آمریکا وضع تعرفه بر بعضی کالاهای چینی را به تأخیر می اندازد

به گزارش مجله آراد، دولت آمریکا در یک عقب نشینی ناگهانی از مواضع تند خود، بیان کرد که وضع تعرفه 10 درصدی روی بعضی از کالاهای چینی از جمله لپ تاپ، تلفن های همراه و کنسول بازی های ویدئویی را به تأخیر خواهد انداخت.

آمریکا وضع تعرفه بر بعضی کالاهای چینی را به تأخیر می اندازد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، این تصمیم اداره تجارت خارجی آمریکا پس از آن اعلام شد که وزارت تجارت چین خاطرنشان کرد که لیو هه، معاون نخست وزیر این کشور، با مقامات وزارت تجارت آمریکا تلفنی گفت وگو نموده است.

تأخیر در وضع این تعرفه ها که قرار بود از ماه آینده به اجرا گذاشته گردد تا حدی باعث کاهش نگرانی صاحبان کسب وکار شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم دولت آمریکا کمتر از دو هفته پس از آن اعلام می گردد که دونالد ترامپ از وضع تعرفه 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین اطلاع داد. دولت آمریکا کماکان تصمیم خود برای وضع تعرفه بر بخش زیادی از 300 میلیارد کالای چینی را اجرا خواهد نمود که فهرست 122 صفحه ای آن در ماه مه منتشر شد.

از زمانی که دونالد ترامپ در روز اول اوت وضع تعرفه های جدید را در توئیتر خاطرنشان کرد، متوسط ارزش سهام در بازار بورس آمریکا حدود چهار درصد افت نموده است.

سرمایه گذاران در شرکت های فناوری روز سه شنبه از معاف کردن تعدادی از کالاهای کامپیوتری و الکترونیک از تعرفه های جدید استقبال نموده و در نتیجه سهام شرکت های فراوری کننده چیپ حدود سه و ارزش سهام شرکت اپل حدود پنج درصد افزایش یافت.

معاف کردن این نوع کالاها و از سرگیری مذاکرات با چین نشان می دهد که دونالد ترامپ ممکن است حاضر به مصالحه باشد.

دولت آمریکا در مقابل ممکن است از چین توقعاتی داشته باشد. ترامپ روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: طبق معمول چینی ها گفتند محصولات کشاورزی زیادی از ما خواهند خرید. تاکنون به وعده خود عمل ننموده اند. شاید این بار فرق کند.

اداره تجارت خارجی آمریکا در بیانیه خود خاطرنشان کرد: سایر کالاهایی که وضع تعرفه بر آنها تا 15 دسامبر به تعویق خواهد افتاد عبارتند از رایانه، کنسول بازی های ویدئویی، بعضی اسباب بازی ها، و بعضی از اقلام پوشاک و کفش.

اتحادیه صاحبان شرکت های تجاری آمریکا در بیانیه ای ضمن استقبال از این تصمیم دولت گفت: این اقدام حدی از فشار بر مصرف کنندگان در فصل تعطیلات را کاهش خواهد داد.

اداره تجارت خارجی آمریکا در بیانیه خود اضافه نمود، بعضی از کالاهای چینی به دلایل پزشکی و سلامت، ایمنی، امنیت ملی و سایر عوامل به طور کلی از تعرفه معاف شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 293

به "آمریکا وضع تعرفه بر بعضی کالاهای چینی را به تأخیر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا وضع تعرفه بر بعضی کالاهای چینی را به تأخیر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید