مهدی پور: خوشحالم که بعد از 4 سال دوباره برای بوکس ایران طلا گرفتیم، می توانستیم مدال های بیشتری کسب کنیم

به گزارش مجله آراد، سرمربی تیم های ملی نوجوانان و جوانان بوکس گفت: آخرین مدال طلای بوکس ایران در سال 2017 کسب شد و خدا را شاکرم که دوباره توانستیم برای بوکس ایران مدال طلا بگیریم.

مهدی پور: خوشحالم که بعد از 4 سال دوباره برای بوکس ایران طلا گرفتیم، می توانستیم مدال های بیشتری کسب کنیم

رضا مهدی پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد تیم های رده پایه بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در مسابقات این دوره به خاطر جوایز نقدی که وجود داشت، تمامی تیم های قدرتمند آسیا حضور داشتند. بچه های ما بعد از حدود 3 ماه اردو در مسابقات حاضر شدند.

وی توضیح داد: به علت زمان آماده سازی کوتاهی که داشتیم در 2 ماه سرانجامی تنها یک هفته استراحت کردیم و حتی اجازه ندادیم بچه ها اردو را ترک نمایند. این نفرات را از میان 400 بوکسور انتخاب شدند و در نهایت در بخش نوجوانان پیروز به کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز شدیم و در بخش جوانان هم 2 مدال نقره و 7 مدال برنز کسب کردیم

سرمربی تیم ملی بوکس رده های پایه با اشاره به شکستن طلسم 4 ساله عدم کسب مدال طلا برای بوکس ایران گفت: آخرین مدال طلای بوکس ایران به وسیله همین کادرفنی کسب شده بود و توانستیم پس از 4 سال دوباره به این مهم دست پیدا کنیم. پس از کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال 2017، دیگر در هیچ رده پایه حتی به ملاقات نهایی نرسیده بودیم و خدا را شکر توانستیم بار دیگر پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاوریم.

مهدی پور در مورد تنها یک پیروزی مقابل نمایندگان ازبکستان و قزاقستان گفت: هیربد اسلامی در ملاقات نهایی با فزونی مقابل بوکسور ازبکستان به مدال طلا دست یافت و در چند وزن هم به صورت غیرمستقیم بوکسورهای ازبک، قزاق و هند را شکست بدهیم. غیرمستقیم به این علت که این بوکسورها مقابل نمایندگان قرقیزستان و تاجیکستان شکست خوردند و ما توانستیم حریفان آنها را ببریم.

وی در مورد شکست دو نماینده کشورمان در ملاقات نهایی اسم کرد: اگر داوران در ملاقات فینال وزن 75 کیلوگرم نگاه ویژه و مهربان تری به عیسی فردین داشتند، او می توانست مقابل حریف قزاقستانی برنده اعلام گردد. علی اصغر افشاری هم در ملاقات نیمه نهایی مقابل بوکسور قرقیزستان از ناحیه دنده آسیب دید و با دنده شکسته در فینال حاضر شد. او سه راند دلاورانه و باغیرت مقابل حریف قزاق مبارزه کرد و حتی ما منتظر بودیم در صورتی که امکان مبارزه نداشت، برای او حوله بگیریم تا از ادامه مبارزه انصراف بدهد، اما خوشبختانه تا سرانجام مبارزه جنگید و با اختلاف کمی مغلوب حریف خود شد.

سرمربی تیم ملی بوکس رده های پایه در پاسخ به این سوال که از بوکسورهای کدام رده سنی رضایت بیشتری دارد، گفت: هر دو رده خوب بودند. ما از 13 وزن مسابقات در بخش نوجوانان تنها با 6 بوکسور و در رده جوانان با 9 بوکسور در مسابقات حاضر شدیم و بوکسورهای هر دو رده عملکرد خوبی داشتند. محدودیت زمانی برای آماده سازی باعث شد تمریناتی را طراحی کنیم که بتوانیم بچه ها را به اوج برسانیم. حتی در زمان برگزاری مسابقات انتخابی هم کوشش کردیم روی اصلاح حرکات ساختاری کار کنیم.

مهدی پور با عدم رضایت از نتیجه کسب شده، گفت: حقیقتاً با وجود کسب 10 مدال کسب شده از نتیجه راضی نیستم و اعتقاد دارم می توانستیم مدال ها و طلاهای بیشتری کسب کنیم. کسب مدال طلا خیلی برای ما مهم است، اما آن چیزی که باید می شد، نشد و روز، روز ما نبود. امیدوارم در آینده اتفاقات بهتری برای بوکس بیفتد و این رشته به صندلی واقعی خود برسد. تداوم این فرایند برای بچه ها خیلی مهم است. هیربد اسلامی تنها طلایی ما در مسابقات از رده نونهالان با من و همکارانم کار نموده است و در مسابقات کویت به علت کمبود سهمیه اعزام نشد، اما دو سال کوشش کرد تا به خواسته های خود رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1905

به "مهدی پور: خوشحالم که بعد از 4 سال دوباره برای بوکس ایران طلا گرفتیم، می توانستیم مدال های بیشتری کسب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی پور: خوشحالم که بعد از 4 سال دوباره برای بوکس ایران طلا گرفتیم، می توانستیم مدال های بیشتری کسب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید