کف سازی آجری معبر غربی شرقی باغ جهانی عباس آباد مرمت می گردد

به گزارش مجله آراد، سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد شهرستان بهشهر گفت: مرمت کف سازی آجری معبر غربی شرقی این مجموعه به زودی شروع خواهد شد.

کف سازی آجری معبر غربی شرقی باغ جهانی عباس آباد مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، سیدرحیم موسوی صبح امروز 15 دی 98 با اعلام این خبر گفت: پس از انتها اجرای مرمت و بهسازی پلکان شرقی و ساماندهی دروازه شرقی، در هفته آینده مرمت و بهینه سازی معبر شرقی غربی شروع خواهد.

او اضافه کرد: آثار برجای مانده از کف سازی آجری دوره صفویه پس از پاک سازی و بندکشی، با یک قاب آهکی محافظت شده و با همان تکنیک آجرکاری در دیگر بخش ها کف سازی اجرا می گردد.

سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد گفت: این معبر اصلی ترین راستا دسترسی به مجموعه بوده و در راه سکوی مرکزی به پلکان شرقی واقع شده است.

مجموعه باغ عباس آباد در سال 1346به ثبت آثار ملی رسید و طی سال های 1345 و 1351 و 1379 سه فصل و 1382تا1388 حدود پانزده فصل کاوش شده است.

همچنین از سال 1383 نیز به عنوان پایگاه میراث فرهنگی و در در سال 2011 این باغ به همراه هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 650

به "کف سازی آجری معبر غربی شرقی باغ جهانی عباس آباد مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف سازی آجری معبر غربی شرقی باغ جهانی عباس آباد مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید