای به صرفه به شمار می روند. برای کاهش هزینه ها حجم دهنده و تثبیت نماینده به رنگدانه ها و روغن اضافه می گردد. با اینکه این کار رنگ های مناسب برای دانشجویان را ارزان تر می نماید اما می تواند روی رنگ هم تأثیر داشته باشد؛ یعنی ممکن است باعث گردد رنگ ها در ترکیب با هم ناشفاف از آب درآیند. به طور کلی در این نوع رنگ به جای رنگدانه های خالص و طبیعی از رنگدانه های مصنوعی استفاده می گردد که می تواند ناهمگنی به وجود بیاورد.

رنگ های مخصوص آرتیست ها، با خالص ترین رنگدانه ها و روغن بذر کتان یا خشخاش، طوری ساخته می شوند که تا حد امکان زنده و باقوام باشند. اگرچه این نوع رنگ ها گران هستند، اما اگر با تیوپ های کوچک تر یا پالت های رنگی محدودتر کارتان را آغاز کنید، بی آنکه بیش از میزان هزینه کنید، می توانید تجربه کار با رنگ های باکیفیت و حرفه ای را داشته باشید. و از آنجا که مقدار رنگدانه های به کاررفته در این نوع رنگ ها بیشتر است، شما برای اینکه رنگ زنده ای در نهایت روی بوم ببینید، کمتر مصرف خواهید کرد، بنابراین صرفه جویی هم اتفاق می افتد.

رنگ روغن 12 رنگ ماریس حجم 12 میلی لیتر

246,700

تومان

رنگ روغن درنا کد 21 حجم 12 میلی لیتر بسته 12 عددی

200,000

تومان

خرید محصولات رنگ روغن در خبرنگاران

مشاهده همه

بافت و قوام رنگ روغن

هر مارک بافت خاص خودش را خواهد داشت، این به خود آرتیست بستگی دارد که ببیند چه برندی برایش مناسب است و به کارش می آید. برخی رنگ ها چرب و روغنی خواهند بود و بنابراین با پالت پخش شان آسان تر خواهد بود، این در حالی است که برخی ها زبری کمتری روی بوم دارند. در هر حال، هر یک بسته به آنچه شما به دنبالش هستید، نتیجه جالب و متفاوتی خواهند داشت.

قوام هم روی زمان خشک شدن رنگ تأثیر دارد. توجه داشته باشید که نقاشی با رنگ های روغنی بین سه تا یک سال زمان می برد که تمام لایه هایش کاملاً خشک گردد. به طور کلی، رنگ های سفت و سخت تر سریع تر از رنگ های آبکی خشک می شوند. بعلاوه به خاطر داشته باشید که برخی رنگ ها ممکن است دیرتر از سایرین خشک شوند. به عنوان مثال، سفید از آنجا که با روغن دانه های خشخاش ترکیب می گردد، معمولاً دیرتر خشک می گردد. این روغن را که آهسته تر خشک می گردد، به جای روغن تخم کتان، که ممکن است به مرور زمان به زردی بگراید، استفاده می نمایند.

رنگ روغن وستا کد 11 حجم 21 میلی لیتر بسته 12 عددی

391,000

تومان

رنگ روغن وستا کد 50 حجم 37 میلی لیتر بسته 10 عددی

525,500

تومان

خرید انواع رنگ روغن وستا در خبرنگاران

مشاهده همه

برترین مارک های رنگ روغن برای نقاشان مبتدی

رنگ روغن وینزو اند نیوتن

رنگ روغن وینتون وینزور اند نیوتن را که تقریباً در هر فروشگاهی می توان پیدا کرد، دقیقاً رنگ مناسب دانشجویان است. با توجه به مقدار رنگدانه ای که در آن استفاده شده است، قیمت بسیار مناسبی دارد و بعلاوه اگر به حجم زیادی رنگ احتیاج دارید، این برترین گزینه برای شماست. رنگ های روغن وینتون بعلاوه به خاطر مقدار بالای ترکیب پذیری ای که دارد معروفند و برای کسانی که می خواهند از رنگ آکریلیک به سراغ روغن بروند هم گزینه مناسبی است.

بسته مبتدی ده تیوپی این مارک طیف خوب و مناسبی از رنگ ها را، از قرمز پررنگ کادمیم و آبی سیر لاجوری فرانسوی تا حنایی آتیشی و سفید تیتانیومی، برای بیشتر پروژه ها در اختیار شما می گذارد. این برند سریع هم خشک می گردد، تقریباً از دو تا هفت روز. اگر بخواهید انتخاب حرفه ای تری هم داشته باشید، می توانید رنگ های روغن آرتیستی وینزور اند نیوتن را هم امتحان کنید.

رنگ روغن وینزور اند نیوتن مدل W12 حجم 12 میلی لیتر بسته 12 عددی

340,000

تومان

رنگ روغن وینزور اند نیوتن مدل آرتیست کد 108 حجم 37 میلی لیتر

900,000

تومان

خرید انواع رنگ روغن وینزور اند نیوتن در خبرنگاران

مشاهده همه

رنگ روغن ونگوگ

مارک ونگوگ در شصت و شش رنگ عرضه می گردد و به کیفیت بالای رنگ هایش به عنوان برندی مناسب دانشجویان معروف است. این رنگ ها که وقتی نازک تر روی بوم قرار بگیرند، قوام بیشتری دارند، به طور ویژه برای تکنیک خیس در خیس نقاشی مناسب هستند. تمام رنگ های این مارک با روغن بذر کتان خالص ساخته می شوند؛ این در حالی است که سفید رویی و سفید تیتانیوم با روغن گلرنگ فراوری می شوند.

رنگ روغن ونگوگ کد 331 حجم 40 میلی لیتر

280,000

تومان

رنگ روغن ونگوگ مدل Oil Colour حجم 40 میلی لیتر

307,000

285,510

تومان

خرید انواع رنگ روغن ونگوگ در خبرنگاران

مشاهده همه

گامبلین 1980

گامبلین یک کارخانه امریکایی فراورینماینده رنگ است که به خاطر رنگ های روغن باکیفیت و تمرکزی که بر مقدار امنیت محصولاتش دارد، معروف است. به عنوان مثال، در رنگ سفیدشان از سرب استفاده نمی نمایند و یک سری تینر بدون حلال هم دارند که کار در استودیو را امن تر می نماید. رنگ روغن 1980 گامبلین مخصوص دانشجویان فراوری می گردد که گزینه مناسب دیگری برای کسانی است که می خواهند مدیوم خود را عوض نمایند. این برند در چهل رنگ عرضه می گردد، رنگ ها بافت نرمی دارند، ترکیب کردنشان آسان است و غلظت خوبی دارند که برای پوشش بوم مناسب است.

رنگ روغن مایمری

این مارک ایتالیایی به محصولات باکیفیتش معروف است. ست مبتدی ای که در تصویر مشاهده می کنید، هر آنچه یک هنرجو یا دانشجوی هنر برای آغاز احتیاج دارد در خود دارد. تمام رنگ های این مارک از برترین رنگدانه های غیرسمی ساخته شده اند، خیلی سریع خشک می گردد و در برابر نور ثبات خوبی دارند.

رنگ روغن 5 رنگ مایمری مدل Classico کد 8052

980,000

تومان

رنگ روغن مایمری مدل کلاسیکو کد NYR 106 حجم 60 میلی لیتر

300,000

تومان

خرید انواع رنگ روغن مایمری در خبرنگاران

مشاهده همه

رنگ روغن گرام باچر

برند گرام باچر از زمان تأسیسش در سال 1905 برند رنگ محبوب هنرجویان بوده است. هر تیوپ این برند شامل مقدار قابل توجهی رنگدانه و ته رنگ است و قیمت مناسبی هم دارد. ست رنگ ده تایی آموزشگاه این برند برای مبتدیان مناسب است و تمام رنگ های لازم برای آغاز نقاشی را در خود دارد.

برترین مارک های رنگ روغن برای نقاشان حرفه ای

رنگ روغن باب راس

گول نام این برند رنگ را نخورید، حقه ای در کار نیست. رنگ باب راس صرفاً محض سرگرمی به نام استاد برنامه لذت نقاشی نامگذاری نشده است، گزینه بسیار مناسب میان رنگ های روغن به لحاظ قیمت است. مقدار رنگدانه هایش به میزان سایر رنگ های مخصوص آرتیست ها بالا نیست اما قیمتش مناسب و در تیوپ های بزرگ صد و پنجاه میلی متری در دسترس است. و البته، قوامش برای تکنیک خیس در خیس راس مناسب است.

نرم افزار آموزشی نقاشی رنگ روغن به وسیله باب راس

30,000 تومان

مشاهده و خرید

ویلیامزبرگ

ویلیامزبرگ با قوام و ضخامت زیادش و رنگدانه های بسیار زیادی که دارد، برندی است که آرتیست ها روی نامش قسم می خورند. این کمپانی را یک نقاش مستقردر بروکلین در دهه 1980 آن را راه انداخت و بعد در سال 2009 گلدن آن را خرید و کیفیتش بالایش به قوت خود باقی ماند.

البته این برند گران است ولی کیفیت رنگ هایش به هزینه ای که برایش می گردد می ارزد. بنابراین اگر حرفه ای هستید و می خواهید رد ضربات قلمو را واضح روی بوم ببینید، این مارک برترین گزینه برای شما خواهد بود.

رنگ روغن سنلیر

برند سنلیر که در 144 رنگ عرضه می گردد، از سال 1887 فعال است و به این خاطر که محصولاتش انتخاب هنرمندانی همانند پل سزان، هنری ماتیس و پابلو پیکاسو، و همین طور بسیاری از نقاشان حرفه ای معاصر، بوده است، به خود می بالد. در فراوری رنگ های روغن سنلیر از روغن گلرنگ استفاده می گردد نه روغن بذر کتان که به آن یک جور جلای ساتنی می دهد و از زرد شدنش جلوگیری می نماید. بعلاوه فرایند خشک شدن رنگ را کمی سریع تر می نماید. البته تمام این ویژگی ها باعث می گردد که قیمت محصولات این کارخانه بالا باشد، ولی کیفیتشان هم به همان نسبت بالاست.

رنگ روغن بلاکس

رنگ روغنی رده بالا با قیمتی بالا که از سال 1865 در بلژیک فراوری می گردد. رنگ های بلاکس ساخته شده از از رنگدانه هایی که روی آسیاب سنگی آسیاب می شوند، به قوام روغنی خود معروف و به لحاظ ثبات کامل در برابر نور تضمین شده هستند. رنگ های اکسید آهن، خاک و سیاه این برند از تخم کتان ساخته می شوند، این در حالی است که باقی رنگ ها با روغن خشخاش ترکیب می شوند که از زردشدگی جلوگیری می نماید.

مایکل هاردینگ

این برند بریتانیایی که مایکل هاردینگ هنرمند در لندن آن بنا نهاد، با قیمت به نسبت بالاش نشان از مقدار بالای رنگدانه در ترکیب محصولاتش دارد که نتیجه اش رنگ های باکیفیت روی بودم است. خبر خوب درباره این برند این است که عدم وجود حجم دهنده ها به این معناست که هر تیوپ تا مدت ها دوام می آورد. یک مزیت دیگر این ویژگی منحصربه فرد این است که رنگ در گذر زمان پوسته پوسته نمی گردد یا ترک نمی خورد.

اشمینک موسینی

رنگ های اشمینک موسینی از ترکیبی از روغن بذر کتان و صمغی که به روش سنتی تهیه می گردد، ساخته می گردد. همین ترکیب باعث می گردد که رنگ های این برند یکدست تر خشک گردد و چروک نگردد.

این برند بعلاوه طیف نسبتاً کاملی از رنگ های شفاف و نیمه شفاف دارد که برای آرتیست هایی که دوست دارند اثر نهایی شان صیقلی باشد، گزینه بسیار مناسبی است.

اولد هلند

یکی از معتبرترین برندهای رنگ روغن که از سال 1667 تا به حال فعال است و یکی از قدیمی ترین کارخانه های فراوری رنگ به شمار می رود. این برند نام بزرگان عرصه نقاشی مثل رامبراند و ورمییر را با خود به یدک می کشد و از این بابت به خود می بالد. همانند برند بلاکس، تمام رنگدانه های به کاررفته در رنگ های این کارخانه روی سنگ آسیاب می گردد و به همین دلیل و وجود رنگدانه های غنی در این رنگ ها قیمت محصولاتش بالاست. مقدار خالصی این رنگ که روی بوم ضخیم و سفت می ایستد، بی مانند است.

جک ریچسون

رنگ های جک ریچسون از میان برترین هاای برندهای رنگ روغن برای هنرمندان حرفه ای به قیمت ارزان اش، بی آنکه ارزش محصول زیر سؤال برود، معروف است. در واقع، تمام رنگ های این برند در تیوپ های کوچک عرضه می گردد تا کیفیت بالایشان تضمین گردد. در نتیجه، رنگ روغن های شیوا ریچسون هرگز تیره و زرد نمی گردد، از بین نمی روند و ترک نمی خورند.

منبع: mymodernmet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2351

به "برترین مارک های رنگ روغن برای نقاشان مبتدی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مارک های رنگ روغن برای نقاشان مبتدی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید