کشت کلزا در استان زنجان شروع شد، 31 شهریور تاریخ اتمام کشت

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران و به نقل از جهاد کشاورزی استان زنجان، حسین عامری با بیان اینکه 31 شهریور ماه به عنوان تاریخ اتمام کشت دانه روغنی کلزا در استان زنجان مشخص گردیده و برای جلوگیری از کاهش عملکرد بعد از این تاریخ اجازه کشت کلزا در استان داده نمی گردد، اضافه نمود: به دلیل متفاوت بودن شرایط آب و هوایی شهرستان طارم، کشت کلزا در این شهرستان از اوایل تا اواخر مهر ماه انجام می گیرد.

کشت کلزا در استان زنجان شروع شد، 31 شهریور تاریخ اتمام کشت

وی مطرح نمود: امسال کشت 4 هزار هکتار کلزا در استان هدفگذاری گردیده است و در این راستا در حال حاضر تمامی نهاده ها از جمله بذر و کود مورد احتیاج کلزاکاران استان تامین گردیده و به لحاظ تامین و توزیع نهاده ها امسال هیچ مسئله ای وجود ندارد.

عامری اوکاپی را عمده رقم مورد کشت کلزا در استان زنجان برشمرد و اظهار داشت: کشاورزان برای دریافت تسهیلات کشت کلزا می توانند به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه نمایند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان خرید تضمینی کلزا طی امسال در استان را حدود یک هزار و 500 تن اعلام و اعلام کرد: امسال خرید تضمینی کلزا در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی کلزا طی امسال 2 هزار و 866 تومان بوده است.

تناوب زراعی گندم و کلزا افزایش عملکرد 30 درصدی گندم را به دنبال دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان توضیح داد: در حال حاضر توسعه کشت دانه های روغنی به جهت تامین روغن مورد احتیاج کشورمان بسیار حائز اهمیت است چراکه هم اکنون حدود 90 درصد روغن مصرفی در کشور از طریق واردات تامین می گردد.

اکبر کرامتی اظهار داشت: کلزا از جمله دانه های روغنی است که توسعه کشت آن در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا دولت در قالب برنامه های حمایتی مختلف سعی در تشویق کشاورزان به کشت این محصول و افزایش سطح زیر کشت آن دارد.

وی اهمیت تناوب زراعی کلزا با محصول گندم را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: تناوب زراعی کلزا با گندم مزایای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به افزایش ماده آلی خاک و کنترل آفات و بیماری های گندم بویژه بیماری پاخوره اشاره نمود.

کرامتی مطرح نمود: در تناوب قرار دادن کشت دو محصول کلزا و گندم سبب افزایش عملکرد 20 تا 30 درصدی در محصول گندم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 32

به "کشت کلزا در استان زنجان شروع شد، 31 شهریور تاریخ اتمام کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت کلزا در استان زنجان شروع شد، 31 شهریور تاریخ اتمام کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید