هشدار برای پشت میز نشین ها؛ سکته مغزی 7 برابر بیشتر در کمین شماست

به گزارش مجله آراد، به نقل از سی ان ان، مطالعه ای که به وسیله انجمن قلب آمریکا اجرا شده نشان می دهد افرادی که روزانه 8 ساعت یا بیشتر بدون فعالیت بدنی می نشینند، هفت برابر بیشتر از افرادی که فعالیت بدنی دارند، دچار سکته مغزی می شوند.

هشدار برای پشت میز نشین ها؛ سکته مغزی 7 برابر بیشتر در کمین شماست

در مجموع 143000 بزرگسال بدون بیماری های قبلی در این مطالعه شرکت کردند که اطلاعات سلامتی آن ها بین سال های 2000 تا 2012 درج شده بود.

دکتر Raed Jundi، محقق بالینی در دانشگاه مک مستر در انتاریو کانادا می گوید: سکته مغزی زمانی رخ می دهد که شریان خون رسانی به مغز مسدود می گردد.

وی اضافه کرد: اگر سکته مغزی به سرعت درمان نگردد، ممکن است سلول های مغزی آن ناحیه به علت کمبود اکسیژن آغاز به مرگ نمایند.

این مطالعه نشان داد که بین زمان نشستن و ورزش و سن، تعامل سه جانبه وجود دارد؛ به گونه ای که بیشترین آسیب های ناشی از سکته مغزی در افرادی که 8 ساعت یا بیشتر می نشینند و فعالیت بدنی ندارند بروز پیدا می نماید.

انجمن قلب آمریکا توصیه می نماید بزرگسالان 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت میانه داشته باشند.

به گفته گندی انجام این فعالیت در دوره های بیش از 10 دقیقه در یک زمان ایده آل است. هنگامی که شما به میزان ای ورزش می کنید که ضربان قلب و عرق خود را بالا ببرید، فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری با شدت میانه در نظر گرفته می گردد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که 10 عامل با 90 درصد سکته های مغزی مرتبط هستند، بنابراین دکتر گندی می گوید: اگر فردی از عوامل خطر این آسیب ها فراتر رود، می توان از 90 درصد سکته ها جلوگیری کرد.

جندی گفت: بهبود فعالیت بدنی تنها یکی از مؤلفه های مهم کاهش خطر سکته مغزی، همراه با رژیم غذایی سالم، ترک سیگار، تشخیص و درمان فشار خون بالا و دیابت است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1956

به "هشدار برای پشت میز نشین ها؛ سکته مغزی 7 برابر بیشتر در کمین شماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برای پشت میز نشین ها؛ سکته مغزی 7 برابر بیشتر در کمین شماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید