انتها داستان را به سرمایه گذار بگویید

به گزارش خبرنگاران، در دومین روز از کارگا های جن میلر که به پردازش یک طرح 150 کلمه ای، اختصاص داشت، این تهیه کننده کانادایی به طرح های دانشجویان، مستندسازان و تهیه کنندگان گوش کرد و نکته ها و هدایت هایی را به آن ها برای پیچینگ اثرها گفت.

انتها داستان را به سرمایه گذار بگویید

جن میلر درباره ساخت انیمیشن، به حاضرین گفت: پروژه های انیمیشن به شکلی هستند که کمتر اتفاق می افتد طرحی که در ذهن سازنده اثر است، دقیقا طراحی گردد، به همین دلیل برای پیچینگ آن ها باید دقت زیادی کرد که نکات اساسی و اصلی داستان و شخصیت ها را اعلام کرد تا به نتایج دلخواه دست پیدا کرد.

وی همچنین درباره ارائه خاتمه داستان ها به شریک اقتصادی شرح داد: زمانی که می خواهید داستانی خطی را برای یک تماشاچی تعریف کنید، هرگز خاتمه را نمی گویید، اما وقتی به دنبال سرمایه گذار یا شریک اقتصادی هستید، حتما باید خاتمه داستان را تعریف کنید. چون آن ها می خواهند بدانند تماشاچی در خاتمه چه احساسی پیدا می کند و می تواند تاثیر خوبی روی مخاطبین بگذارد.

میلر ادامه داد: آدم های زیادی باور دارند که بهتر است خاتمه داستان را نگویند و اجازه دهند خودشان در متن بخوانند، اما واقعیت این است که بسیاری از آدم هایی که ما با آن ها کار می کنیم، مانند سرمایه گذارها و توزیع نماینده ها آن قدر وقت ندارند که تا خاتمه فیلمنامه را بخوانند و بدانند که چه اتفاقی می افتد، به همین دلیل هرچه بیشتر به آن ها اطلاعات بدهیم، آن ها بیشتر متحد ما می شوند.

این تهیه نماینده با بیان اینکه باید فیلمنامه را از قبل آماده داشته باشید، شرح داد: اگر قرار است با سرمایه گذاری که از قبل شما را می شناسند یا دوستی است که می خواهد با شما کار کند، می توانید فیلمنامه را آماده نداشته باشد، اما یک پیچینگ پیروز با یک فیلمنامه آماده به دست می آید.

میلر با اشاره به اینکه در دنیا تجارت همه انتظار صحبت های صریح و مستقیم را دارند، گفت: بهتر است با سرمایه گذارها خیلی مستقیم و صریح درباره مسائل اقتصادی صحبت کنید که چه مقدار دارید و چه مقدار برای پروژه احتیاج دارید. اما یادتان باشد که نقش آن ها تامین اقتصادی فیلم نیست، بلکه شما به عنوان تهیه نماینده همواره باید گزینه های مختلفی را داشته باشید.

این تهیه نماینده همچنین با بیان اینکه تبادل ایده را می توان روی کاغذ هم انجام داد، شرح داد: با اینکه می توانید ایده های خودتان را در چند صفحه و به شکل خلاصه شده در دسترس سرمایه گذار قرار دهید، اما بهتر است پیچینگ را حضوری انجام دهید؛ چون آن ها بیشتر از اینکه بخواهند درباره ایده شما بدانند، می خواهند خود شما را بشناسند و بدانند که می توانند با شما کار نمایند و ارتباط برقرار نمایند یا نه؟

جن میلر همچنین درباره دزدیده شدن ایده ها در پیچینگ های خصوصی، یادآور شد: همه نگران دزدیده شدن ایده هایشان هستند، اما در یک پروژه باید تا حدی پیش بروید که مالکیت زیادی در آن داشته باشید در این صورت دیگران نمی توانند از آن استفاده نمایند.

در ادامه این جلسه دانشجوها و تهیه نماینده های سینما بر روی صحنه آمدند و درباره پروژه هایی که در دست آنالیز و تحقیق داشتند، صحبت کردند و هدایت را از خانم میلر گرفتند.

میلر با بیان اینکه وقتی برای پیچینگ می روید، فقط به شرحاتی درباره پروژه خود نپردازید، گفت: در پیچینگ باید درباره خودتان هم صحبت کنید، صحبت هایی خیلی کوتاه اما نکته های اساسی، مانند اینکه اولین تجربه کاری شماست یا نه؟ در بخش مستند فعالیت داشته اید یا نه؟ چون برای کسی که به حرف های شما گوش می نماید، مهم است که بداند با چه کسی طرف است و چه سطح توقعی از آن داشته باشد.

میلر در خاتمه با اشاره به اینکه همواره در پیچینگ یادداشت های کوتاهی از چیزی که می خواهید بگویید، بنویسید، اعلام کرد: اگر همه متن را روی کاغذ بنویسید، نمی توانید ارتباط خوبی با فرد روبرو برقرار کنید و از طرفی همواره آمادگی حضور در پیچینگ های حضوری و بین المللی را داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: بروزرسانی: 19 آبان 1398 شناسه مطلب: 520

به "انتها داستان را به سرمایه گذار بگویید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها داستان را به سرمایه گذار بگویید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید