ایجاد 120 هزار واحد کسب و کار در مناطق روستایی

به گزارش مجله آراد، منصوری از ایجاد 120 هزار واحد کسب و کار در مناطق روستایی با پرداخت 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات خبر داد.

ایجاد 120 هزار واحد کسب و کار در مناطق روستایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عیسی منصوری معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با تسهیلات اشتغال روستا و عشایری گفت: یکی از طرح های اشتغال ما در وزارت کار، طرح اشتغال روستایی و عشایری است که در این طرح اولویت ما حمایت از اشتغال های موجود و بنگاه های خرد و کوچک است.

وی گفت: تأکید ما در طرح اشتغال روستایی و عشایری، اشتغالزایی در مناطقی بود که در آن ها کاری انجام نشده بود.

منصوری بیان نمود: در طرح اشتغال روستایی و عشایری تلاش داشتیم بر روی محصولات و تولیدات کشاورزی جدید و فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی، خدماتی و گردشگری کار کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از پایان سال 96 تا امروز حدود 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در اختیار فعالان روستایی و عشایری قرار دادیم که از این مقدار تسهیلات بیش از 120 هزار واحد کسب و کار استفاده کرده اند.

منصوری شرح داد: ایجاد واحد های کسب و کار به طور میانگین موجب اشتغال 3 نفر شده است، اما واحد هایی وجود دارند که هزار نفر را صاحب کار کرده اند.

وی افزو: بعد از اعطای تسهیلات به واحد های روستایی و عشایری، افرادی که از تسهیلات استفاده کردند، تعهد اشتغال 230 هزار نفر را اعلام کردند، اما در عمل 197 هزار نفر صاحب کار شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغال کشور در سال های 97 و 98 مربوط به اشتغال روستایی و عشایری است، گفت: با اجرای این طرح نرخ بیکاری در روستا ها کم شده است.

منصوری افزود: بر اساس سرشماری های اجرا شده از واحد های تولیدی دریافت کننده تسهیلات، دقیقا می دانیم که چند نفر بیمه شده اند و چند نفر هنوز بیمه نیستند، به همین منظور سیستم پایشی را طراحی کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرکز آمار ایران میزان اشتغال در مناطق روستایی را طی یک سال گذشته و منتهی به پاییز امسال 427 هزار نفر اعلام کرده است، اما طبق پایش ما 475 نفر شاغل شدند.

منصوری شرح داد: رویکرد ما در زمان پرداخت تسهیلات، رشد و فراگیر شدن اشتغال در مناطق روستایی بود.

وی افزود: ما در هر استان در زمان پرداخت تسهیلات اولویت های اشتغالزایی را اعلام کردیم و در کل کشور 31 رسته شغلی معرفی شد.

منصوری شرح داد: اگر کارآفرین ها اقدام به بیمه کارکنان خود نکنند، وامی که به آن ها با سود 6 درصد پرداخت شده است، به وام با سود 18 درصد تبدیل می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 855

به "ایجاد 120 هزار واحد کسب و کار در مناطق روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 120 هزار واحد کسب و کار در مناطق روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید