اولین اینفوتور خراسان جنوبی با موضوع همایش بین المللی بیابان لوت شروع شد

به گزارش مجله آراد، مراسم افتتاحیه اولین اینفوتور(تور اطلاع رسانی) خراسان جنوبی که در چارچوب برنامه های اولین همایش بین المللی بیابان لوت که در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد در هتل بزرگ کوهستان بیرجند با حضور مدیران شرکت های ملی و بین المللی، خبرنگاران و عکسان حوزه تخصصی گردشگری ملی برگزار گردید.

اولین اینفوتور خراسان جنوبی با موضوع همایش بین المللی بیابان لوت شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی استان در این مراسم اضافه کرد: توسعه پایدار در حوزه گردشگری یکی از اهداف این اینفوتور است.

او با اشاره به اینکه تاریخ قبل از اسلام همواره خراسان جنوبی خدمات رسان شاهراه های تجاری از شرق به غرب و از غرب به شبه قاره می رفته است گفت: در سفرنامه ناصرخسرو به شهر تون اشاره شده است و از 400 کارگاه پر رونق توبافی یاد می نماید.

رمضانی ادامه داد: مردمانمان حرفه ای میهمان نوازی و پذیرایی را انجام می دهند و این موقعیت مردم در شرق کشور مرزداران و مرزبانان خوبی را نشان می دهد.

رمضانی توضیح داد: اگر خراسان جنوبی بهشتی برای مردم شناسان ایران بنامیم سخن گزافی نگفته ایم و موقعیتی رو به روی ما قرار داده است که می توانیم به توسعه گردشگری بپردازیم چرا که یکی از توسعه های مالی استان توسعه گردشگری میراث پایه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه این تجربه اول ما است گفت: امیدواریم این سفر مقدمه ای شایسته برای برگزاری همایش بین المللی کویرلوت در اردیبهشت سال آینده باشد.

او تاکید نمود: ما نگرانیم که در توسعه گردشگری به فرهنگ غنی مردمانمان خدشه وارد گردد و ما سعی می کنیم همه اینها را باهم و در کنار یکدیگر داشته باشیم.

او خطاب به تورلیدر ها اعلام کرد: فرهنگ محلی و روستایی خیلی برای ما مهم است و به هیچ وجه قصد نداریم این فرهنگ غنی خدشه وارد گردد.

عربی معاون گردشگری خراسان جنوبی نیز در این مراسم مطرح نمود: پس از ثبت جهانی بیابان لوت و قنات بلده تصمیم گرفتیم توانایی محلی و اشتغال پایدار بر محور مردمان محور کویر در مورد شاخص ها و محورهای همایش بین المللی بیابان لوت برنامه ریزی کنیم.

او اضافه کرد: یکی از اولویت های مهم توسعه استان، توسعه گردشگری است و تور آشناسازی با توانمندی های بیابان لوت طی راستا بیرجند- نهبندان و نهبندان به خوسف برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 152

به "اولین اینفوتور خراسان جنوبی با موضوع همایش بین المللی بیابان لوت شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اینفوتور خراسان جنوبی با موضوع همایش بین المللی بیابان لوت شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید