مهلت ارسال چکیده مقالات سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت تمدید شد

به گزارش مجله آراد، مدیر بخش سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت، از تمدید مهلت ارسال مقالات سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت تا 15 مرداد ماه خبر داد.

مهلت ارسال چکیده مقالات سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت تمدید شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی جشنواره تئاتر مقاومت، جهانشیر یار احمدی دبیر هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت گفت: آخرین مهلت دریافت چکیده مقالات پژوهشی طبق فراخوان دهم مردادماه 99 بوده و بنا به درخواست های مکرر اساتید و پژوهشگران و اصحاب قلم تا 15 مرداد ماه تمدید شد تا پژوهشگران فرصت مناسبی برای نگارش مقالات خود داشته باشند. بنابراین از همۀ پژوهشگران و اصحاب قلم و اندیشه دعوت می کنم تا چکیده مقالات خود را نهایتا تا پایان وقت اداری 15 مردادماه 99 از طریق سامانۀ هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت ثبت و ارسال کنند.

یاراحمدی در مورد اهمیت پژوهش در حوزۀ تئاتر مقاومت گفت: پژوهش به طور کلی در همۀ هنرها ارزش و اهمیت ویژه ای دارد؛ اما به گمانم در تئاتر مقاومت به دلایل متعدد این اهمیت خاص تر است؛ چرا که پژوهشگران می توانند با پژوهش های کاربردی خود، جهت رو به جلوی این گونۀ تئاتری را روشن کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: پژوهش می تواند با آسیب شناسیِ جهت تجربه شده در دوره های گذشته، ما را برای قدم گذاشتن در جهت نو آگاه کند؛ همان گونه که توانایی اضافه کردن ظرفیت های مهمی به حوزۀ عملی تئاتر را دارد که نقطۀ عطف این ظرفیت ها می تواند اقتباس از آثار مکتوب (خاطرات، داستان ها، رمان ها و...) برای نمایشنامه نویسی باشد.

یاراحمدی دربارۀ پژوهشگران این عرصه نیز گفت: حوزۀ پژوهش، علاقه مندان خاص تری نسبت به سایر حوزه های عملی در تئاتر دارد که قطعا محدودتر هستند. اما امیدوارم در این فرصت ایجاد شده در روزگار اکنون که همۀ ما از کار اجرایی مانده ایم، روی امور مهمی همچون مطالعه و پژوهش مکث کنیم تا بتوانیم کارهای پرمغزتری برای تئاتر کشور ارائه دهیم.

امیدوارم نسلی جدید به حوزۀ پژوهش های تئاتری ورود پیدا کنند و در آینده هر گروه تئاتری حداقل یک پژوهشگر را همواره در کنار خود داشته باشد.

هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با محورهای بررسی گسترۀ مقاومت در ادبیات نمایشی ایران، مطالعات مستندنگاری تئاتر مقاومت در ایران، رابطۀ نهاد تئاتر و انقلاب و تاثیر این دو بر هم، مطالعات بینارشته ای ادبیات مقاومت، مطالعۀ مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جهان، بررسی تطبیقی ادبیات نمایشی ایران و جهان با تمرکز بر مضمون مقاومت، تاثیر جشنواره های تئاتری بر جریان سازی تئاتر مقاومت، گسترۀ توجه جشنواره ها به موضوع و مفهوم تئاتر مقاومت، ضرورت بازنگری در سیاست ها و اهداف جشنواره، آسیب شناسی تئاتر مقاومت و بررسی راهکارهای گسترۀ فرهنگ سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر، پاییز سال جاری و همزمان با هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت برگزار خواهد شد.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /4143/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1345

به "مهلت ارسال چکیده مقالات سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ارسال چکیده مقالات سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید