اتحاد نداشتن باشگاه ها باعث شده که فدراسیون فوتبال زورگویی کند؛ همه چیز قربانی اختلاف مدیران شده است

به گزارش مجله آراد، تهران (پانا) - ملی پوش فوتبال ایران در جام جهانی 1978 معتقد است نبود اتحاد در بین باشگاه های لیگ فزونی و اختلاف بین مدیران این باشگاه ها باعث شده تا فدراسیون فوتبال در ماجرای تبلیغات محیطی زورگویی کند.

اتحاد نداشتن باشگاه ها باعث شده که فدراسیون فوتبال زورگویی کند؛ همه چیز قربانی اختلاف مدیران شده است

حسن روشن در گفت وگو با پانا، درباره مسائل ایجاد شده پیرامون تبلیغات محیطی گفت: من نمی دانم چرا فدراسیون فوتبال در پی اجرای تبلیغات محیطی است، مگر در فوتبال جهان فدراسیون ها، تبلیغات محیطی تیم های بارسلونا، رئال مادرید یا بایرن مونیخ را انجام می دهند که امروز فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در پی اجرای آن هستند. متاسفانه مدیران باشگاه ها با یکدیگر اتحاد ندارند و همین موضوع باعث می گردد تا فدراسیون زورگویی کند و مدعی گردد که سازمان لیگ باید این کار را انجام دهد، در حالی که سازمان لیگ به عنوان مسئول برگزاری مسابقات وظیفه اش این است که سهم خود را دریافت کند و در دیگر موضوعات دخالت نداشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه ضعف اصلی ما نبود اتحادیه قوی و منسجم است که اگر بود چنین اتفاقاتی نمی افتاد. در حال حاضر همه چیز قربانی اختلافات مدیران باشگاه ها شده است و طبیعی است که در این شرایط سازمان لیگ هم آغاز به تهدید کردن باشگاه ها می نماید. در هیچ کجای جهان چنین روالی وجود ندارد که مسئولان برگزار نماینده رقابت ها ادعا کند که روش های عایدیزایی در اختیار آنها قرار بگیرد، چون این حق باشگاه های فوتبال است که از این محل عایدی کسب نمایند اما متاسفانه نبود قوانین درست باعث می گردد که چنین اتفاقاتی رقم بخورد.

روشن مطرح نمود: چگونه است همه هزینه ها بر عهده باشگاه ها باشد اما در مقابل عایدی تبلیغات محیطی باید در اختیار سازمان لیگ قرار گیرد. در حال حاضر هزینه اجاره ورزشگاه، مسابقات، دستمزد مربیان و بازیکنان همگی بر عهده باشگاه ها است اما وقتی عایدیزایی به میان می آید سازمان لیگ مدعی تمام عیار می گردد. اگر باشگاه ها با یکدیگر متحد می شدند و یک هفته مسابقات فوتبال را برگزار نمی کردند آن وقت تکلیف تعیین می شد و فدراسیون و سازمان لیگ نمی توانستند زورگویی کند.

پیشکسوت استقلال در واکنش به تهدید صادق درودگر مبنی بر اینکه اگر مدیران باشگاه ها در اجرای تبلیغات محیطی تخلف نمایند از آنها شکایت خواهد شد، اظهار کرد: نمی دانم چرا این صحبت ها گفته می گردد اما سوالم این است که مگر درودگر چه کاره است که باید باشگاه استقلال را تهدید کند؟ بر اساس کدام کارنامه مدیریتی و سابقه به خودش اجازه می دهد که یک باشگاه پرطرفدار را تهدید کند. متاسفانه نبود اتحاد در بین مدیران باشگاه ها باعث شده چنین وضعیتی به وجود بیاید. مسئولان سازمان لیگ در حق باشگاه ها چه لطفی می نمایند که حالا باید کار به شکایت هم برسد؟

ملی پوش فوتبال ایران در جام جهانی 1978 مطرح نمود: متاسفانه الان در سیستم مدیریتی فوتبال چالش های بسیار زیادی وجود دارد و به نظرم فراسیون به جای دخالت در امور باشگاه ها بهتر است به فکر پشتیبانی از تیم ملی باشند، تا موانعی که بر سر راه این تیم است رفع گردد. باشگاه استقلال و پرسپولیس آبروی فوتبال ایران هستند و حضور آنها در سطح قاره آسیا یک امتیاز بزرگ محسوب می گردد. قطعا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم دوست ندارد که تیم های استقلال و پرسپولیس با وجود طرفداران بیشماری که دارند حذف شوند اما الان می بینیم که بعضی موانع وجود دارد و ممکن است این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند. بهتر است به جای دخالت در امور باشگاه ها چالش های این چنینی حل و فصل گردد تا اعتبار فوتبال ایران خدشه دار نگردد.

پیشکسوت استقلال در انتها گفت: ما باید به فکر اصلاح امور باشیم. وقتی باشگاه ها محلی برای عایدی نداشته باشند طبیعی است که مسائل آنها هم بسیار زیاد خواهد بود. بهتر است فدراسیون فوتبال دست از دخالت در امور عایدیزایی باشگاه ها بر دارد و بیشتر به حوزه ملی توجه کند .

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2031

به "اتحاد نداشتن باشگاه ها باعث شده که فدراسیون فوتبال زورگویی کند؛ همه چیز قربانی اختلاف مدیران شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد نداشتن باشگاه ها باعث شده که فدراسیون فوتبال زورگویی کند؛ همه چیز قربانی اختلاف مدیران شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید