انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه

به گزارش مجله آراد، زمانی که صحبت از طراحی یا ایجاد تغییر در آشپزخانه به شمار می آید، بیش تر افراد به تغییر کابینت، کانتر آشپزخانه و المان هایی به این شکل فکر می نمایند. اما در این میان روش های دیگری نیز برای ایجاد تغییر در آشپزخانه وجود دارد. برای مثال انتخاب رنگ مناسب نیز از جمله عواملی است که می تواند در ایجاد تغییر در آشپزخانه به شما یاری کند. اگر برای طراحی آشپزخانه از سبک مدرن یا روستیک استفاده نموده باشید می توانید از رنگ هایی مانند خاکستری، رنگ های تیره و حتی قرمز براق استفاده نمایید. در ادامه به معرفی رنگ هایی که برای استفاده در آشپزخانه مناسب می باشند، می پردازیم.

انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

رنگ زرد

رنگ زرد نماد خورشید و به عنوان رنگی شادی آفرین تلقی می گردد. استفاده از رنگ زرد باعث تحریک اشتها نیز می گردد. رنگ زرد رنگی جذاب در جهت ایجاد روشنایی در آشپزخانه می باشد. به همین خاطر استفاده از آن در طراحی آشپزخانه کوچک و آن دسته آشپزخانه هایی که نور طبیعی زیادی به آن وارد نمی گردد، مناسب می باشد. اگر تمایل به استفاده از رنگ زرد برای طراحی آشپزخانه دارید، از طیف مناسبی برای انتخاب این رنگ استفاده نماید. استفاده از زرد تیره می تواند به عنوان رنگی غالب در آشپزخانه به کار رود. در کنار این رنگ می توان از کابینت هایی به رنگ سفید، و یا المان هایی به رنگ قهوه ای مانند کفپوش قهوه ای استفاده نمایید. با توجه به طیف رنگ زردی که انتخاب نموده اید، از وسایل تزئینی مانند شیشه های آبی رنگ در آشپزخانه استفاده نمایید. استفاده از این رنگ باعث ایجاد انرژی مثبت در آشپزخانه می گردد.

رنگ آبی

شاید استفاده از رنگ آبی در طراحی آشپزخانه از ایده های غیر قابل انتظار بر شمرده گردد. اگر تمایل به استفاده از این رنگ برای کابینت های آشپزخانه دارید، به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ های سفید و قهوه ای در کنار این رنگ نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. استفاده از کاشی هایی به رنگ آبی در آشپزخانه های مدرن کاربرد داشته و می تواند به اجرای یک طراحی زیبا در آشپزخانه یاری کند. استفاده از وسایل تزئینی در کنار این رنگ را از قلم نیاندازید.

رنگ متالیک

استفاده از رنگ های متالیک باعث ایجاد درخشندگی در آشپزخانه می شوند. در کنار آن استفاده از اِلمان های نقره ای نیز باعث دو چندان شدن این درخشندگی و زیبایی در آشپزخانه خواهد شد. برای ایجاد تاثیر گذاری بیش تر نیار به استفاده از یک روش نورپردازی مناسب در این زمینه دارید. از این گونه رنگ ها می توانید در انتخاب کانتر و جزیره آشپزخانه نیز استفاده نمایید.

رنگ روشن و ترکیبی

ترکیب دو رنگ مناسب باعث ایجاد نمایی زیبا در آشپزخانه می گردد. برای مثال ترکیب رنگ هایی مانند آبی فیروزه ای، نارنجی یا زرد با رنگ خاکستری و ترکیب رنگ های قرمز و سفید از نمونه ترکیبات زیبا محسوب می شوند. استفاده از رنگ های ترکیبی راه حلی مناسب برای به کار گیری سلیقه شخصی شما در این زمینه می باشد. انتخاب یک رنگ غالب که در زمان ورود به آشپزخانه نمایان گردد نیز می تواند تاثیرگذار باشد. برای مثال از چنین رنگی می توان برای جزیره، شلف های دیواری و حتی وسایل آشپزخانه استفاده کرد. استفاده از کابینت های سفید رنگ در کنار یک رنگ تیره نیز باعث ایجاد کنتراست و زیبایی می گردد. استفاده از وسایل تزئینی رنگی نیز یکی از ساده ترین راه های ایجاد تغییر در آشپزخانه می باشد. استفاده از پرده و جایگاه های رنگی به طور چشمگیری باعث ایجاد تغییر در این مکان خواهد شد.

طیف رنگی خاکستری

رنگ خاکستری از جمله رنگ های خنثی تلقی شده و به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می گردد. استفاده از این رنگ در کنار المان های چوبی و سفید رنگ نیز نمای زیبایی ایجاد می نماید. بهتر است از رنگ خاکستری در المان های بزرگ موجود در آشپزخانه استفاده گردد و برای وسایل تزئینی کوچک از این رنگ استفاده نگردد. اگر ابعاد اشپزخانه کوچک است بهتر است از طیف روشن رنگ خاکستری استفاده نمایید. از این رنگ خنثی می توان برای رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه نیز استفاده کرد. استفاده از سرامیک هایی به این رنگ به عنوان کفپوش نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از کانتر خاکستری رنگ نیز از ایده های کاربردی در طراحی آشپزخانه می باشد. در کنار این رنگ می توانید از بافت های مختلف و المان های چوبی استفاده نمایید. این کار باعث ایجاد عمق در فضای آشپزخانه خواهد شد.

رنگ قهوه ای

استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد های زیادی دارد. از این رنگ می توان در طراحی آشپزخانه نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که اگر تمایل به استفاده از رنگ قهوه ای در آشپزخانه دارید، در کنار آن از رنگ های دیگر مانند رنگ سفید استفاده نمایید. چرا که استفاده از این رنگ به تنهایی باعث ایجا د فضایی گرفته در آشپزخانه می گردد. بهتر است از این رنگ برای آشپزخانه های کوچک استفاده نکنید. چرا که باعث کوچک تر نشان دادن فضای آشپزخانه می شوند.

نکات پایانی

امروزه از آشپزخانه ها تنها برای آشپزی استفاده نمی گردد. این قسمت از خانه به مکانی برای هم نشینی با خانواده و صرف غذا و حتی انجام یک سری از کارهای روزانه تبدیل شده است. از این رو طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب رنگ در هر مکانی از جمله آشپزخانه تاثیر بسزایی بر حس و حال افراد مختلف داشته و امری مهم تلقی می گردد. بنابراین توجه به چگونگی انتخاب رنگ از نکات قابل توجه می باشد. زمانی که رنگی برای آشپزخانه انتخاب کردید، توجه داشته باشید که این رنگ با دیگر المان ها از جمله پرده ها، جایگاه های آشپزخانه، کفپوش و غیره هماهنگی داشته باشد. به کارگیری سلیقه و خلاقیت خود در استفاده از رنگ ها نیز می تواند در طراحی آشپزخانه ای زیبا به شما یاری کند. علاوه بر این، این کار به نوعی باعث شخصی سازی آشپزخانه نیز خواهد شد. در هنگام انتخاب رنگ به بزرگ یا کوچک بودن آشپزخانه خود نیز توجه داشته باشید. میزان نور طبیعی نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه می باشد. با به کارگیری نکات یاد شده و ایده های معرفی شده می توانید به یک انتخاب رنگ مناسب دست یابید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 721

به "انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید