کنسرواتوار تهران در کانادا شعبه می زند، پذیرش دانشجو از سال آینده

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، بهزاد معافی رییس کنسرواتوار تهران در ابتدای این نشست خبری گفت: همانطور که بسیاری از دوستداران موسیقی می دانند کنسرواتوار تهران در سال 77 تاسیس شد و از همان با فعالیتی که در زمینه حفظ و اشاعه جریان موسیقی در کشورمان داشتیم توانسته ایم بیش از 12 قرارداد بین المللی با کنسرواتورهای معتبر جهان منعقد کنیم که به نظر من دستاور بسیار ارزشمندی برای موسیقی ایران است.

کنسرواتوار تهران در کانادا شعبه می زند، پذیرش دانشجو از سال آینده

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تورهای مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی ادامه داد: قبل از درگیری های کشور اوکراین هم سفری به این کشور برای شرکت در یک همایش بین المللی کنسرواتوارهای موسیقی با حضور 300 هنرمند داشتم که خوشبختانه حضور خوب ما موجب برجسته تر شدن نام کشورمان در بین اعضای شرکت نماینده بود به طوری که نام ما در ردیف 10 عضو برتر این همایش نهاده شد.

رییس کنسرواتوار تهران با اشاره به فعالیت های این نهاد خصوصی حوزه موسیقی گفت: ما هم اکنون میزبان بیش از یک هزار و 200 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستیم. این مرکز تا به امروز بیش از 4 هزار و 500 فارغ التحصیل داشته که از این تعداد بیش از 75 درصد از آنها هم اکنون در گروه های مختلف موسیقی به عنوان نوازنده فعالیت می نمایند که این آمار برای ما افتخاری بزرگ است.

معافی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام نمود: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته به زودی شعبه بین المللی کنسرواتوار تهران در تورنتو کانادا راه اندازی می گردد و دانشجویان ایرانی می توانند از سال آینده برای تحصیل در رشته موسیقی در این مرکز علمی که تمام مجوزهای آن از سوی وزارت علوم دولت کانادا مورد تایید نهاده شده است، شرکت داشته باشند.

وی گفت: تمامی مراحل پذیرش و دعوتنامه برای صادر کردن ویزا از سوی دولت کانادا به ما واگذار شده در واقع دولت کانادا این تعهد را از ما گرفته که اگر کسی بعد از اتمام تحصیل خود به طور غیرقانونی در کانادا باقی بماند دولت این کشور با ما برخورد خواهد نمود. بنابراین آنچه می توانم بگویم ترسیم شرایطی است که می تواند موسیقی ایرانی را به جهانیان در شکل آکادمیک خود معرفی کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: تمام هدف ما معرفی موسیقی ایران در کشور کاناداست به همین خاطر کوشش کردیم با تاسیس دپارتمان موسیقی ایرانی در این کشور همه بتوانند از گونه های مختلف موسیقی ایرانی استفاده نمایند.

رییس کنسرواتوار تهران به معرفی برنامه های آینده این مرکز پرداخت و گفت: برگزاری دوره های مشترک آکادمیک با صدور دیپلم انتها رشته که دارای اعتبار بین المللی است، احداث کنسرواتور تهران در شعبه های شهرستانی، همسان سازی فضای دروس آموزشی با کشورهای صاحب نام موسیقی و احداث ساختمان جدید کنسرواتوار در سال 93 از جمله برنامه های برای سال آینده است که امیدوارم محقق شوند.

براساس این گزارش میثم معافی معاون کنسرواتور تهران در این نشست به معرفی دیگر برنامه های این مرکز پرداخت و گفت: برگزاری نشست های تحصصی و سخنرانی بزرگان موسیقی، برپایی مستر کلاس تخصص نی با حضور استاد حسن ناهید، دعوت از نوازندگان برگزیده کنسرواتوار چایکوفسکی و کنسرواتوار اکراین، اجرای پژوهشی سبک جاز و برپایی فستیوال کلارا از جمله برنامه های ما در امسال بود.

وی درباره برنامه های آینده این مرکز نیز خاطر نشان کرد: برگزاری مستر کلاس های تخصصی موسیقی در شهرستانها با موضوع موسیقی بومی هر منطقه، برگزاری همایش فاخران موسیقی، راه اندازی رشته های مختلف موسیقی در کشورهای خارجی و تمرکز بر اهداف آموزشی از جمله برنامه های ما در سال آینده است که با توجه به کوشش و همتی که در بین کارکنان این موسسه وجود دارد به زودی شاهد تحقق آن خواهیم بود.

معافی در بخش انتهای صحبتهای خود توضیح داد: ما یک مرکز کاملا خصوصی هستیم که با هزینه شخصی فعالیت های خود را ادامه می دهد و هدفش هم بسط و گسترش و آموزش موسیقی ایرانی و جهانی در کشور است که امیدواریم با ورود دولت جدید در حوزه اجرایی کشور بتوانیم شاهد فعالیت های بیشتری در این زمینه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 843

به "کنسرواتوار تهران در کانادا شعبه می زند، پذیرش دانشجو از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسرواتوار تهران در کانادا شعبه می زند، پذیرش دانشجو از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید