اقدامات قرارگاه آماج برای کمک به مردم سیل زده جنوب کرمان، مهمترین نیاز مردم چادر و آب آشامیدنی است

به گزارش مجله آراد، مدیرعامل موسسه بین المللی دیدبان عدالت از اقدامات جهادگرانه این قرارگاه برای کمک به مردم سیل زده جنوب کرمان خبر داد و گفت: عمده ترین نیاز مردم زهکلوت، چادر و آب آشامیدنی است.

اقدامات قرارگاه آماج برای کمک به مردم سیل زده جنوب کرمان، مهمترین نیاز مردم چادر و آب آشامیدنی است

علی اکبر آسا، مدیرعامل موسسه بین المللی دیدبان عدالت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در مورد فعالیت های جهادی قرارگاه آماج در مناطق سیل زده و محروم استان کرمان، که منسوب به موسسه دیدبان عدالت می باشد، گفت: قرارگاه آموزشی اجتماعی آماج از حدود دو سال گذشته در روستای زهکلوت در حال انجام فعالیت های جهادگرانه است.

آسا افزود: از بهمن ماه سال گذشته، 50 نفر از داوطلبان قرارگاه به روستای چاه علی شاه که در مرز کرمان و سیستان و بلوچستان واقع شده، رفتند و در حال ارئه مطالب آموزشی، روانشناسی، بازی، سرگرمی و انجام اقدامات پزشکی هستند.

مسئول موسسه بین المللی دیدبان عدالت گفت: از 5 فروردین ماه که خبر جاری شدن سیل در روستای زهکلوت را شنیدیم، تمام تلاش خود را برای رسانه ای کردن اخبار سیل معطوف کردیم؛ پویش های مختلفی راه انداخته و کمک های مالی و اقلام مردمی را که برای خانواده های سیل زده فرستاده شده بود را جمع آوردیم کردیم.

وی تاکید کرد: دو نفر از اعضای موسسه که از بومیان روستای زهکلوت نیز هستند از همان ابتدای امر در منطقه حاضر بودند و به برآورد کردن میزان خسارات وارد شده به منازل مسکونی، زمین های. کشاورزی و طیور مشغول بودند.

آسا گفت: با توجه به این مطلب که هنوز در روستای زهکلوت موردی از ابتلا به کرونا ویروس دیده نشده، تصمیمات سخت گیرانه ای در ورود به منطقه برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شده است. تمامی کمک های مردمی در مرحله اول در شهرستان جیرفت ضدعفونی و سپس به روستای زهکلوت ارسال می شوند.

مسئول قرارگاه آموزشی اجتماعی آماج شرح داد: در حال حاضر جدی ترین احتیاج مردم سیل زده زهکلوت، چادر برای اقامت و آغاز زندگی است؛ غالب مردم جنوب کرمان از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند. تعدادی از خانواده ها منازل و تعدادی کپرهایشان را از دست داده اند و الان مجبور به سکونت در پشت بام دیگر خانه ها هستند. از دیگر مواردی مورد احتیاج چادر، پتو و موکت بوده و یکی از مهم ترین آن ها نبود آب آشامیدنی است. عدم لوله کشی و آلودگی آب به مسائل مردم دامن زده است و احتیاج به آب معدنی احساس می شود.

وی مطرح نمود: با توجه به اینکه مردم زهکلوت از شرایط مادی مساعدی بهره مند نیستند انتظار کمک های بیشتری از طرف خیرین وجود دارد. متاسفانه مردم سیل زده خودشان نیز اندوخته یا پس اندازی ندارند تا بتوانند احتیاج هایشان را برطرف کنند و منبع درآمدشان که زمین کشاورزی بوده را از دست داده اند.

آسا در پایان در مورد آمادگی گروه های جهادی برای مهار سیل پیش بینی شده در روز های پیش رو گفت: از دیروز 8 فروردین بارندگی آغاز شده که در امروز و فردا اوج خواهد گرفت. شدت بارندگی به قدری زیاد است که اتصال به اینترنت و امواج به سختی امکان پذیر است. با توجه به این که سیل بند بالا دست روستاس زهکلوت نابود شده و بستر رودخانه نیز آسیب دیده نگرانی ما دو چندان شده است. با اسن وجود گروه های جهادی در منطقه آماده هستند که در صورت لزوم مردم را به مناطق دیگری منتقل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1018

به "اقدامات قرارگاه آماج برای کمک به مردم سیل زده جنوب کرمان، مهمترین نیاز مردم چادر و آب آشامیدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات قرارگاه آماج برای کمک به مردم سیل زده جنوب کرمان، مهمترین نیاز مردم چادر و آب آشامیدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید