ارسال DNA به ماه با 99 دلار!

به گزارش مجله آراد، یک استارتاپ آمریکایی میخواهد طی پروژه جدیدی، نمونه DNA انسان ها را با هزینه 99 دلار به ماه بفرستد.

ارسال DNA به ماه با 99 دلار!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فیوچریسم، هزینه سفر به مدار ماه برای هر نفر می تواند از 35 میلیون تا 150 میلیون دلار باشد اما یک استارتاپ تصمیم دارد هزینه این سفر را به نوعی به 99 دلار کاهش دهد.

استارتاپ آمریکایی لایف شیپ (LifeShip) میخواهد نمونه DNA انسان ها را به ماه ارسال کند تا در صورتی که روزی زمین قابل سکونت نباشد، حیات انسان ها همچنان ادامه پیدا کند.

بن هالدمن (Ben Haldeman)، بنیان گذار استارتاپ لایف شیپ گفت: ما قصد داریم این پروژه را در پاییز شروع کنیم و کیت هایی را برای جمع آوری DNA انسان ها به کار ببریم که هزینه هر یک از آنها فقط 99 دلار است.

لایف شیپ میخواهد نمونه های DNA را از بزاق دهان داوطلبان خارج و آنها را حفظ کند تا این نمونه ها در آینده، بخشی از پروژه سفر به ماه باشند.

هالدمن اضافه نمود: داوطلبان، نمونه بزاق دهان خود را ارائه می دهند تا DNA آنها که در واقع، رمز هر شخص به شمار می رود، برای رفتن به فضا نگه داری گردد.

اگرچه قرار است نمونه های جمع آوری شده DNA، روی ماه فرود بیایند اما هالدمن تاکید نمود که مطمئن نیست این نمونه ها تا چه زمانی حفظ می شوند.

وی در این باره گفت: ما نمی توانیم تضمین کنیم که نمونه ها تا میلیون ها سال پس از ارسال شدن به ماه، باقی بمانند. می توانم بگویم که این پروژه، تلاشی در رابطه با حفظ زندگی برای آینده است اما نمی توانم با اطمینان در خصوص سرنوشت نمونه های DNA در فضا صحبت کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 443

به "ارسال DNA به ماه با 99 دلار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال DNA به ماه با 99 دلار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید