ویزای کانادا: مترجمی در کانادا

به گزارش مجله آراد، در این مقاله به سراغ آنالیز رشته مترجمی و صندلی شغلی این رشته در کانادا رفته ایم و به این پرسش پرداخته ایم که یک مترجم می تواند به کانادا مهاجرت کند یا نه! هزاران مترجم درست مثل شما در سال های آینده به کانادا مهاجرت خواهند کرد و این پرسش مطرح می گردد که چرا شما یکی از آنها نباشید؟!

ویزای کانادا: مترجمی در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا به عنوان یک مترجم

اگر در مترجمی تخصص و تجربه دارید وقصد مهاجرت به کانادا را دارید، باید به شما تبریک بگوییم! کانادا کشوری وسیع است که به شدت خلا نیروی انسانی متخصص در رشته ها و گرایش های مختلف دارد. یکی از این رشته ها که شدیدا در آن احتیاج به نیروی کار زبده و کاربلد وجود دارد، مترجمی است! به همین علت در بعضی موارد دیده شده که افراد حتی بدون پیشنهاد کار از طرف کارفرمای کانادایی توانسته اند اقامت دائمی این کشور را دریافت نمایند! پس اگر مترجم هستید و در این زمینه فعالیت حرفه ای و قابل اثبات دارید، می توانید روی مهاجرت به کانادا و استفاده از فرصت های شغلی و پیشرفت حساب کنید!

صندلی مترجمی در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا یا ناک لیست

چند سالی است که کانادا برای توصیف مشاغل یک لیست تدوین نموده و در آن لیست حدود 30000 شغل در 500 گروه مختلف و در 4 سطح از نظر مهارت طبقه بندی شده اند. هر شغل در این لیست یک کد اختصاصی دارد و افراد برای درک بهتر از شرایط این شغل در کانادا، فرصت مهاجرت به این کشور و مقایسه با دیگر کشورها از این کد استفاده می نمایند. کد شغل مترجمی در ناک لیست 5125 است. البته کد مترجمی در انواع شاخه ها هم همین است.

حتما درمورد استفاده از فرصت اکسپرس انتری شنیده یا خوانده اید اما شغل مترجمی یک امکان دیگر هم پیش روی شما قرار می دهد که بدون دریافت پیشنهاد کار از سمت کارفرمای کانادایی هم بتوانید اقامت این کشور را به دست بیاورید.

امکان برای مهاجرت به کانادا برای مترجم ها

مترجم های سراسر جهان که توانمندی لازم و تجربه کاری مفید در کشور خودشان را کسب نموده اند می توانند برای مهاجرت به وسیله اکسپرس انتری کانادا اقدام نمایند. این افراد می توانند در رده های شغلی زیر در کانادا مشغول به کار شوند:

  • مترجم زبان ناشنوایان
  • ترمینولوژیست رسمی
  • مترجم اجتماعی
  • مترجم کتبی رسمی
  • مترجم شفاهی رسمی
  • مترجم کنفرانس
  • مترجم همزمان
  • مترجم دادگستری
  • مترجم فرهنگی
  • متخصص در تطابق فرهنگ ها
  • مترجم آموزشی

و...

تمام این شاخه های مختلف و متنوع مترجمی می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

مهارت های لازم برای یک مترجم برای مهاجرت به کانادا

به طور کلی مترجم هایی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، باید مهارت ها و توانایی های زیر را داشته باشند و آنها را اثبات نمایند:

  • مترجم های کتبی
  1. ترجمه اسناد و مدارک حقوقی، گزارش های مکتوب، متون تخصصی، عمومی و کتاب ها از یک زبان به زبانی دیگر به طوری که محتوا، معنا و سبک نوشتاری تا حد ممکن از زبان مبدا به زبان مقصد منتقل شده باشد.
  2. بومی سازی نرم افزارها و مدارک فنی آن ها به منظور انطباق دادن با فرهنگ و زبانی دیگر
  3. اصلاح و بازنویسی متون ترجمه شده
  4. پرورش، تعلیم مترجم های دیگر و نظارت بر کار آنها
  • متخصص واژگان و اصطلاحات فنی رسمی
  1. تسلط بر واژگان و اصلاحاتی که در حوزه تخصصی آنها وجود دارد
  2. توانایی برای اداره کردن تحقیقات در حوزه های مرتبط با منابع ترمینولوژی و واژه نامه ها و...
  3. مدیریت، به روز رسانی و انتشار داده های زبان شناسی که از منابع ترمینولوژی به دست آمده
  4. فراهم کردن امکانات مورد احتیاج برای مترجم ها و نویسندگان فنی که کوشش می نمایند تا اسناد حقوقی یا علمی مورد احتیاج ترمینولوژی را تامین نمایند
  • مترجم های شفاهی
  1. ترجمه ارتباطات کلامی از یک زبان به زبان دیگر به شکل همزمان، متوالی و... با استفاده از ابزارهای مورد احتیاج الکترونیک یا غیرالکترونیک
  2. فراهم کردن لوازم مورد احتیاج برای ترجمه در دادگاه قبل از آغاز فرایند دادرسی
  3. ترجمه برای افرادی که به کانادا سفر نموده اند و به زبانی دیگر صحبت می نمایند
  4. آموزش به مترجم های شفاهی دیگر
  • وظایف مترجم زبان ناشنوایان در کانادا
  1. این مترجم ها باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی که زبان های رسمی در کانادا هستند، اشراف و تسلط داشته و همچنین به زبان اشاره مخصوص ناشنوایان هم مسلط باشند تا بتوانند برای ترجمه مکالمات روزمره و اداری و... یاری حال آنها باشند.

مدارک مورد احتیاج برای استخدام مترجم در کانادا

عموما برای کار به عنوان مترجم در کانادا به مدرک دانشگاهی معتبر در رشته های مترجمی، روزنامه نگاری، ارتباطات یا رشته های مرتبط دیگر احتیاج است.

اولین چیزی که باید آنالیز کنید، میزان امتیازی است که از اکسپرس اینتری می توانید کسب کنید. محاسبه امتیاز به وسیله رنکینگ سیستم و بر اساس معیارهایی مثل (سن، صلاحیت، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، توانایی های همسر و فرزندان شما، تجربه کاری) انجام می گیرد.

امتیاز شما برای این که به عنوان یک مترجم شانس مهاجرت به کانادا را پیدا کنید به این بستگی دارد که امتیاز 67 یا بیشتر از 67 را کسب کنید. بعد از این که درخواست اکسپرس انتری را فرستادید، وقتی که از سمت اداره مهاجرت کانادا دعوتنامه دریافت می کنید و تنها 60 روز فرصت دارید تا درخواست رسمی خود را ارسال کنید.

مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد کار مترجمی

آیا بدون پیشنهاد کار از سمت کارفرمای کانادایی شانس مهاجرت به کانادا به عنوان مترجم را خواهید داشت؟ جواب بله است! در صورتی که بتوانید صلاحیت و تجربه کاری خودتان را ثابت کنید و امتیاز خودتان در اکسپرس انتری را به 67 یا بیشتر برسانید، شما شانس مهاجرت با ویزای اسکیلد ورکر دولت کانادا را پیدا می کنید.

ناگفته نماند که برای ثبت نام مترجمی هیچ نمره حداقلی در اکسپرس انتری کانادا در نظر گرفته نشده و البته یک پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای کانادایی می تواند پرونده مهاجرت شما را با 200 امتیاز قابل تضمین کند. پس منطقی است که از این امکان غافل نشوید و از آن بهره مند شوید.

فرصت شغلی برای مترجمی در کانادا

خوشبختانه شغل مترجمی در کانادا همچنان پر از فرصت و احتیاج به نیروی انسانی برای آن زیاد است. اگر یک مترجم کاربلد و باتجربه هستید که به زبان انگلیسی و فرانسه یا یک زبان زنده دیگر تسلط دارید، این احتمال وجود دارد که از همان روزهای اول در کانادا استخدام شوید. به علاوه مترجم ها در کانادا به نسبت انگلستان، اروپا و آسیا دستمزد بیشتری دریافت می نمایند.

دستمزد مترجمی در کانادا

به طور متوسط یک مترجم در کانادا سالانه 50.611 دلار کانادا و ساعتی 20.67 دلار کانادا دستمزد دریافت می نماید.

البته این میزان دستمزد در معمولی ترین حالت ممکن در نظر گرفته شده و طبیعتا هر چه توانمندی مترجم بیشتر باشد، دستمزد بالاتری هم دریافت خواهد نمود. البته در این مقاله به زندگی در کانادا و هزینه های زندگی پرداخته ایم.

مهاجرت اکسپرس انتری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری

مهاجرت تحصیلی به کانادا

منبع: اینترنت
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1542

به "ویزای کانادا: مترجمی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: مترجمی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید