از ربات های ورزشی تا ربات های امداد و مدیریت بحران؛ در فیرا چه می گذرد!

به گزارش مجله آراد، در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران از چندین بخش مختلف رونمایی شد که داوطلبان در این بخش ها به رقابت می پردازند.

از ربات های ورزشی تا ربات های امداد و مدیریت بحران؛ در فیرا چه می گذرد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران داوطلبان در چندین بخش مختلف به رقابت خواهند پرداخت که شامل بخش های خودروهای خودران، نوآوری، شبیه سازی خودرهای خودران، خانه هوشمند، جنگنده هوشمند، ربات های امداد و مدیریت بحران، ربات های ورزشی، ماموریت غیر ممکن، ربات های پرنده و ... است. این رویداد علمی از روز سی ام آبان ماه تا روز سوم آذر ماه در مجموعه شهر آفتاب برگزار می گردد.

15 تیم از آموزشگاه فیرا در مسابقه شرکت دارند

فاطمه نبی زاده، مدیر امور مشتریان و نمایندگی ها در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران و در مورد آموزشگاه آموزشی فیرا گفت: مجموعه آموزشگاه فیرا دوره های رباتیک و برنامه ریزی را برگزار می نماید که زیر مجموعه فدراسیون جهانی هوش مصنوعی و رباتیک است. مدیریت آموزشگاه بر عهده خود آقای سروش صادق نژاد است.

وی در ادامه اضافه نمود: آموزشگاه در حوزه های رباتیک، هوش مصنوعی، برنامه نویسی و ایده و خلاقیت که مخصوص بچه ها است.

نبی زاده در ادامه گفت: در دوره های ایده و خلاقیت بچه های از اول تا سوم ابتدایی شرکت می نمایند.

بنابر گفته نبی زاده 15 تیم از آموزشگاه فیرا در این مسابقات شرکت نموده اند.

هوش مصنوعی به منطقه ها محروم می رود

سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک، نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: توسعه آموزش منطقه ها محروم باید به یاری ارگان های دولتی اتفاق بیافتد. ما چند جلسه با افرادی که در این حوزه دست اندرکار هستند داشته ایم و به صورت نامحسوس نیز در این مسابقه شرکت نموده اند. انشاالله بتوانیم با یاری افرادی که در این حوزه فعالیت می نمایند، هوش مصنوعی را به منطقه ها محروم نیز ببریم چراکه رسالت ما این است.

وی در ادامه گفت: استعدادها تنها در کلان شهرها و استان های برخوردار وجود ندارد و استعدادهای خوبی در سایر شهرها و استان ها نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه گردد و یکی از برنامه هایی که در پی اجرای آن هستیم، بردن چنین رویدادهایی در استان های دیگر است که به شهرها، مسئولان و صنایع بومی آن ها، هوش مصنوعی را شناسایی کنیم. تا مجموعه های بومی بتوانند به توسعه زیرساخت ها در منطقه ها خود یاری نمایند.

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2423

به "از ربات های ورزشی تا ربات های امداد و مدیریت بحران؛ در فیرا چه می گذرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ربات های ورزشی تا ربات های امداد و مدیریت بحران؛ در فیرا چه می گذرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید