اصول بازسازی ساختمان قدیمی

به گزارش مجله آراد، اصول بازسازی ساختمان قدیمی

انجام هرکاری قاعده و اصول خاص خود را دارد و بازسازی ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای انجام کارهای نوسازی نیز باید از اصول بازسازی ساختمان قدیمی پیروی نمایید. در مواردی که این اصول رعایت نشوند، مشمول جریمه خواهید شد و این جریمه برای موارد با تخطی بالا، حتی ممکن است به تخریب بنا منتهی شود. پس از مطالعه قوانین و اصول، می توانید آغاز به انجام نوسازی نمایید و هزینه های بازسازی را تخمین بزنید. بهترین کار برای انجام بازسازی بنا، سپردن کار به تیم متخصص آشنا به قوانین و اصول، نظیر رویامال می باشد و بر روی نقشه نیز تمامی نقاط ساختمان که قصد تغییرشان را دارید معین نمایید.

اصول بازسازی ساختمان قدیمی

جهت دریافت خدمات بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قوانین بازسازی ساختمان

قبل از آغاز بازسازی ساختمان ابتدا می بایست مجوزهای لازم را کسب نموده، قوانین و اصول بازسازی ساختمان قدیمی را به خوبی درک نموده و در تمامی مراحل ساخت و ساز از آن تبعیت نمایید. ابتدا مواردی که نیاز به بازسازی دارند را تعیین نمایید و طرحی اولیه از آنچه که می خواهید را در آورید. در نظر داشته باشید در صورتی که بنا به مسائل فنی و تشخیص مجریان طرح، نوع مصالح را تغییر دهید، هزینه متغیر آن در تخمین هزینه کلی مراحل بازسازی دخیل خواهد بود و باید لحاظ گردد. قدم اولیه کار انتخاب تیم متخصص بازسازی ساختمان و عقد قرارداد است.

قوانین بازسازی ساختمان

پس از آن حصول اطمینان از درک درست پیمانکار استخدامی، به توافق و تفاهم رسیدن در رابطه با طرح درخواستی، تنظیم جدول زمان بندی و توافق بر سر زمان تحویل، در آخر هم برای آغاز نوسازی بر اصول بازسازی ساختمان قدیمی، مبلعی به عنوان پیش پرداخت به آنها پرداخت نمایید. در هنگام آغاز کار، اگر نمای بیرونی ساختمان نیاز به اعمال تغییرات دارد، با رعایت اصول بازسازی ساختمان در اولین قدم نمای بیرونی را تخریب می کنیم. اگر در محل رفت و آمد افراد قرار گرفته است، قسمتی را برای گذر آنها مهیا می کنیم تا مسئله ای به وجود نیاید.

کسب پروانه ساخت

براساس اصول بازسازی ساختمان قدیمی برای تمامی اموری که برای بازسازی انجام می گردد، می بایست مجوز بازسازی تهیه شده و همه کارها تحت نظر مهندس ناظر که پروانه ساخت دارد، انجام شوند. به نوعی که برای نوسازی نیز باید مجوز پروانه ساخت تغییر کاربری و تخریب بنا تهیه گردد. در همه مراحل کار نظرات مهندسی و فنی مهندس ناظر بسیار الزامی است و در جریان باشید که بعد از کسب مجوز، پس از تخریب ساختمان است که پروانه ساخت، دارای اعتبار می گردد، یعنی تا هنگام تخریب کامل بنا، شما اجازه آغاز ساخت و ساز تازه را ندارید.

کسب پروانه ساخت در بازسازی ساختمان

تغییر نوع کاربری ساختمان

بر اساس قوانین موجود در اساس نامه قوانین ساختمانی، صدور پروانه ساخت برای تمامی ساختمان ها الزامی است و در هنگام صدور این مجوز، باید نوع فعالیت و کاربری ساختمان ذکر گردد و اگر کاربری ساختمان با آنچه که در پروانه ساخت ذکر شده، متفاوت باشد، تخلف محسوب شده و جریمه در پی دارد. در نتیجه، بر طبق اصول بازسازی ساختمان قدیمی اگر قصد تغییر نوع فعالیت ساختمان (نوع کاربری) را دارید، در زمان اخذ مجوز می بایست به شهرداری اطلاع داده و تاییدیه های مربوطه را اخذ نمایید و پروانه ساخت را بر اساس کاربری جدید اخذ نمایید.

منبع: رویا مال
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1042

به "اصول بازسازی ساختمان قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول بازسازی ساختمان قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید