نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک: به ازای هر 440 ایرانی یک مشاور املاک وجود دارد

به گزارش مجله آراد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه حدود 185 هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب و مجاز در سطح کشور فعال هستند، گفت: اگر این عدد را به جمعیت کل کشور تقسیم کنیم به عبارتی به ازای هر 440 نفر یک مشاور املاک وجود دارد، حال اینکه مگر هر 440نفر احتیاج به معامله مسکن دارند؟ در واقع در ارتباط با مشاوران املاک یک فاجعه در حال رخ دادن است.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک: به ازای هر 440 ایرانی یک مشاور املاک وجود دارد

به گزارش ایلنا، داود بیگی نژاد با اشاره به ضرورت ساماندهی بازار مسکن و کنترل مشاور املاک گفت: تنها در منطقه تهران و منطقه شمیرانات حدود 12 هزار واحد صنفی مشاور دارای پروانه کسب فعال هستند و با احتساب فعالیت افراد بدون جواز در این حوزه به طور قطع حداقل باید 20 الی 30 درصد به این عدد اضافه کنیم؛ بنابراین کنترل این تعداد مشاور املاک غیر قابل انجام است.

وی تاکید نمود: اگر به صورت میانگین در هر یک از این واحد های صنفی 5 نفر هم مشغول به کار باشند تنها در 20 منطقه تهران همراه با شمیرانات 60 هزار نفر در این مشاوران املاک فعال هستند و این افراد باید در سطح شهر برای خود کار ایجاد نمایند، در این شرایط به طور قطع بازار مسکن دچار خلل می گردد چراکه محتمل است عده ای از این افراد به ویژه کسانی که فاقد پروانه هستند به صورت سیستمی و پارتیزانی وارد محلات می شوند و قیمت محلات را تغییر می دهند. باید دید شهر تهران به این تعداد مشاور املاک احتیاج دارد؟

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه حدود 185 هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب و مجاز در سطح کشور فعال هستند، گفت: اگر این عدد را به جمعیت کل کشور تقسیم کنیم به عبارتی به ازای هر 440 نفر یک مشاور املاک وجود دارد، حال اینکه مگر هر 440نفر احتیاج به معامله مسکن دارند؟ در واقع در ارتباط با مشاوران املاک یک فاجعه در حال رخ دادن است.

بیگی نژاد ادامه داد: یک بستر رها برای فعالیت مشاوران املاک ایجاد شده و می خواهیم افرادی در این بستر رها فعالیت می نمایند، تابع قانون هم باشند و تنها راه چاره اجرای این اقدام این است که ورودی های این شغل کنترل گردد.

وی درباره ارتقای سواد و مدرک تحصیلی مشاوران املاک از سیکل به دیپلم اظهارداشت: حداقل سواد برای مشاوران املاک در حال حاضر دیپلم است و قبل از آن تابع از قانون نظام صنفی سواد خواندن و نوشتن برای این افراد کفایت می کرد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اگر می خواهیم بازار مسکن را ساماندهی کنیم باید به افرادی اجازه ورود به این شغل بدهیم که یک مسیر صحیحی را طی نموده باشند، گفت: در حال حاضر اسیر یک تعداد مشاوران املاک هستیم که تعداد عمده آن ها مشاوران املاک غیر مجاز هستند و البته در مشاوران املاک مجاز هم از این افراد وجود دارد به صورت سازمان یافته در حال تخلف هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2402

به "نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک: به ازای هر 440 ایرانی یک مشاور املاک وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک: به ازای هر 440 ایرانی یک مشاور املاک وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید