ممنوعیت موقت فروش آیفون ها در چین به دلیل نقض پتنت های کوالکام

به گزارش مجله آراد، بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، یکی از دادگاه های چین رای اولیه خود را به نفع شرکت تراشه سازی کوالکام صادر نموده و در نتیجه فروش تعدادی از آیفون ها در چین موقتا ممنوع شده است. این رای در رابطه با نقض پنت های کوالکام صادر شده که این پتنت های نرم افزاری مربوط به ویرایش عکس ها و مدیریت اپلیکیشن ها هستند.

ممنوعیت موقت فروش آیفون ها در چین به دلیل نقض پتنت های کوالکام

از آیفون 6 اس تا آیفون X مجهز به نسخه های قدیمی iOS، شامل این ممنوعیت هستند. اپل بیانیه ای را منتشر نموده که این شرکت به فروش این گوشی ها ادامه می دهد اما آن ها مجهز به جدیدترین نسخه iOS خواهند بود.

اپل و کوالکام طی ماه های گذشته گرفتار کشمکش های حقوقی زیادی بوده اند و به خاطر همین موضوع، اپل تصمیم گرفت دیگر از مودم های کوالکام استفاده نکند و به همکاری با اینتل روی آورد. چند هفته قبل، مدیرعامل کوالکام طی یک مصاحبه گفت که این دو شرکت به زودی اختلافات را کنار می گذارند و با هم به توافق می رسند. با این حال، بر اساس بیانیه ای که اپل صادر نموده به نظر نمی رسد روابط این دو شرکت به این زودی ها عادی گردد. اپل در بیانیه خود، از شرکت کوالکام به عنوان یک شرکت مستاصل نام برده که تا حالا اقدامات غیرقانونی زیادی را انجام داده و به همین خاطر در مناطق مختلف دنیا تحت آنالیز نهادهای نظارتی است.

با تور چین ما همراه اشید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 93

به "ممنوعیت موقت فروش آیفون ها در چین به دلیل نقض پتنت های کوالکام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت موقت فروش آیفون ها در چین به دلیل نقض پتنت های کوالکام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید