احتمال عملیات مجدد ترکیه در شمال سوریه

به گزارش مجله آراد، خبرگزاری خبرنگاران- رییس جمهور ترکیه از احتمال آغاز عملیات نظامی مجدد در سوریه اطلاع داد.

احتمال عملیات مجدد ترکیه در شمال سوریه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رجب طیب اردوغان امروز چهارشنبه طی سخنرانی در حضور نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس ضمن اظهار تاسف از حادثۀ انفجار در شهرستان اسکندرون از توابع استان هاتای در جنوب این کشور و با بیان اینکه نیرو های امنیتی از بروز یک حادثۀ فلاکت بار جلوگیری نموده و پیش از عملیات انتحاری توانستند عاملین آنرا از بین ببرند گفت در سوریه فقط ترکیه است که به معنای واقعی با داعش مبارزه می نماید و تهدید از خاک سوریه به سمت ترکیه همچنان ادامه دارد.

اردوغان با بیان اینکه نیرو های خارجی که با داعش مبارزه نمی نمایند باید خاک سوریه را ترک نمایند گفت ترکیه هر لحظه ممکن است در شمال سوریه دست به عملیات بزند، زیرا حمله به مرکز نیرو های ملی سوریه نشانگر آنست که بعضی ها خواستار صلح پایدار در منطقه نیستند.

وی اضافه نمود هروقت که لازم باشد وارد عملیات خواهد شد و ترکیه توان آنرا دارد که سوریه را از وجود تمام عناصر تروریستی پاکسازی کند. ما می دانیم که بعضی نیرو های داعشی برای انجام عملیات تروریستی از سوریه وارد خاک ترکیه شده اند. حضور نیرو های خارجی در سوریه برای مبارزه با داعش بهانه ای بیش نیست. رییس جمهور ترکیه در ادامه گفت مردم سوریه بهای حضور نیرو های خارجی و سازمان های تروریستی تحت فرمان آنان را با خون خود می پردازند و ما نمی توانیم در برابر این ظلم ها سکوت کنیم، زیرا هر حادثه ای که در مجاورت مرز های ما صورت می گیرد برای ما هم مشکل آفرین و رنج آور است. آخرین نمونه آن نیز حادثۀ اخیر در هاتای می باشد. اردوغان با بیان اینکه نیرو های خارجی که در سوریه لنگر انداخته اند باید دست از این سیاه بازی بردارند گفت همه مان می دانیم که حساب و کتاب هایی که بر روی سوریه صورت می گیرد هیچ ارتباطی با ادعا های خاتمه دادن به ظلمی که بر مردم سوریه روا داشته می گردد ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1413

به "احتمال عملیات مجدد ترکیه در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال عملیات مجدد ترکیه در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید