معرفی شهر ساراگوسا در اسپانیا

به گزارش مجله آراد، بیشتر گردشگرانی که به کشور اسپانیا سفر می‌کنند، معمولا شهرهای والنسیا و بارسلون را برای بازدید انتخاب می‌کنند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا باید به بازدید شهر ساراگوسا اسپانیا هم بروید.

معرفی شهر ساراگوسا در اسپانیا

ساراگوسا پایتخت استان ساراگوسا و جامعه خودمختار آراگون اسپانیا می‌باشد. این شهر در ارتفاع 199 متری از سطح دریا قرار گرفته و در کنار رودخانه ابرو قرار گرفته است. ساراگوسا در سال 2010 با 702 هزار نفر جمعیت پنجمین شهر پرجمعیت اسپانیا به شمار می‌رود و در سال 2012 نامزد پایتخت فرهنگی اروپا گردید. 

آب و هوای ساراگوسا

این شهر توسط کوه‌ها محاصره شده است. ساراگوس آب و هوایی نیمه خشک دارد و این که در اطراف آن کوه قرار گرفته رطوبت اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه نتواند به این شهر راه پیدا کند. فصل بارندگی در این شهر بهار (آوریل و مه) و پاییز (سپتامبر و نوامبر) می‌باشد. در تابستان (ژولای و آگوست) شهر دچار خشکسالی شده و  هوای آن بسیار گرم میانگین دما در آن به 45 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. فصل زمستان نیز این شهر بسیار دیدنی و جذاب و به طبع سرد است.

جاذبه های شهر سارگوسا اسپانیا

این شهر زیبا در کشور اسپانیا جاذبه‌های فراوانی برای بازدید دارد.

کلیسای دل سالوادور (del salvador)

کلیسای دل سالوادور در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کلیسا در محل قبلی مسجد موروها بنا شده بود و بخشی از مناره‌های آن مسجد در این کلیسا به کار برده شده‌اند. ساخت این کلیسا در قرن 12 آغاز گردید و بخش‌هایی از آن مانند مناره باروک در سال 1704 کامل گردید.

جشنواره پیلار سارگوسا

گردشگرانی که با تور اسپانیا ارزان همراه شده‌اند می‌توانند به در جشن باستانی شرکت کنند که در ماه اکتبر برگزار می‌گردد. این جشن به احترام بانو پیلار در ماه اکتبر برگزار می‌گردد. در این جشن مردم به هم گ اهدا می‌کنند، لباس‌های محلی به تن دارند و آتش‌بازی می‌پردازند.

کاخ الجعفر (Aljaferia) سارگوسا 

قصر اسلامی و قرون وسطی در نیمه دوم قرن 11 در آراگون اسپانیا بنا گردید. این کاخ محل زندگی سلسله بنو هود به شمار می‌رود و شکوه و عظمت این پادشاهی در اوج عظمت خود را کاملا منعکس خواهد کرد. این کاخ از اهمیت خاصی برخوردار بوذه چون تنها بنای بزرگی می‌باشد که از معماری اسلامی اسپانیا در دوره‌ای خاص به جا مانده است.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 655

به "معرفی شهر ساراگوسا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر ساراگوسا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید