پرسپولیس در لیگ نباید از بازیکنان اصلی استفاده کند؛ این تیم برای قهرمانی آسیا بسته شده است

به گزارش مجله آراد، تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم برای قهرمانی در آسیا بسته شده و باید تمرکز بازیکنان و کادر فنی این تیم بیشتر روی قهرمانی در آسیا باشد.

پرسپولیس در لیگ نباید از بازیکنان اصلی استفاده کند؛ این تیم برای قهرمانی آسیا بسته شده است

قاسم دهنوی در گفت و گو با پانا، با اشاره به دربی 95 گفت: غیر از 10 دقیقه ابتدایی، بقیه بازی را دیدم. این بازی نسبت به دربی های قبلی هم کیفیتش پائین بود و هم گل زیاد نداشت. من آن صحنه خطای پنالتی روی قایدی را ندیدم اما طبق گفته کارشناسان داوری آن پنالتی زودهنگام را می گرفتند، قطعا بازی جذاب تر و قشنگ تر می شد. هر وقت در دربی گل زودهنگام به ثمر رسیده، آن بازی جزو بهترین ها بوده است. قبل از دربی هم انواع مصاحبه ها، بیانیه ها و صحبت هایی که شده بود، بحث داوری را پیش کشیده بودند. این روی ذهن بازیکنان و کادر فنی دو تیم اثر گذاشته بود. همه انگار دل خوشی از داور نداشتند. دربی حساسیت خودش را دارد و قطعا روی کیفیت بازیکنان تاثیر می گذارد اما احساس می کنم بعضی بازیکنان آن کیفیت همیشگی را از خود بروز ندادند.

بعضی بازیکنان استقلال در دربی کم کاری کردند

یعنی می خواهید بگوئید که از عمد کم کاری کردند؟ وی در پاسخ به این سوال اینچنین شرح داد: نمی خواهم اسم بازیکن خاصی را ببرم اما انگار بعضی بازیکنان نمی خواستند برای تیمشان بازی نمایند. در استقلال بیشتر این موضوع نمایان بود. نمی دانم در طول هفته چه اتفاقاتی افتاده بود. مثلا الان 2 بازی استقلال را که نگاه می کنم، انگار فرهاد مجیدی تنهاست. به شخصی جسارت نمی کنم اما انگار می خواهند او را زمین بزنند. چند بازیکن استقلال را که در دربی دیدم، باورم نمی شد با آن کیفیت بد دارند بازی می نمایند در حالی که در حد نامشان هم نبودند. استقلال و پرسپولیس تیم های بزرگی هستند که میلیون ها طرفدار دارند. چند بازیکن استقلال اصلا در حد و اندازه خود نبودند. یا مجیدی دستش از بازیکن کوتاه است یا واقعا بعضی بازیکنان می خواهند با این کم کاری ها زیرش را خالی نمایند تا مثل محمود فکری اخراج گردد. نمی دانم آن چیزی که من می بینم برداشتم این است که در این نتایج، مشکل فقط بازیکنان هستند نه مربی و عوامل دیگر. ولی کیفیت بازی نسبت به دربی های قبلی پائین تر و کم موقعیت بود.

اکبریان در حد و اندازه قضاوت دربی نبود

بازیکن اسبق پرسپولیس توضیح داد: تیم ها آمده بودند در دربی نبازند. بعد از باختی که استقلال به ذوب آهن داد، نمی خواست دربی را هم ببازد به همین دلیل 9 بازیکن دفاعی را در ترکیب قرار داده بود. از طرفی پرسپولیس هم چون هفته قبل مقابل سپاهان دقایق آخر برد را از دست داده بود، نمی خواست اول در دربی گل بخورد. تیم ها محتاط حمله می کردند و می خواستند از حداقل فرصت ها استفاده نمایند. بازی ها هم سنگین پیش می رود و بازی های حذفی و عقب افتاده و اردوهای تیم ملی هم هست. یکی از نقاط ضعفی که در دربی 95 زیاد به چشم آمد، این بود که داور خیلی زیاد سوت می زد و بازی متوقف می شد. اصلا اجازه نمی داد بازیکنان بازی نمایند. اصلا آونتاژ و بازیخوانی نداشت. اکبریان در حد و اندازه این دربی نبود. نمی دانم براساس چه معیاری این داوران انتخاب می شوند را نمی دانم. وقتی دو تیم نسبت به یک داور حساس اند، نباید انتخاب می شد. داور بسیار ضعیف بود و آمده بود بازی را به حاشیه ببرد. از قبل هم روی او ذهنیت داشتند و 2 سال قبل فکر می کنم بعضی مسائل را برای تیم مجیدی به وجود آورده بود.

خطا روی قایدی پنالتی بود

قاسم دهنوی گفت: منکر این نشویم که پرسپولیس تیم توانمند و قدرتمندی دارد. بازیکنان و کادر فنی قوی که دارد و فوتبالی که بازی می نماید، هر تیمی نمی تواند آنها را شکست دهد. این تیم را نمی گردد راحت برد. هرتیمی نمی تواند بگوید پرسپولیس را می برم. اما بازی دربی طوری بود که اگر داور پنالتی قایدی را می گرفت، قشنگ تر پیش می رفت. یکی از خوبی هایی که سیستم یاری داور ویدئویی دارد، ازبین بردن همین شائبه هاست. از حق نباید بگذریم که آن صحنه روی قایدی پنالتی بود. من پرسپولیسی ام و نان و نمک این تیم را خورده ام. پنالتی هم اگر گل می شد، پرسپولیس در دربی بباز نبود. اگر 2 گل هم می خورد مطمئن باشید، 3 گل می زد. این تیم پتانسیل آن را دارد که اگر عقب هم بیافتد، جبران کند و برنده گردد. حرفم این است اگر آن پنالتی اعلام می شد، دیگر بهانه ای نبود. بازی های قبلی هم وقتی در دربی زود گل اتفاق می افتاد، کیفیت فنی مسابقه بالاتر می رفت. اگر داور اشتباه نمی کرد، ذهنیت های بعد از بازی دیگر اتفاق نمی افتاد.

پرسپولیس احتیاجی به قهرمانی در لیگ ندارد

وی ادامه داد: پرسپولیسی ها کمتر نسبت به اکبریان ذهنیت منفی داشتند چون توانایی آنها بالاست. منکر نشویم که این تیم را برای قهرمانی آسیا بسته اند. اصلا پرسپولیس نباید در لیگ این قدر از بازیکنان اصلی اش استفاده کند. باید از بازیکنان دیگر در ترکیب سود ببرد. در لیگ به قهرمانی دیگری احتیاج ندارد و 4 سال پشت سر هم قهرمان شده است. دیگر احتیاجی به قهرمانی ندارد. این همه هزینه نموده است که قهرمان آسیا گردد.

پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست می دهند

هافبک پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا استقلال از کورس قهرمانی خارج شده؟ تاکید نمود: نمی گردد الان این حرف را بزنیم چون بازی های زیادی تا خاتمه لیگ باقی مانده است. در فوتبال ما هزاران اتفاق می افتد. پرسپولیس و سپاهان بازی های زیادی با تیم های پائین جدولی دارند. بازی کردن با چنین تیم هایی خیلی سخت تر از بالانشینان است. پرسپولیس با ذوب آهن، فولاد، تراکتور، گل گهر بازی دارد. به نظرم استقلال بازی های سختش را نموده است. چه تماشاگر باشد چه نباشد، میزبان بودن یک مزیت دارد. تیم هایی که با پرسپولیس و استقلال بازی دارند، از جان مایه می گذارند و با تمام انگیزه می آیند. بازی با پائین جدولی ها خیلی سخت است. آنها چیزی برای از دست دادن ندارند. یقین بدانید بالاجدولی ها هم امتیاز از دست می دهند. درست است که استقلال از لحاظ امتیازی در کورس عقب افتاده است اما هرچیزی امکان دارد. جام حذفی و فشردگی بازی ها را هم نباید فراموش کرد. بازی های آخر فصل در گرما باید انجام گردد. البته تیمی که می خواهد قهرمان گردد، باید همه را ببرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1774

به "پرسپولیس در لیگ نباید از بازیکنان اصلی استفاده کند؛ این تیم برای قهرمانی آسیا بسته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس در لیگ نباید از بازیکنان اصلی استفاده کند؛ این تیم برای قهرمانی آسیا بسته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید