کاهش سوزش معده و سرفه با درمان خروپف

به گزارش مجله آراد، متخصصان در یک مطالعه تازه دریافتند که درمان عارضه خروپف (آپنه خواب) می تواند سوزش سر دل، سرفه مزمن و خس خس سینه شبانه را کاهش دهد.

کاهش سوزش معده و سرفه با درمان خروپف

به گزارش هلث دی نیوز، این مطالعه مزایای افزوده دستگاه سی پی ای پی (فشار مثبت مداوم راه هوایی) را که برای یاری به مبتلایان به آپنه یا همان وقفه تنفسی خواب (OSA) استفاده می گردد، آنالیز نموده است.

این دستگاه که کاربر هنگام خواب از آن استفاده می نماید به وسیله لوله ای متصل به ماسک، هوا را به داخل راه هوایی فوقانی (بینی) می فرستد.

مبتلایان به آپنه خواب اغلب با صدای بلند خروپف می نمایند، تنفس آن ها هنگام خواب آغاز و قطع می گردد و ممکن است در طول شب هم چند بار از خواب بیدار شوند.

این امر باعث خستگی می گردد و خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

متخصصان ایسلندی داده های مطالعه کوهورت آپنه خواب ایسلندی شامل 822 بیمار مبتلا به آپنه خواب میانه تا شدید را آنالیز کردند. آن ها پیش از آغاز درمان با سی پی ای پی به پرسشنامه های خواب پاسخ دادند و دو سال بعد دوباره معاینه شدند.

متخصصان بیمارستان دانشگاه ملی ایسلند در ریکیاویک دریافتند افرادی که به طور منظم از این دستگاه استفاده می نمایند در مقایسه با افرادی که از آن کم استفاده نموده اند یا اصلا استفاده نمی نمایند، در طول شب حدود 42 درصد کمتر دچار سوزش سر دل می شوند.

در عین حال این کاهش ریفلاکس بین افرادی که از دستگاه سی پی ای پی استفاده می کردند، خطر سرفه صبحگاهی را بیش از چهار برابر و خطر برونشیت مزمن را نیز تقریبا چهار برابر کاهش داد.

شرکت نمایندگانی که به طور منظم از دستگاه استفاده می کردند نیز کمتر به خس خس سینه دچار شدند. داده ها نشان می دهد که این اثر به جای اینکه به علت کاهش ریفلاکس شبانه باشد، نتیجه مستقیم درمان با دستگاه بوده است.

پروفسور تورارین گیسلاسون که سرپرستی این مطالعه را به عهده داشت، گفت: مبتلایان به آپنه انسدادی خواب سه برابر بیشتر محتمل است که مرتب به سوزش سر دل شبانه دچار شوند و نشانه های تنفسی مانند سرفه و خس خس سینه نیز در آن ها شایع تر است.

به گزارش ایندیپندنت، آپنه انسدادی خواب بیماری شایعی است و هرچند راه های خوبی برای تشخیص و درمان آن وجود دارد، اما بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که چنین مسئله ای دارند. خروپف، بیدار شدن مکرر و خستگی در طول روز از علائم ثابت شده آپنه انسدادی خواب است.

منبع: ایسنا

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2411

به "کاهش سوزش معده و سرفه با درمان خروپف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سوزش معده و سرفه با درمان خروپف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید