مشاهده به جامانده بسته اینترنت ایرانسل مودم

به گزارش مجله آراد، مشاهده به جامانده برای سیم کارت هایی که در مودم همراه هستند؛ یک چالش برای کاربران است.

مشاهده به جامانده بسته اینترنت ایرانسل مودم

معمولا اپراتورها روش های مختلفی برای مشاهده به جامانده بسته اینترنت در نظر می گیرند. پیش تر، روش های مشاهده به جامانده بسته اینترنت و حجم مصرف شده را برای اپراتورهای ، و آنالیز کردیم.

اما این روش ها بیشتر برای مواقعی است که سیم کارت اپراتور را در گوشی موبایل یا تبلت استفاده کردید و اگر سیم کارت روی مودم باشد؛ اوضاع کمی متفاوت می گردد.

کاربران زیادی این پرسش را مطرح می نمایند که چگونه بفهمیم چقدر از حجم بسته اینترنت خریداری شده برای یک مودم را مصرف کردیم و چقدر حجم یا مدت زمان اعتبار بسته به جای مانده است.

غالب مودم ها اندازه مصرف اینترنت را نشان می دهند ولی خوب کافی است یک بار بسته خریداری کنید ولی فراموش کنید مودم را ریست کنید تا حساب و کتاب همه چیز از دست شما خارج گردد.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن های همراه من و ایرانسل من برترین ابزار برای مشاهده مصرف اینترنت هستند به شرطی که پیروز شوید آن ها را روی گوشی خود نصب نموده باشید یا اینکه وارد نسخه تحت وب آن ها شوید.

حالا تصور کنید یک سیم کارت روی مودم همراه خود نصب کردید و برای آن بسته اینترنت خریداری کردید و به هر دلیلی نمی خواهید سیم کارت را از درون مودم خارج نموده و روی گوشی بگذارید تا وارد اپلیکیشن های اپراتورها شوید یا با دستورات USSD اندازه مصرف اینترنت آن را ببینید.

ورود به ایرانسل من بدون داشتن سیم کارت

دقیقا چنین سناریویی برای من پیش آمد. مودم یکی از آشناها را گرفتم تا تنظیم کنیم ولی نمی دانستم الان بسته اینترنت فعال دارد یا خیر! فقط یک شماره موبایل از سیم کارت درون مودم داشتم و نمی خواستم هم سیم کارت را دربیاورم و دوباره جا بزنم.

خوش بختانه، در امکان لاگین با رمز یک بار مصرف وجود دارد. نرم افزار ایرانسل من را روی گوشی تلفن همراه خودم (مهم نیست چه سیم کارتی یا از چه اپراتوری روی گوشی است) نصب کردم.

شماره موبایل سیم کارت درون مودم را دادم و درخواست کردم رمز یک بار مصرف ورود به نرم افزار برایم پیامک گردد.

رمز یک بار مصرف به سیم کارت درون مودم پیامک می گردد. برای مشاهده این پیامک می توانید وارد پنل مدیریتی مودم شوید یا اینکه با استفاده از نرم افزاری مانند HiLink هواوی (برای مودم های هواوی)، به بخش پیامک های مودم دسترسی پیدا کنید.

رمز یک بار مصرف ارسال شده را مشاهده و وارد نرم افزار ایرانسل من کردم و توانستم بسته های فعال شده برای این سیم کارت و مودم، اندازه مصرف اینترنت و حجم به جامانده مصرف را مشاهده کنم.

برای نرم افزار همراه من هم کم و بیش چنین سناریویی قابل پیاده سازی است.

بیشتر بخوانید:

در خود نیز می توانید هر بار که یک بسته اینترنت خریداری کردید؛ دوره زمانی و حجم بسته را وارد نموده و با ریست کردن محاسبه حجم اینترنت مصرف شده، به جامانده مصرف اینترنت خود را ببینید.

می توانید از دیگر نرم افزارهای مدیریت مودم هواوی نیز برای دسترسی به پیامک های رسیده به سیم کارت مودم یا ست کردن اندازه مصرف بسته اینترنت خریداری شده و مشاهده اندازه مصرف تا به امروز بهره ببرید ولی تجربه نشان داده، برترین روش برای مشاهده به جامانده حجم اینترنت مودم به جای مانده، استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است.

*این مقاله در تاریخ 18 مرداد 1401 به روزرسانی شده است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2240

به "مشاهده به جامانده بسته اینترنت ایرانسل مودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده به جامانده بسته اینترنت ایرانسل مودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید