کمر درد ممکن است توهم باشد

به گزارش مجله آراد، کمردرد یکی از دردهاش شایعی است که بیش از 30 درصد بزرگسالان انگلیسی را در سال درگیر خود می نماید. تخمین زده می گردد سالانه بیش از 2/5 میلیون نفر به علت ابتلا به درهای ناحیه کمر به پزشکان مراجعه می نمایند. در بسیاری از مردم این دردها بعد از چند روز یا چند هفته به طور خود به خود خوب می گردد، اما برای تعدادی دیگر این دردها می تواند مدت های طولانی به جای مانده و رنج فراوانی را برای مبتلایانشان به همراه داشته باشد. اما نکته جالب در این تحقیقات اعلام این مطلب است که حتی مشاوره های روانشناسی برای کمردرد می تواند به صورت آنلاین انجام گردد.

کمر درد ممکن است توهم باشد

کمر درد ممکن است توهم باشد

کمردردتان را آنلاین مداوا کنید

کمردرد یکی از دردهاش شایعی است که بیش از 30 درصد بزرگسالان انگلیسی را در سال درگیر خود می نماید. تخمین زده می شود سالانه بیش از 2/5 میلیون نفر به دلیل ابتلا به درهای ناحیه کمر به پزشکان مراجعه می نمایند. در بسیاری از مردم این دردها بعد از چند روز یا چند هفته به طور خود به خود خوب می شود، اما برای تعدادی دیگر این دردها می تواند مدت های طولانی به جای مانده و رنج فراوانی را برای مبتلایانشان به همراه داشته باشد. اما نکته جالب در این تحقیقات اعلام این مطلب است که حتی مشاوره های روانشناسی برای کمردرد می تواند به صورت آنلاین انجام شود.

استرس کودکی، بدن را در بزرگسالی تضعیف می نماید

پژوهشگران تاکید دارند استرس و تنش های روانی در نخستین سال های زندگی و دوران کودکی، تاثیرات نامطلوب و مسائل طولانی مدتی را در آینده برای سیستم ایمنی بدن به وجود می آورد. سیستم پولاک، محقق و متخصص دانشگاه ویسکنسین در مدسیون آمریکا در این باره می گوید: این مطالعه نشان داد اشخاصی که در کودکی مورد سوء رفتارها و سوء استفاده های فیزیکی قرار می گیرند، در دوران بزرگسالی عملکرد سیستم ایمنی بدن آنها دچار نقصان و نارسایی های قابل توجهی می شود.

نتایج این تحقیق در نشریه دستاوردهای آموزشگاه ملی علوم آمریکا منتشر شده است. در این پژوهش می توان سیستم ایمنی در بین افراد بالغی که دوران کودکی عادی یا غیر عادی را به لحاظ استرس و تنش روانی تجربه نموده اند، مورد مقایسه و ارزیابی نهاده شد.

درد کمر ممکن است توهم باشد. این آخرین ادعایی است که محققان در زمینه دردهای عصبی اعلام نموده اند. البته این صحبت ها چندان هم تازه نیست. تا چند سال پیش می شنیدیم که میانسال ها به دلیل بعضی مسائل روحی احساس کمر درد می نمایند و بسیاری از بیماری هایی که افراد مسن از آن گلایه می نمایند ناشی از بعضی مسائل روحی و افسردگی هاست اما اخیرا دانشمندان در یک مطالعه متوجه شدند بیماران مبتلا به کمر دردی که مشاوره های روانشناسی دریافت می نمایند دو برابر افرادی که درمان های استاندارد دریافت می نمایند احساس بهبودی می نمایند. آنها می گویند ممکن است کمر درد به طور کلی ریشه در فکر انسان داشته باشد و به این ترتیب افرادی که از این بیماری رنج می برند. بهتر است با یک روانشناس هم مشورت نمایند. دردهای عصبی معمولا پس از 40 سالگی شروع و اغلب در سالمندان روی می دهد. تشخیص دردهای عصبی به طور کلی مبتنی بر علائم و نشانه های شماورد کردن سایر اختلالاتی که ممکن است علائم و نشانه های مشابهی ایجاد نمایند، می باشد.

ارتباط مسائل روانی با سیستم ایمنی از موضوعات بحث انگیز دنیای علم روز است. شواهد متنوعی نشان می دهد که مسائل روانی، شرایط عاطفی و ویژگی های شخصیتی موجب تفاوت هایی در عملکرد سیستم ایمنی می شود. استرس های متفاوتی حتی اگر نسبتا خفیف هم باشند، می توانند عوامل سیستم ایمنی را به شکل قابل مقدار گیری تحت تأثیر خود قرار دهند.

شدت یافتن استرس یا مزمن شدن آن، می تواند به تدریج منجر به بیماری های روان - تنی شود و مقدار ابتلا به بیماری های جسمی را افزایش دهد. به ویژه اگر این استرس ها با توجه به ویژگی های شخصیتی فرد گریز ناپذیر تلقی شوند.

اگرچه ممکن است درد، شما را از کار و زندگی عاجز کند اما هیچ خطری جان شما را تهدید نمی نماید. حملات درد در فواصل متغیری روی می دهند اما هرچه مسن تر می شوید فاصله بین حملات هم کوتاه تر می شود.

برای درمان دردهای عصبی، خط اول درمان معمولا مشتمل بر داروهایی است که علائم و نشانه ها را تسکین می دهند. نوع دارویی که پزشک برای شما تجویز می نماید بستگی به نوع درد عصبی و شدت علائم و نشانه های آن دارد. در صورت مؤثر نبودن داروها، اقدامات دیگری از جمله جراحی ممکن است در دستور کار قرار گیرد.

استفاده از داروهای ضد درد در برطرف دردهای عصبی موثر است. به طور مثال استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن و بروفن می تواند به برطرف نشانه های خفیف بیماری یاری نمایند. اما فرونشاندن درد همواره راه چاره مناسبی نیست. اگر شما از بروزگاه و بی گاه دردهایی گلایه می کنید که دلیل منطقی برای احساس کردنشان وجود ندارد، بهتر است سری به روانپزشک بزنید و با درمان روحتان، جسمتان را آرام کنید.

منبع مجله همشهری 161

منبع: راسخون
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1945

به "کمر درد ممکن است توهم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمر درد ممکن است توهم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید