ویروس سرخک بلای جان فیسبوک شد!

به گزارش مجله آراد، فیسبوک با ویروس سرخک مشکل پیدا نموده است. البته نه کارکنان و نه مدیر فیسبوک؛ مارک زاکربرگ دچار سرخک نشده اند، اما تبلیغات ضد واکسیناسیون سرخک که به شدت در فیسبوک رواج پیدا نموده، باعث شده فیسبوک با سازمانهای بهداشتی مشکل پیدا کند.

ویروس سرخک بلای جان فیسبوک شد!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک در حال فکر کردن در خصوص حذف محتواهای ضد واکسیناسیون است، زیرا واکنش هایی شدید در برابر توسعه اطلاعات غلط در این شبکه اجتماعی منتشر شده است.

فیسبوک در بیانیه ای اظهار داشت که احتمالا محتواهای ضد واکسیناسیون را از روی پلت فرم خود حذف نموده و کاهش دهد تا با اطلاعات غلط موجود در پلتفرم خود مبارزه کند.

این روزها در سراسر ایالات متحده آگهی های انلاینی مشاهده می گردد که زنان باردار را از تزریق واکسن ضد سرخک برای بچه ها خود منع می نماید، جالب است بدانید مدتی پیش نیز در بریتانیا همین نوع تبلیغات در خصوص واکسیناسیون رواج پیدا نموده بود که به والدین توصیه می کرد بچه ها خود را به هیچ عنوان واکسینه ننمایند چرا که مخاطراتی جدی دارد.

اکنون نیز در ایالات متحده موج ضد واکسیناسیون سرخک به راه افتاده است. پست های ضد واکسیناسیون اغلب در گروه های مختلف فیسبوک به اشتراک گذاشته می شوند و و مردم را از واکسیناسیون بچه ها خود دور می نمایند.

بر اساس بیانیه ای که فیسبوک اخیرا منتشر نموده ذکر شده است؛ در شرایطی که وزارت بهداشت ایالات متحده در حال جنگ با ویروس سرخک است، فیسبوک نیز در کنار دولت می ایستد و از انجام این نوع اقدامات حمایت می نماید. بنابراین به احتمال بسیار زیاد به زودی تمامی اطلاعات غلط در خصوص واکسن سرخک را از پلتفرم خود حذف می نماید.

افزون بر این همه کاربران می توانند شکایات خود در خصوص تبلیغات غلط را به وسیله پلتفرم های شکایات به مدیران فیسبوک اعلام نمایند. یک سخنگوی فیسبوک در بیانیه ای گفت: ما متعهد به ارائه اطلاعات دقیق و مفید در سراسر فیسبوک هستیم. بنابراین ما محتویاتی را که استانداردهای جامعه ما را نقض می نمایند و ممکن است گمراه نماینده باشند را حذف می کنیم، و مقالات شخص ثالث را آنالیز می کنیم. ما برای ارائه اطلاعات آموزشی در موضوعات مهم مانند سلامت به کوشش خود ادامه خواهیم داد.

با همه این ها با یک جستجوی ساده در فیسبوک می بینید که بعضی گروه های ضد واکسیناسیون در فیسبوک تا 40 هزار عضو دارند.به نظر می رسد حساب های کاربری هواداران ضد واکسن زنان 20 تا 60 ساله را که علاقه مند به حاملگی در ایالات متحده هستند هدف قرار می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2302

به "ویروس سرخک بلای جان فیسبوک شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس سرخک بلای جان فیسبوک شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید