کرزای و عبدالله عبدالله به همراه خلیلزاد در نشست پنجشنبه مسکو شرکت می نمایند

به گزارش مجله آراد، رئیس جمهوری سابق افغانستان و رئیس شورای عالی برای سازش ملی این کشور قرار است در نشست 18 مارس در مسکو که درباره افغانستان برگزار می گردد، شرکت نمایند.

کرزای و عبدالله عبدالله به همراه خلیلزاد در نشست پنجشنبه مسکو شرکت می نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مسکو روز پنجشنبه میزبان نشستی درباره افغانستان است.

یکی از منابع آگاه اعلام نمود: حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور به همراه میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان و مارشال عبدالرشید دوستم، معاون سابق رئیس جمهوری افغانستان قرار است در این نشست شرکت نمایند.

هم چنین وزارت امور خارجه آمریکا گفته که قرار است زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، در کنفرانس مسکو شرکت کند.

این نشست در روز پنجشنبه با هدف تسریع فرایند صلح افغانستان و با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان و نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان برگزار می گردد.

وزارت خارجه آمریکا گفته که نشست مسکو تکمیل نماینده ای همه کوشش های بین المللی برای حمایت از فرایند صلح افغانستان و در عین حال بازتاب دهنده نگرانی های جامعه جهانی از این فرایند است.

زلمای خلیلزاد روز گذشته به کابل آمد و با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در خصوص نشست مسکو، فرایند صلح و گام های پیشرو مصاحبه کرد.

طالبان نیز گفته یک هیات عالی رتبه 10 نفری به ریاست ملا برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در این نشست حضور پیدا می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1695

به "کرزای و عبدالله عبدالله به همراه خلیلزاد در نشست پنجشنبه مسکو شرکت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزای و عبدالله عبدالله به همراه خلیلزاد در نشست پنجشنبه مسکو شرکت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید