باکس آفیس هفته؛ فیلم انگاشته نولان قربانی سینماهای آمریکا شد

به گزارش مجله آراد، شاید کمی متناقض به نظرتان برسد که صدرنشین این هفته باکس آفیس سینماهای آمریکا فیلم انگاشته نولان است اما ما معتقدیم که این فیلم در حقیقت قربانی سیاستگذاری سینماداران آمریکا شده که می خواستند با جلو انداختن فیلم کریستوفر نولان ترس مخاطبان از سینما بریزد وگرنه افتتاحیه 20 میلیون دلاری برای فیلمی از نولان در آمریکا خیلی کم است.

باکس آفیس هفته؛ فیلم انگاشته نولان قربانی سینماهای آمریکا شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

انگاشته یک فیلم جاسوسی است و مهم ترین فیلمی که بعد از بازگشایی سینماها در دوران کرونا روی پرده سینماها رفت. فیلم البته اول در انگلستان و کشورهای اروپایی اکران شد و بعد به سینماهای آمریکا رسید. جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون بازیگران اصلی فیلم هستند. نوشتن فیلمنامه فیلم انگاشته پنج سال طول کشید اما ایده اش را برای یک دهه در ذهنش داشت.

فیلم به روش 70 میلی متری و آیمکس توسط مدیر فیلمبرداری عظیم هویت ون هویتما ساخته شده است و فروش اش در جهان تا امروز به 146 میلیون دلار رسیده است که همین الان فیلم را تبدیل به ششمین فیلم پرفروش سال 2020 می شود. فیلم اکثرا نقدهای مثبتی دریافت نموده که به خصوص بازی ها و سکانس های اکشن فیلم را ستایش نموده اند. البته برخی ها به طرح داستانی سردرگم نماینده آن و لحن تاثیرگذارش و شیوه میکس صدای فیلم اعتراض نموده اند.

فیلم داستان یک مامور بی نام سیا را روایت می نماید که در کیف با لباس مبدل مشغول انجام عملیاتی است و توسط نیروهای روس دزدیده و شکنجه می شود. ویکتور که رئیس اوست بعدتر شرح می دهد که هدف اصلی این عملیات برای یک ساختار مخفی به نام انگاشته است. در واقع دو جاسوس بین المللی باید برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم درگیر توطئه هایی می شوند. یکی از فناوری هایی که با آن برخورد می نمایند امکان وارونگی زمان را به بشر می دهد.

امتیاز منتقدان به فیلم در سایت متاکریتیک 69 از 100 است. منتقد ورایتی درباره فیلم نوشته است: این فیلمی است عظیم به شکل بی رحمانه ای زیبا و فوق العاده لذت بخش که برای مخاطبان مدت ها محروم مانده از چنین محصولی نوعی خاصیت رهایی بخش دارد. انگاشته بیشتر از آنکه اثری پیچیده و عمیق باشد به عنوان یک فیلم عظیم و وسیع باید در نظر گرفته شود. فیلم از نظر فرمی هم از آن میزان که حدس می زنید خطی تر است. دقت ناب نولان در زیبایی شناسی اکشن اثر آن قدر جذاب است که پارادوکس ها و رشته های انحرافی درون فیلم نامه را جبران کند یا شاید به سادگی تاکید دارد که اصلا جزئیات داستان آن قدرها هم مهم نیستند.

  • نقدهای فیلم جدید نولان منتشر شد؛ جلوه های بصری تأثیرگذار، فیلم نامه ناامیدنماینده

در رتبه دوم جدول برای هفته دوم فیلم جهش یافته های جدید حضور دارد که البته یک پله سقوط نموده است. جاش بون این فیلم اکشن علمی-تخیلی را ساخته است. جاش بون که او را با فیلم های نوجوان پسندی مثل بخت پریشان ما شناختیم که یک جور قصه عشق روزگار مدرن بود. میسی ویلیامز بازیگر نقش آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت جزو ستاره های اصلی فیلم است.

جهش یافته های جدید داستان دنیل است که از بومی های آمریکا و اعضای قبیله شاین است. زمانی که زمین های قبیله اش را نابود می نمایند دنی می گریزد. او و پدرش ویلیام به جنگل پناهنده می شوند و بعد از مدتی هم پدرش کشته می شود. دنی که بیهوش شده در بیمارستانی به هوش می آید و دکتر به او می گوید که موجودی جهش یافته است و توصیه می نماید دنی تا زمانی که توان کنترل این قابلیت هایش را پیدا کند در بیمارستان بماند. دنی به چهار نوجوان دیگر معرفی می شود که هر کدام از آن ها جهش یافته است و قابلیت های خاصی دارد. همه آن ها یک تراژدی را پشت سر گذاشته اند.

این پنج نفر کنار هم که قرار می گیرند باور دارند که می توانند خودشان را تربیت نمایند تا به تیم ایکس من بپیوندند. خیلی زود گروه تراژدی های گذشته شان را جلوی چشمشان می بینند. بین این بچه ها اتفاقاتی می افتد که نزدیک است دنی فدا شود.

منتقدان فیلم ترسناک جاش بون را چندان نپسندیدند. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 46 از 100 است. آن ها معتقدند اجزای فیلم که به صورت بالقوه توانایی انفجار داشتند حالا بی روح و بی جان از کار درآمده اند. منتقد هالیوود ریپورتر هم می گوید که این فیلم در حقیقت اسپین آف خودش را می سازد و اشاره های مبهمی به سری فیلم های مردان ایکس دارد. در بهترین لحظاتش فیلم کوشش می نماید که احساساتی شود. فیلم سعی دارد روی پای خودش بایستد اما متاسفانه پیروز نمی شود. حتی با وجود آنکه ترکیب سه نفری قهرمانان زن جوانش می خواهد سلطه مردانه بر این ژانر را به هم بزند باز هم پیروز نمی شود حتی چرخش درست زنانه ای داشته باشد.

در چهارمین هفته اکرانش فیلم نامتعادل با بازی راسل کرو در رده سوم جدول قرار گرفته و این آخر هفته اتفاقا فروش خوب 1.7 میلیون دلاری داشته است. درک بورته این فیلم را ساخته است که کارگردانی آلمانی است.

تام کوپر مردی است که به لحاظ ذهنی ثبات ندارد و برای اینکه پلیس به او شلیک کند و به این ترتیب بمیرد دست به یک سری قتل می زند. او به خانه ای هجوم می برد و ساکنانش را به قتل می رساند. بعد خانه را به آتش می کشد و آنجا را ترک می نماید.

از آن طرف ریچل هانتر زنی است که تازه از همسرش جدا شده و صاحب بچه است. او پسر 15 ساله اش را به مدرسه می برد که در ترافیک پشت یک کامیون گیر می افتد. صاحب کامیون کوپر است و وقتی ریچل اعتراض می نماید پیاده می شود و او را وادار به عذرخواهی می نماید. ریچل بعدتر می خواهد برای مسائل طلاق با وکیلش صحبت کند اما متوجه می شود که کوپر تلفنش را دزدیده است. کوپر به تعقیب و آزار ریچل ادامه می دهد و این قضیه ابعاد وسیع تری پیدا می نماید.

منتقدان فیلم را دوست نداشته اند و به آن امتیاز 42 از 100 را داده اند. آن ها معتقدند راسل کرو البته تصویر تماشایی از یک مرد شریر ارائه داده است اما فیلم هوش و عمق کافی برای اینکه مخاطبش را راضی کند ندارد. منتقد دیگری گفته است که این همان بی مووی است که انتظارش را داریم. اینجا فقط کشتار مسأله است و دلایل پشت آن اهمیتی ندارند.

فیلم تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد که اقتباسی آزاد از داستان دیکنز است ساخته آرماندو لانوچی است. فیلم داستان زندگی دیوید کاپرفیلد از زمان تولدش را روایت می نماید. دیوید زندگی عجیبی دارد. به دیدن خانواده پرستارش می رود و وقتی برمی شود متوجه می شود که مادر جوانش کلارا با آقای مردستون مردی گناهکار و ظالم ازدواج نموده است. او دیوید را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و بعد هم او را به کارخانه اش می فرستد که آن جا به عنوان یک کارگر از او کار می کشند. بعد از اینکه مادر دیوید از جهان می رود او فرار می نماید و عمه بتسی ثروتمندش را پیدا می نماید که به دیوید یاری می نماید تبدیل به یک نویسنده و جنتلمن شود اما در این جهت مشکلاتی وجود دارد.

منتقدان به فیلم های لوناچی از جمله اثر اولش مرگ استالین علاقمند هستند و این یکی فیلمش هم امتیاز 78 از 100 را از منتقدان در سایت متاکریتیک دریافت نموده است. به عقیده منتقدان این فیلم برداشتی تر و تازه، بامزه و درنهایت مجذوب نماینده از داستان دیوید کاپرفیلد است. فیلمی که هم سرگرم نماینده است و در عین حال که به رمان منبع اقتباسش احترام می گذارد چیزی جدید هم از آن خلق می نماید.

فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار از سری انیمیشن باب اسفنجی برای چهارمین هفته متوالی توانسته صندلی خودش را در باکس آفیس نگهدارد. وقتی حیوان خانگی محبوب باب یعنی گری حلزون توسط شاه پوزیدون دزدیده می شود باب و پاتریک مأموریت نجاتی ترتیب می دهند تا به شهر گمشده آتلانتیک بروند و گری را به خانه برگردانند.

عجیب است که هنوز در صفحه imdb فیلم امتیاز متاکریتیک آن ثبت نشده است. فیلم این آخر هفته 300 هزار دلار فروخت.

رتبه ششم جدول فیلم کلمات روی دیوار حمام درامی است که ثور فرودنتال، کارگردان آلمانی آن را ساخته است و اندی گارسیا و چارلی پلامر بازیگرانش هستند.

داستان نوجوانی به نام آدام که از مدرسه اخراج می شود چون معین می شود به لحاظ روانی دچار اسکیزوفرنی است. این اتفاق وسط سال تحصیلی می افتد در شرایطی که او سال آخر دبیرستان است. این دانش آموز باهوش و زیرک سعی می نماید این راز را پیش خودش نگهدارد در شرایطی که عاشق همکلاسی باهوشش هم شده است، همین عشق الهام بخش او می شود که اجازه ندهد شرایط روانی اش بر او مسلط شوند.

منتقدان از فیلم بدشان نیامده و امتیاز 62 از 100 را به آن داده اند. منتقد سایت راجر ایبرت نوشته است: فیلم نامه قوی و هوشمندانه نیک نوادا بر اساس رمان برنده جایزه جولیا والتون است. آدام کاراکتری حساس و باهوش است و کارگردان با شیوه های بصری برجسته انگار به درون این کاراکتر می رود و نقطه نظر او به جهان را به ما نشان می دهد.

در نهایت یک فیلم تازه وارد به سینماها آمده است که البته فروشی نداشته. درام دو راهی برادرم (My Brothers Crossing) ساخته ریکی بورباست. دنیل روبوک و جیمز بلک بازیگران فیلم هستند. این اولین فیلم ریکی بورباست. فیلم اقتباسی از یک داستان واقعی است. داستان زوجی که موقع راندن موتورسیکلت کشته می شوند و ماجرای مردی که مسئول مرگ آن هاست.

هنوز امتیازی از سمت منتقدان برای این فیلم ثبت نشده است. فیلم هیچ چهره معروف و شناخته شده ای هم ندارد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
انگاشته

Tenet

120/220/2
جهش یافته های جدید

The New Mutants

22/911/6
نامتعادل

Unhinged

41/711/3
تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد

The Personal History of David Copperfield

20/41
باب اسفنجی اسفنج در حال فرار

The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

40/33/3
کلمات بر دیوار حمام

Words on Bathroom Walls

30/31/5
دو راهی برادرم

My Brothers Crossing

10/00/0

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1325

به "باکس آفیس هفته؛ فیلم انگاشته نولان قربانی سینماهای آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس هفته؛ فیلم انگاشته نولان قربانی سینماهای آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید