برترین تبلت های 2021 از نگاه خبرنگاران مگ

به گزارش مجله آراد، در این مطلب به معرفی برترین تبلت های سال 2021 از نگاه خبرنگاران مگ می پردازیم. محصولاتی که در امسال رونمایی و راهی بازار شده اند و در زمینه های مختلف توانستند رضایت کاربران را جلب نمایند.

برترین تبلت های 2021 از نگاه خبرنگاران مگ

در سال 2021، ادامه فرایند قرنطینه به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث شد شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند قادر نباشند به آن مقدار که باید، خطوط فراوری خود را پر از نیروی کار نگه دارند. در نتیجه سرعت فراوریات بسیار کاهش پیدا کرد. از طرفی کمبود تراشه پرچم دار و خشک سالی های پیاپی تایوان به عنوان قلب تپنده تراشه دنیا باعث شد شرکت های فراورینماینده محصولات الکترونیکی نظیر سامسونگ، شیائومی و … خیلی نتوانند محصولات خود را در تعداد زیاد به بازار عرضه نمایند. حتی بعضی از شرکت ها از یک سری محصولات خود رونمایی هم نکردند.

برای مثال سامسونگ امسال نتوانست از تبلت های سری گلکسی S8 رونمایی کند چرا که در این صورت باید از همان تراشه ای در آن ها استفاده می کرد که در گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و گوشی های سری گلکسی S21 استفاده نموده بود. در نتیجه نمی توانست از تبلت های قدرتمند خود هم رونمایی کند. شیائومی هم فقط دو مدل تبلت بالارده رونمایی کرد و دیگر نتوانست امسال در این بخش خیلی پیروز عمل کند. هرچند تبلت های این شرکت هم بسیار خوب و ارزشمند هستند.

مایکروسافت را شاید بتوان خوش شانس ترین شرکت در زمینه فراوری تبلت به حساب آورد. از آن جایی که این شرکت غالبا تبلت های خود را به تراشه های ساخت اینتل مجهز می نماید، خیلی در فراوری انبوه محصولات خود با مشکل روبرو نشد. اگرچه مشکل تراشه دنیای است و تمام شرکت ها را درگیر نموده است اما مایکروسافت توانست به نوعی به هدف خود برسد. این شرکت گوشی هم فراوری نمی نماید و همین مسئله موجب شد بتواند تمام تمرکز خود را روی تبلت ها متمرکز کند.

بنابراین برخلاف مطلبی که در رابطه با برترین گوشی های سال 2021 از دیدگاه خبرنگاران مگ نوشتیم، در بین تبلت ها، تنوع زیادی را شاهد نبودیم. همانطور که می دانید، محصولات معرفی شده حتما در همین سال باید معرفی شده باشند. در نتیجه فهرست مان در این مطلب به مقدار مطلب مربوط به گوشی ها، شلوغ و متنوع نیست و فقط چهار شرکت بزرگ اپل، مایکروسافت، سامسونگ و شیائومی را شامل می گردد.

در این بین اپل تبلت هایی با سیستم عامل iPadOS، مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز و سامسونگ و شیائومی هم تبلت هایی با سیستم عامل اندروید فراوری می نمایند. بنابراین توانستیم فهرستی هرچند کوچک اما غنی از برترین تبلت های سال 2021 با انواع مختلفی سیستم عامل های موجود را داشته باشیم. این مطلب به سه بخش تقسیم می گردد که در هر بخش، تبلت هایی با سیستم عامل مشابه معرفی می شوند.

  • برترین تبلت های سال 2021 با سیستم عامل iPadOS
  • برترین تبلت های سال 2021 با سیستم عامل ویندوز
  • برترین تبلت های سال 2021 با سیستم عامل اندروید

1. برترین تبلت های سال 2021 با سیستم عامل iPadOS

1.1. آیپد پرو 12.9 (2021)

یکی از برترین، البته باید بگوییم برترین تبلتی که می توانید در سال 2021 بخرید، قطعا آیپد پرو 12.9 اینچی است که با قابلیت های فراوان نرم افزاری و قدرت بی نظیر از لحاظ سخت افزار می تواند احتیاج کاربران را در انجام هر کاری با بالاترین سرعت ممکن برآورده کند. این تبلت از این جهت در فهرست برترین تبلت های سال 2021 از دیدگاه خبرنگاران قرار گرفته که شاید بتوان آن را محصولی با بیشترین ارتقا در مقایسه با نسل های گذشته دانست.

اگر بودجه اصلا برای شما اهمیتی ندارد و حاضر هستید برای یک تبلت چیزی حدود 1000 تا 1300 دلار هزینه کنید، آیپد پرو 12.9 اینچی می تواند برترین گزینه باشد. مخصوصا اینکه اگر به کارهای طراحی علاقه مند هستید، این تبلت می تواند لذت بخش ترین تجربه را برای شما به ارمغان بیاورد. این تبلت نمایشگر بسیار بزرگی دارد، بنابراین برای کسانی که به محصولی بسیار بزرگ احتیاجی ندارند، شاید برترین نباشد. البته اپل یک مدل 11 اینچی را هم در سبد محصولات خود دارد که اندکی از این مدل قابلیت های کمتری دارد اما از لحاظ قدر پردازشی، هر دو تبلت در یک سطح قرار می گیرند.

از جمله قابلیت های خوب این تبلت می توان به نمایشگر بسیار بزرگ، قدرت سخت افزاری بی نظیر در مقایسه با تبلت های هم رده، بدنه بسیار باکیفیت، پشتیبانی از وای فای و LTE (دو مدل مختلف)، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید، باتری پرظرفیت و مواردی از این دست اشاره نمود.

نقاط ضعف آیپد پرو 12.9

  • قیمت نسبتا بالا
  • iPadOS نمی تواند از تمام پتانسیل تراشه M1 استفاده کند
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • مدل 128/8 به خاطر کمبود حافظه، گزینه ارزشمندی نیست
  • عدم تنوع در رنگ بندی

نقاط قوت آیپد پرو 12.9

  • قدرت پردازشی و گرافیکی بسیار بالا
  • نمایشگر کم نظیر با بیشینه روشنایی مثال زدنی
  • طول عمر بالای باتری
  • تنوع پورت ها

نقاط ضعف آیپد پرو 11

  • iPadOS نمی تواند از تمام پتانسیل تراشه M1 استفاده کند
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • مدل 128/8 به خاطر کمبود حافظه، گزینه ارزشمندی نیست
  • عدم پشتیبانی از فناوری XDR در نمایشگر
  • قیمت بسیار بالای مدل هایی با حافظه داخلی بیشتر
  • عدم تنوع در رنگ بندی

نقاط قوت آیپد پرو 11

  • قدرت پردازشی و گرافیکی بسیار بالا
  • وزن و ضخامت کم
  • طول عمر نسبتا بالای باتری
  • تنوع پورت ها

بعلاوه شما می توانید مشخصات فنی کامل هر دو مدل تبلت از سری تبلت های آیپد پرو سال 2021 اپل را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام محصولآیپد پرو 11 2021آیپد پرو 12.9 2021
جنس بدنه - ابعاد - وزنآلومینیوم (پنل پشت و فریم) - 5.9 × 178.5 × 247.6 میلی متر - 466 گرم (وای فای)، 470 گرم (LTE)آلومینیوم (پنل پشت و فریم) - 6.4 × 214.9 × 280.6 میلی متر - 682 گرم (وای فای)، 685 گرم (LTE)
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر11 اینچی، 2388 × 1668 پیکسل با چگالی 265 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع IPS LCD با رفرش ریت 120 هرتز و فناوری دالبی ویژن12.9 اینچی، 2732 × 2048 پیکسل با چگالی 265 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع mini-LED LCD با رفرش ریت 120 هرتز و فناوری دالبی ویژن - بیشینه روشنایی 1600 نیت
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکiPadOS 14.5.1 - تراشه M1 اپل با هشت هسته بسیار قدرتمند - تراشه گرافیکی سفارشی ساخت اپل با 8 هسته پردازشیiPadOS 14.5.1 - تراشه M1 اپل با هشت هسته بسیار قدرتمند - تراشه گرافیکی سفارشی ساخت اپل با 8 هسته پردازشی
ترکیب رم و حافظه داخلی128/8، 256/8، 512/8، 16 گیگابایت/1 ترابایت، 16 گیگابایت/ 2 ترابایت128/8، 256/8، 512/8، 16 گیگابایت/1 ترابایت، 16 گیگابایت/ 2 ترابایت
دوربین پشتی - دوربین سلفیدوربین اصلی و فوق عریض با سنسور 12 و 10 مگاپیکسلی + سنسور سه بعدی TOF 3D LiDAR برای سنجش عمق - دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی فوق عریضدوربین اصلی و فوق عریض با سنسور 12 و 10 مگاپیکسلی + سنسور سه بعدی TOF 3D LiDAR برای سنجش عمق - دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی فوق عریض
باتری و شارژر7538 میلی آمپر ساعت (28.65 وات ساعت)، شارژر سریع 18 واتی40.88 وات ساعت، شارژر سریع 18 واتی
سایر قابلیت هاپشتیبانی از شارژر سریع 18 واتی، بلندگوهای چهارگانه استریو، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید، قابلیت تشخیص چهره، امکان فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه با دوربین اصلی، تاندربولت 4، دیسپلی پورت، اتصال مغناطیسیپشتیبانی از شارژر سریع 18 واتی، بلندگوهای چهارگانه استریو، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید، قابلیت تشخیص چهره، امکان فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه با دوربین اصلی، تاندربولت 4، دیسپلی پورت، اتصال مغناطیسی
قیمتحدودا 980 دلارحدودا 1350 دلار

1.2. آیپد مینی 2021

اگر هوادار تبلت کوچک ساخت اپل هستید، اپل آیپد مینی 2021 را در سبد محصولات خود دارد که می تواند برای کسانی که با حمل و نقل تبلت ها یا لپ تاپ های بزرگ مشکل دارند، برترین انتخاب باشد. این محصول از نمایشگر 8.3 اینچی بهره می برد، بنابراین باید آن را تقریبا 1.5 اینچ از بزرگ ترین گوشی های امروزی، بزرگ تر دانست. بنابراین شاید حتی بتوان آن را در جیب های نسبتا بزرگ لباس هم قرار داد.

آیپد مینی اگرچه برترین تبلت اپل نیست اما قابلیت های بسیار فراوانی دارد که می تواند احتیاج کاربران را به برترین شکل ممکن در حد و مقدار های خود رفع کند. از جمله این موارد می توان امکان پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل، طراحی مدرن و زیبا (در مقایسه با محصولات اپل)، نمایشگر باکیفیت، پورت USB-C و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. حتی از این تبلت می توان به عنوان نمایشگر دوم در کامپیوترهای مک نو استفاده کرد چرا که پشتیبانی از قابلیت Sidecar نیز در آن وجود دارد.

قلب تپنده این محصول تراشه A15 است که باید آن را نوترین و قدرتمندترین تراشه ساخت اپل برای گوشی های هوشمند بدانیم؛ در گوشی های سری آیفون 13 هم از همین پردازنده استفاده شده است که عملکرد فوق العاده ای در امور پردازشی و گرافیکی از خود به نمایش گذاشته و کاربران را هم کاملا راضی نگه داشته است. البته اپل برای تبلت ها، پردازنده قدرتمندتری را هم فراوری نموده اما برای تبلت های رده میانی خود همواره از پردازنده هایی استفاده می نماید که پیش تر در گوشی هایش از آن ها استفاده نموده بود. البته A15 در حال حاضر از تمام پردازنده های بکار رفته در گوشی های یا تبلت های اندروید سریع تر و قدرتمندتر است بنابراین اصلا جای نگرانی نیست.

نقاط ضعف آیپد مینی 8.3

  • حالت ژله ای تصاویر در نمایشگر
  • عدم بهره مندی از رفرش ریت بالاتر از 60 هرتز
  • عدم پشتیبانی از استاندارد HDR
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • موجود در دو مدل 64 و 256 گیگابایتی

نقاط قوت آیپد مینی 8.3

  • نمایشگر بزرگ با حواشی کمتر و در نتیجه ظاهری مدرن و زیبا
  • تراشه بسیار قدرتمند A15 با توان پردازشی و گرافیکی بالا
  • پشتیبانی از فناوری 5G
  • طول عمر نسبتا بالای باتری
  • بلندگوهای استریو با کیفیت و شفافیت بالا
  • پشتیبانی از قلم نسل دوم اپل
نام محصولآیپد مینی 2021
جنس بدنه - ابعاد - وزنآلومینیوم (پنل پشت و فریم) - 7.5 × 174.1 × 250.6 میلی متر - 293 گرم (وای فای)، 297 گرم (LTE)
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر10.2 اینچی، 2226 × 1488 پیکسل با چگالی 327 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع IPS LCD با فناوری رتینای مایع
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکiPadOS 15 - تراشه A15 اپل با شش هسته پردازشی - تراشه گرافیکی سفارشی ساخت اپل با 5 هسته پردازشی
ترکیب رم و حافظه داخلی64/4، 256/4 گیگابایت
دوربین پشتی - دوربین سلفیاصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی - دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی فوق عریض
باتری و شارژر19.3 وات ساعت
سایر قابلیت هابلندگوهای استریو، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید، دوربین اصلی قدرتمند با امکان ضبط ویدیو 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه، دیسپلی پورت، امکان استفاده به عنوان نمایشگر دوم در کامپیوترهای نو مک
قیمتحدودا 500 دلار

1.3. آیپد 10.2 (2021)

اگر در پی محصولی با قیمت مناسب تر اما همچنان، قدرت سخت افزاری بالا با سیستم عامل iPadOS هستید، اپل تبلت دیگری در سبد محصولات خود دارد که شاید ظاهر آن شما را به یاد آیپد های قدیمی بیاندازد اما قطعا می تواند احتیاج شما را در انجام کارهای مختلف رفع کند.

محصول مورد نظر، آیپد 10.2 2021 است که اپل در ماه سپتامبر امسال از آن رونمایی کرد. از این تبلت در واقع به عنوان آیپد نسل 9 هم یاد می گردد که در واقع باید آن را ارتقایی نه خیلی چشمگیر به نسبت آیپد نسل 8 و 7 بدانیم. برای مثال قلب تپنده آن، تراشه ای است که اپل در سری آیفون 11 از آن استفاده نموده بود؛ یعنی A13 که اگرچه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و الان هم می تواند حتی با برترین های بازار با سیستم عامل اندروید رقابت کند، اما در مقایسه با تبلت های خود اپل کمی قدیمی به نظر می رسد.

با این حال این تبلت را در فهرست برترین های خود داریم چرا که قیمت آن بسیار مناسب است و کاربران می توانند با پرداخت مبلغی کمتر از 500 دلار، تبلتی را در اختیار داشته باشند که از لحاظ قدرت پردازشی عملکرد بسیار خوبی دارد، عملکرد باتری آن رضایت بخش است، دوربین سلفی کیفیت بسیار خوبی دارد و بسیاری موارد دیگر که بیان همه آن ها از حوصله متن خارج است.

به صورت کلی باید گفت این محصول یکی از برترین تبلت هایی است که در سال 2021 و با پرداخت مبلغی کمتر از 500 دلار می توان خریداری کرد و تجربه لذت بخشی از کار با آن داشت.

نقاط ضعف آیپد 10.2

  • طراحی نه چندان مدرن و زیبا با حواشی فراوان اطراف نمایشگر
  • عدم بهره مندی از استاندارد مقاومتی
  • عدم پشتیبانی از استاندارد HDR
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • عملکرد نه چندان خوب دوربین اصلی

نقاط قوت آیپد 10.2

  • پشتیبانی از قلم نسل اول و صفحه کلید اپل
  • نمایشگر باکیفیت با امکان نمایش دقیق رنگ ها به لطف پوشش رنگی sRGB
  • طول عمر نسبتا بالای باتری
  • عملکرد عالی تراشه A13، هماهنگی بسیار خوب بین سخت افزار و نرم افزار
  • عملکرد عالی دوربین سلفی و ارتقای چشمگیر آن به نسبت نسل قبل
نام محصولآیپد 10.2 2021
جنس بدنه - ابعاد - وزنآلومینیوم (پنل پشت و فریم) - 7.5 × 174.1 × 250.6 میلی متر - 487 گرم (وای فای)، 498 گرم (LTE)
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر10.2 اینچی، 2160 × 1620 پیکسل با چگالی 265 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع IPS LCD
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکiPadOS 15 - تراشه A13 اپل با شش هسته پردازشی - تراشه گرافیکی سفارشی ساخت اپل با 4 هسته پردازشی
ترکیب رم و حافظه داخلی64/3، 256/3 گیگابایت
دوربین پشتی - دوربین سلفیدوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی - دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی فوق عریض
باتری و شارژر8557 میلی آمپر ساعت (32.4 وات ساعت)
سایر قابلیت هابلندگوهای استریو، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید، دوربین سلفی قدرتمند، اتصال مغناطیسی
قیمتحدودا 320 دلار

2. برترین تبلت های سال 2021 با سیستم عامل ویندوز

اما می پردازیم به معرفی برترین تبلت های ویندوزی امسال که طبیعتا می دانیم مایکروسافت شرکت سازنده آن ها بوده است. البته بودند شرکت هایی که امسال گجت های مشابهی را با سیستم عامل ویندوز راهی بازار کردند اما از آن ها بیشتر به عنوان لپ تاپ یاد می گردد تا تبلت. از طرفی سرفیس های مایکروسافت هم بسیار معروف و محبوب هستند در نتیجه تصمیم گرفتیم بین مدل های موجود، نماینده های شرکت ردموندی را به عنوان برترین تبلت های سال 2021 از دیدگاه خبرنگاران مگ انتخاب کنیم.

2.1. سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 اواخر سال 2021 (پاییز) به عنوان پرچم دار تبلت های مایکروسافت رونمایی و راهی بازار شد. از این تبلت به عنوان قدرتمندترین تبلت سری پرو یاد می گردد که البته شاید به نوعی طعنه مایکروسافت به اپل و آیپد پروهای این شرکت باشد.

با سرفیس پرو 8، دیگر شاهد آن طراحی قدیمی سری سرفیس پرو نیستیم چرا که مایکروسافت آن را کاملا مدرن و زیبا طراحی نموده است. این شاید بزرگ ترین تغییری باشد که اگر از کاربران سری های قبل بوده باشید قطعا آن را در نگاه اول متوجه خواهید شد. برای مثال حواشی کم، گوشه های منحنی و مهم تر از همه، اضافه شدن پورت تاندربولت 4 از جمله قابلیت هایی است که در همان نگاه اول شما را متوجه تغییرات انجام شده می نماید.

این محصول به این علت در بین برترین تبلت های سال 2021 از دیدگاه خبرنگاران مگ قرار می گیرد که برترین و سریع ترین تبلت ویندوزی به شمار میرود. ترکیب ویندوز 11 با یکی از قدرتمندترین و برترین سری از پردازنده های اینتل، نمایشگری بسیار باکیفیت، سرویس ها و خدمات نرم افزاری فراوان، سرعت بالا و بسیاری موارد دیگر، تجربه ای را از کار با یک تبلت ویندوزی برای شما به ارمغان می آورد که نظیر آن را کمتر در محصول دیگری شاهد خواهید بود. البته قیمت این تبلت هم نسبتا بالاست ولی این باعث نمی گردد که سرفیس پرو 8 را به عنوان برترین تبلت ویندوزی موجود در فهرست خود نداشته باشیم.

نقاط ضعف سرفیس پرو 8

  • قیمت بالای مدل پایه
  • عدم پشتیبانی از USB-A
  • صفحه کلید همچنان به صورت مجزا فروخته می گردد

نقاط قوت سرفیس پرو 8

  • پردازنده سریع و قدرتمند
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • نمایشگر بزرگ و بسیار باکیفیت
  • بهره مندی از پورت تاندربولت 4
  • طول عمر بالای باتری

شما می توانید مشخصات کامل این محصول را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام محصولسرفیس پرو 8
جنس بدنه - ابعاد - وزنآلومینیوم (پنل پشت و فریم) - 9.3 × 208 × 287 میلی متر - 891 گرم
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر13 اینچی، 2880 × 1920 پیکسل با چگالی 267 پیکسل بر هر اینچ - با فناوری Flow Display و پشتیبانی از دالبی ویژن
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکویندوز 11 Home - پردازنده اینتل Core i5-1135G7 با چهار هسته - پردازنده اینتل Core i7-1185G7 با چهار هسته - پردازنده گرافیکی اینتل آیریس X
ترکیب رم و حافظه داخلی8/16/32 گیگابایت با حافظه 128 یا 256 گیگابایتی، 512 یا 1 ترابایتی از نوع SSD
دوربین پشتی - دوربین سلفیدوربین اصلی با سنسور 10 مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیو 4K - دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
باتری و شارژر51.5 وات ساعت (i7)، 50.2 وات ساعت (i5)
سایر قابلیت هابلندگوهای استریو با پشتیبانی از قابلیت دالبی اتموس، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید مایکروسافت، کیفیت ساخت مثال زدنی
قیمتحدودا 1000 دلار

2.2. سرفیس گو 3

سرفیس گو 3 یکی از ارزشمندترین تبلت های ویندوزی با قیمت کمتر از 500 دلار است که می تواند احتیاج کاربران را در زمینه های مختلف رفع کند. این محصول که مانند برادر بزرگ تر و قدرتمندتر خود مبتنی بر پلتفرم اینتل و ویندوز است، قطعا قادر خواهد بود تجربه لذت بخشی از کار با این سیستم عامل را برای شما به ارمغان بیاورد. علت اینکه سرفیس گو 3 در فهرست برترین تبلت های سال 2021 ما جای می گیرد، قیمت بسیار مناسب اما در عین حال قابلیت های مجذوب کننده و کاربردی است.

البته که تبلت هایی مثل این برای کارهای پردازشی سنگین ساخته نشده اند. اما برای رسیدگی به کارهای دانشجویی سبک و مواردی مثل این، کاملا مناسب هستند. علت اصلی که بیشتر این تبلت را در تبلیغات ها کنار نوجوان ها یا کسانی که با اهداف کسب و کار مسافرت می نمایند می بینیم همین است.

پشتیبانی از قلم و صفحه کلید هم باعث شده این تبلت برای رسیدگی به کارهایی که در بالا اشاره شده، گزینه بسیار مناسبی به حساب بیاید. از قلم نیاندازید این محصول لزوما به خاطر ارزش خرید بالایی که دارد، به عنوان یک تبلت مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، در فهرست ما قرار گرفته است. بنابراین لفظ برترین باید با در نظر گرفتن محدوده قیمتی به آن نسبت داده گردد.

نقاط ضعف سرفیس گو 3

  • عدم تغییر چشمگیر به نسبت نسل گذشته
  • صفحه کلید و قلم باید به صورت مجزا خریداری شوند
  • ویندوز 11 با حالت S (امکان دانلود اپلیکیشن فقط از فروشگاه های تاییدشده مایکروسافت)
  • مدل 4 گیگابایتی ارزش خرید زیادی ندارد

نقاط قوت سرفیس گو 3

  • ویندوز 11
  • افزایش سرعت و قدرت پردازشی و گرافیکی
  • طول عمر بالای باتری
  • نمایشگر باکیفیت
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از قلم و صفحه کلید
نام محصولسرفیس گو 3
جنس بدنه - ابعاد - وزنآلومینیوم (پنل پشت و فریم) - 8.3 × 175 × 245 میلی متر - 544 گرم (وای فای)، 553 گرم (LTE)
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر10.5 اینچی، 1080 × 1920 پیکسل با چگالی 220 پیکسل بر هر اینچ - با فناوری PixelSense
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکویندوز 11 Home حالت S - پردازنده اینتل پنتیوم گلد 6500Y با دو هسته - پردازنده اینتل Core i3-10100Y با دو هسته - پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics 615
ترکیب رم و حافظه داخلی4/8 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایتی از نوع eMMC یا 128 گیگابایتی از نوع SSD
دوربین پشتی - دوربین سلفیدوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی - دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
باتری و شارژر51.5 وات ساعت (i7)، 50.2 وات ساعت (i5)
سایر قابلیت هابلندگوهای استریو با پشتیبانی از قابلیت دالبی، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید مایکروسافت، کیفیت ساخت بالا
قیمتحدودا 500 دلار

3. برترین تبلت های سال 2021 با سیستم عامل اندروید

اما می رسیم به آخرین بخش یعنی برترین تبلت های سال 2021 با سیستم عامل اندروید که تنوع بسیار کمی دارند اما خوشبختانه کاربران و علاقه مندان به دنیای اندروید حداقل چند مدلی برای انتخاب در اختیار دارند. البته گزینه های بیشتری هم وجود داشت اما این فهرست، فقط برای معرفی برترین ها در نظر گرفته شده است. بنابراین می پردازیم به برترین های اندرویدی در امسال.

3.1. سری شیائومی پد 5

در حال حاضر تبلت های سری شیائومی پد 5 را باید نوترین و برترین تبلت های اندرویدی دانست. البته که سامسونگ سال گذشته سری گلکسی تب S7 را راهی بازار کرد که از قدرت سخت افزاری بالا، کیفیت ساخت عالی، امکانات و قابلیت های مجذوب کننده و بسیاری موارد مجذوب کننده دیگر اشاره نمود. البته این تبلت ها در سال گذشته راهی بازار شدند بنابراین نمی توانند در این فهرست جای بگیرند.

این دو تبلت از قابلیت های مشترک کمی بهره می برند، در واقع شیائومی تفاوت بین مدل پرو و استاندارد را صرفا به یک سری موارد جزئی محدود نکرد بلکه واقعا بین دو محصول، تفاوت های زیادی وجود دارد که می تواند تجربه کاربری را دگرگون کند. اما هر دو تبلت می توانند با توجه به محدوده قیمتی که دارند، احتیاج کاربران را به برترین شکل ممکن رفع نمایند.

از جمله قابلیت های مدل پرو می توان به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 870، دوربین های بسیار باکیفیت، نمایشگر بزرگ با دقت بالا در نمایش رنگ ها، باتری پرظرفیت و شارژر بسیار سریع 67 واتی اشاره نمود. همین قابلیت ها در مدل استاندارد هم دیده می گردد با این تفاوت که در مدل استاندارد، دیگر خبری از دوربین های قدرتمند نیست و کاربر باید با یک دوربین به کار خود رسیدگی کند.

یک مورد دیگری که باعث شد این دو تبلت در فهرست ما به عنوان برترین تبلت های سال 2021 قرار بگیرند، قیمت استثنائی آن هاست که باعث شده دیگر جایی برای تبلت های دیگر برای رقابت با آن ها باقی نماند (البته در زیست بوم اندروید).

نقاط ضعف شیائومی پد 5 و پد 5 پرو

  • قلم هوشمند گران قیمت (100 پوند)
  • عدم پشتیبانی از اینترنت LTE یا 5G و GPS
  • عدم بهره مندی از استاندارد مقاومتی
  • عدم بهره مندی از جک 3.5 میلی متری و درگاه کارت حافظه جانبی
  • عدم بهره مندی از حسگر اثرانگشت
  • قرارگیری شارژر 27.5 واتی در جعبه مدل بین المللی

نقاط قوت شیائومی پد 5 و پد 5 پرو

  • طراحی زیبا و مجذوب کننده، سبک و خوش دست
  • نمایشگر 120 هرتزی بسیار باکیفیت با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز
  • بلندگوهای چهارتایی با وضوح و کیفیت بالا
  • طول عمر بالای باتری
  • عملکرد سخت افزاری عالی
  • کیفیت مناسب دوربین
  • رابط کاربری سریع و بهینه
نام محصولشیائومی پد 5شیائومی پد 5 پرو
جنس بدنه - ابعاد - وزنآلومینیوم (فریم) پلاستیک (پنل پشتی) - 6.9 × 166.3 × 254.7 میلی متر - 515 گرمآلومینیوم (فریم) پلاستیک (پنل پشتی) - 6.9 × 166.3 × 254.7 میلی متر - 515 گرم
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر11 اینچی، 2560 × 1600 پیکسل با چگالی 274 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع IPS LCD با رفرش ریت 120 هرتز و فناوری دالبی ویژن11 اینچی، 2560 × 1600 پیکسل با چگالی 274 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع IPS LCD با رفرش ریت 120 هرتز و فناوری دالبی ویژن
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکاندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5 - پردازنده اسنپدراگون 870 با هشت هسته پردازشی - آدرنو 650اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5 - پردازنده اسنپدراگون 860 با هشت هسته پردازشی - آدرنو 640
ترکیب رم و حافظه داخلی6/128، 6/256 گیگابایت6/128، 6/256، 256/8 گیگابایت
دوربین پشتی - دوربین سلفیدوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری در وضوح 4K - دوربین سلفی 8 مگاپیکسلیمدل 5G با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سنجش عمق 4 مگاپیکسلی - مدل وای فای با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنجش عمق 5 مگاپیکسلی - دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
باتری و شارژر8720 میلی آمپر ساعت - شارژر 33 واتی8600 وات ساعت - شارژر 67 واتی
سایر قابلیت هاپشتیبانی از قلم، امکان فیلم برداری در وضوح 4K، بلندگوی استریو چهارتایی، سرعت شارژ بالاپشتیبانی از قلم، امکان فیلم برداری 4K، بلندگوی استریو هشت تایی، سرعت شارژ بسیار بالا
قیمتحدودا 350 دلارحدودا 400 دلار

3.2. گلکسی تب S7 FE

می رسیم به بخش برترین تبلت های میان رده و مالی سال 2021 که البته شاید عجیب به نظر برسد اما محصولاتی با برند سامسونگ را شاهد هستیم. چون سامسونگ برای امسال نماینده پرچم داری عرضه نکرد و سری گلکسی تب S8 هم قرار است سال آینده رونمایی و راهی بازار شوند.

گلکسی تب S7 فن ادیشن فعلا در زمینه تبلت های میان رده، یکی از برترین انتخاب های موجود است که سامسونگ در ماه مه سال 2021 از آن رونمایی کرد. این محصول را باید به نوعی نسخه میان رده از سری پرچم دارهای گلکسی تب S7 بدانیم اما برخلاف سیاستی که شرکت در فراوری گوشی های هوشمند در پیش گرفت، در تبلت خود تصمیم گرفت قابلیت های خوب سری پرچم دار را تا جایی که امکان داشت حذف کند.

با این حال قیمت مناسب و قابلیت های سخت افزاری خوبی که گلکسی تب S7 فن ادیشن داشت ما را مجاب کرد تا آن را به عنوان برترین تبلت میان رده سال 2021 در این فهرست داشته باشیم. از جمله قابلیت های این تبلت می توان به بدنه بسیار باکیفیت آلومینیومی، تراشه اسنپدراگون 750G و 778G (مدل 5G و وای فای)، باتری قدرتمند و شارژر بسیار سریع اشاره نمود.

البته اگر مدل وای فای این تبلت را بخرید متوجه می شوید که از لحاظ قدرت سخت افزاری، دست کمی از سری تب S7 ندارد اما مدل 5G از پردازنده ای بسیار ضعیف تر بهره می برد که اگرچه عملکرد خوبی دارد اما قابل قیاس با اسنپدراگون 865 یا حتی 778G نیست.

گفتنی است در محدوده قیمتی این تبلت، هواوی هم یک نماینده بسیار قدرتمند (با تراشه اسنپدراگون 870 5G) تحت عنوان میت پد پرو 10.8 دارد که اتفاقا امسال هم از آن رونمایی کرد اما این تبلت از سیستم عامل هارمونی بهره می برد که تنها به همین علت در فهرست برترین تبلت های سال 2021 ما قرار نمی گیرد. در غیر این صورت قطعا یکی از برترین تبلت هایی بود که امسال راهی بازار شد.

نقاط ضعف گلکسی تب S7 فن ادیشن

  • مدل 5G قدرت سخت افزاری بسیار ضعیف تری نسبت به مدل وای فای دارد
  • مغناطیس نگه دارنده قلم خیلی مطمئن نیست
  • لوازم جانبی بسیار گران قیمت (شارژر 45 واتی با قیمت 50 پوند به فروش می رسد)
  • عدم پشتیبانی از استاندارد HRR
  • عدم پشتیبانی از حسگر اثرانگشت
  • قیمت بالا

نقاط قوت گلکسی تب S7 فن ادیشن

  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • نمایشگر باکیفیت با پشتیبانی از استاندارد HDR10
  • پشتیبانی از قلم S-Pen
  • بلندگوهای استریو با کیفیت و شفافیت بسیار بالا
  • طول عمر بالای باتری
  • رابط کاربری One UI 3.1 در حالت تبلت و دسکتاپ بسیار کاربردی است
  • قابلیت Dex بی سیم بسیار کاربردی است
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
نام محصولسرفیس گو 3
جنس بدنه - ابعاد - وزنآلومینیوم (پنل پشت و فریم) - 6.3 × 185 × 284.8 میلی متر - 608 گرم
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر12.4 اینچی، 2560 × 1600 پیکسل با چگالی 243 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع TFT
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکاندروید 11 - رابط کاربری One UI 3.1.1 - پردازنده اسنپدراگون 750G در مدل 5G، گرافیک آدرنو 619 - پردازنده اسنپدراگون 778G در مدل وای فای، گرافیک آدرنو 642L
ترکیب رم و حافظه داخلی4/64، 6/128، 8/256 گیگابایت
دوربین پشتی - دوربین سلفیدوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی - دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
باتری و شارژر10090 میلی آمپر ساعت با شارژر سریع 45 واتی
سایر قابلیت هابلندگوهای استریو تنظیم شده به وسیله AKG، پشتیبانی از قلم و صفحه کلید، کیفیت ساخت بالا
قیمتحدودا 700 دلار

3.3. گلکسی تب A8 10.5

در نهایت اما می رسیم به مقرون به صرفه قیمت ترین و البته ضعیف ترین تبلت این فهرست که باز هم محصولی است با برند سامسونگ یعنی تبلت گلکسی تب A8 10.5 که اتفاقا دو روز قبل رسما رونمایی شد. این تبلت در میان تبلت های مالی که امسال رونمایی شدند، ارزش خرید بسیار بالایی دارد در نتیجه در فهرست برترین های ما جای می گیرد. (البته هنوز سامسونگ رسما این محصول را راهی بازار ننموده است).

از جمله قابلیت های این تبلت می توان به نمایشگر بزرگ، باتری پرظرفیت با طول عمر بالا و بلندگوهای استریوی چهارگانه اشاره نمود. البته این قابلیت ها را کم و بیش می شد در مدل A7 هم مشاهده کرد اما پردازنده ای که این بار سامسونگ در این تبلت قرار داده، حدودا 10 درصد قدرتمندتر از نسل گذشته است بنابراین می تواند تجربه بهتری از کار با یک تبلت اندرویدی مالی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

سامسونگ این تبلت را تنها 250 دلار قیمت گذاری کرد، در نتیجه شاهد یکی از مقرون به صرفه قیمت ترین محصولات بازار هستیم که می تواند برای دانش آموزان، برترین گزینه باشد.

از آن جایی که این محصول هنوز رسما راهی بازار نشده است، به همین دلیل نمی توان نقاط ضعف و قوت خاصی را برای آن در نظر گرفت اما با در نظر گرفتن اینکه همه چیز مطابق قابلیت های روی کاغذ باشد، آن را به عنوان برترین تبلت سال 2021 در فهرست خود قرار دادیم.

البته در محدوده قیمتی 130 دلار هم سامسونگ گلکسی تب A7 لایت را در اختیار دارد که این تبلت اگرچه می توانست به عنوان برترین تبلت مالی در این فهرست قرار بگیرد اما با در نظر گرفتن قدرت بسیار پایین سخت افزاری، تصمیم گرفتیم مدل نوتر را در این فهرست قرار دهیم.

نام محصولگلکسی تب A8 10.5
جنس بدنه - ابعاد - وزنپلاستیک (پنل پشت و فریم) - 6.9 × 161.9 × 246.8 میلی متر - 508 گرم
مقدار، وضوح و فناوری های نمایشگر10.5 اینچی، 1920 × 1200 پیکسل با چگالی 275 پیکسل بر هر اینچ - پنل از نوع TFT
سیستم عامل - پردازنده - گرافیکاندروید 11 - رابط کاربری One UI 3 - پردازنده Unisoc Tiger T618، پردازنده گرافیکی Mali G52 MP2
ترکیب رم و حافظه داخلی3/32، 64/4، 128/4 گیگابایت
دوربین پشتی - دوربین سلفیدوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی - دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
باتری و شارژر7040 میلی آمپر ساعت با شارژر سریع 15 واتی
سایر قابلیت هابلندگوهای استریوی چهارگانه، کیفیت نسبتا بالای نمایشگر
قیمتحدودا 250 دلار

قطعا می شد در این فهرست، نام تبلت های دیگر هم ذکر گردد اما با در نظر گرفتن تمامی موارد، در نهایت به این تبلت ها رسیدیم. به نظر شما چه تبلت های دیگری می توانستند به عنوان برترین تبلت سال 2021 به این فهرست اضافه شوند؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2072

به "برترین تبلت های 2021 از نگاه خبرنگاران مگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تبلت های 2021 از نگاه خبرنگاران مگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید