ایران به هند در خصوص دوستی بیش از پیش با آمریکا هشدار داد

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران : یک مقام وزارت خارجه ایران با هشدار به هند نسبت به حرکت در جهت آمریکا گفت: اگر هند به این حرکت ادامه دهد، محدودیت هایی برای ایران (در رابطه با این کشور)وجود خواهد داشت.

ایران به هند در خصوص دوستی بیش از پیش با آمریکا هشدار داد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس استاندارد، مصطفی دولتیار، مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران گفت، بازار جذاب ایران همیشه به روی دوست خوب ایران، هند باز است. وی در عین حال هشدار داد در صورتی که نگاه هند به سمت آمریکا باشد، بعضی محدودیت ها از طرف ایران وجود خواهد داشت.

وی که در دهلی نو سخن می گفت اضافه نمود، ایران تنگناهای هند در تعامل با تهران را به دلیل نفوذآمریکا درک می نماید، اما این بر عهده دهلی نو است که تصمیم بگیرد خواستار برقراری چه نوع روابطی با تهران است.

این دیپلمات بلندپایه ایرانی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: ما روابط دیرینه و محبت آمیز ای با هند داریم. ما می توانیم به دوستی مان ادامه دهیم. ما باید کوشش کنیم تا به این پتانسیل عینیت ببخشیم. اما اگر هند به حرکت خود به سمت واشینگتن ادامه دهد، محدودیت هایی برای ما وجود خواهد داشت.

وی که همچنین عضو تیم مذاکره نماینده هسته ای ایران است در پاسخ به سوالی در مورد موضع ایران در مورد نزدیکی هند به آمریکا گفت، این اتفاق قبلا افتاده است.

دولتیار که برای رایزنی با مقامات وزارت خارجه هند به دهلی نو سفر نموده، هند را مقصر عدم بهره مندی از بازار پرسود ایران دانست و گفت این بازار همیشه به روی همه کشورها و حتی آمریکا و به خصوص دوستان خوب ایران همچون هند باز است.

وی اضافه نمود: وقتی محصولات آمریکایی می توانند به بازار ایران راه یابند، چرا محصولات هندی نتوانند. آنها (هندی ها) باید راهی را پیدا نمایند. این تقصیر دولت ایران نیست، زیرا علیرغم وجود تحریم ها کالاهای آمریکایی همچنان در ایران به فروش می رسند.

این مقام ایرانی در مورد این سوال که آیا طرف هندی به کاهش واردات نفت از ایران در طی سال آینده میلادی اشاره ای نموده یا نه، پاسخ روشنی نداد.

وی توضیح داد، حضور آمریکا در افغانستان دردسری برای منطقه است و این کشور هیچ نقش سازنده ای در بازسازی افغانستان پس از جنگ ندارد.

21

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 574

به "ایران به هند در خصوص دوستی بیش از پیش با آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به هند در خصوص دوستی بیش از پیش با آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید