بزرگترین پولشویی تاریخ اروپا در غول بانکی دانمارک

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کمیسیون اروپا اظهار داشت که پرونده پول شویی 200 میلیارد یورویی در شعبه استونی بزرگترین بانک دانمارک، بزرگترین کلاهبرداری در اروپاست.

بزرگترین پولشویی تاریخ اروپا در غول بانکی دانمارک

ورا ژورووا، عضو بخش عدالت کمیسیون اروپا، گفت که وزیران دانمارک و استونی را احضار خواهد نمود تا در مورد این که چطور مدیران و ناظران دانسکه بانک متوجه این کلاهبرداری نشده اند، شرح دهند.

ژورووا به خبرنگاران گفت: این بزرگترین کلاهبرداری ایست که در حال حاضر در اروپا با آن روبرو هستیم و همچنین درسی ناخوشایند برای همه ماست که نشان می دهد باید با هوشیاری و احتیاط بیشتری عمل کنیم.

پس از انجام تحقیقاتی در دانسکه بانک، که ضعف کنترل و اجرای قانون را نشان می داد، مدیر اجرایی ارشد این بانک، توماس بورگن، استعفا داد.

بورگن 54 ساله، مسئول فعالیت های بین المللی دانسکه بانک، در بین سال های 2009 تا 2012 بود که این شامل استونی هم می گردد.

با معین شدن این پول شویی، این که دانسکه بانک در این اقدام دست داشته است یا خیر، هنوز تحت آنالیز واقع شده است و در صورت ثابت شدن می تواند آن را با جریمه سنگینی روبرو کند.

برخی کارشناسان تخمین می زنند که این جریمه می تواند تا 8.3 میلیارد دلار هم برسد، اما دیگران معتقدند جریمه ای چند صد میلیون دلار محتمل تر است.

بر همین اساس، به دنبال انتشار این پیغام سهام دانسکه بانک در حدود 8 درصد سقوط کرد و احتمال عدم دسترسی بانک های آمریکایی به دانسکه و کوتاه شدن دست بزرگترین بانک دانمارک از شبکه مالی جهانی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 48

به "بزرگترین پولشویی تاریخ اروپا در غول بانکی دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پولشویی تاریخ اروپا در غول بانکی دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید