افتتاح داکسینگ ؛ بزرگترین فرودگاه چین ، ستاره دریایی چینی ها بزرگترین فرودگاه دنیا می گردد

به گزارش مجله آراد، فرودگاه بزرگ داکسینگ که به شکل یک ستاره دریایی طراحی شده است در ماه سپتامبر به مناسبت 70 سالگی رژیم کمونیستی چین در پکن پایتخت افتتاح می گردد.

افتتاح داکسینگ ؛ بزرگترین فرودگاه چین ، ستاره دریایی چینی ها بزرگترین فرودگاه دنیا می گردد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرنگاران: فرودگاه بین المللی داکسینگ در مساحتی به وسعت 700 هزار متر مربع و سرمایه ای بالغ بر 17.5 میلیارد دلار ساخته شده است. چین هدف از میلیاردها دلار سرمایه گذاری برای ساخت این فرودگاه که پنج شاخه دارد را پاسخ به نیازهای فزاینده ترافیک هوایی چین اعلام نموده است.

این فرودگاه به یاری فرودگاه کنونی پکن خواهد آمد که دومین فرودگاه بزرگ دنیا محسوب می گردد و کمی بیش از 100 میلیون مسافر را سالانه پوشش می دهد.

بر اساس گزارش یورونیوز، ساخت این پروژه به طور رسمی و طبق پیش بینی ها به سرانجام رسید و روز 30 سپتامبر همزمان با مراسم هفتادمین سالگرد بنیانگذاری رژیم کمونیستی چین افتتاح می گردد. جمهوری خلق چین در اکتبر 1949 و در پی انقلاب کمونیستی به رهبری مائو تسه تونگ بنیان گذاشته شد.

این فرودگاه بزرگ در فاصله 46 کیلومتری میدان تیان ان من واقع شده و پیش بینی شده است تا سال 2025 چهار ترمینال آن به بهره برداری کامل برسد که می تواند 72 میلیون مسافر را در سال پوشش دهد. در چشم انداز 2040 این فرودگاه راه اندازی چهار ترمینال دیگر پیش بینی شده است که در آن صورت تا بیش از 100 میلیون مسافر در سال جابه جا می نماید و به بزرگترین فرودگاه دنیا تبدیل می گردد.

در حال حاضر فرودگاه آتلانتا در ایالات متحده آمریکا که سالانه 100 میلیون مسافر را جابه جا می نماید بزرگترین فرودگاه دنیا است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی در میانه سال 2020، چین از آمریکا در زمینه نقل و انتقال هوایی پیشی خواهد گرفت و به نخستین بازار حمل و نقل هوایی دنیا بدل می گردد.

بر اساس پیش بینی ها چین در سال 2037 با حدود 1.6 میلیارد سفر هوایی در سال روبرو خواهد بود. این رقم یک میلیارد مسافر بیش از رقم مسافران هوایی سال 2017 این کشور خواهد بود.

منبع: چمدان
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 305

به "افتتاح داکسینگ ؛ بزرگترین فرودگاه چین ، ستاره دریایی چینی ها بزرگترین فرودگاه دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح داکسینگ ؛ بزرگترین فرودگاه چین ، ستاره دریایی چینی ها بزرگترین فرودگاه دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید