مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی خواستار رفع مشکل تامین نهاده شد

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/مرکزی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: عمده مشکل مرغداران در حال حاضر تامین نهاده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی خواستار رفع مشکل تامین نهاده شد

علی اکبر حیدری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نبود نهاده علت اصلی بروز مشکل برای مرغداران است، 40 درصد نهاده ذرت از سوی اتحادیه به قیمت دولتی هر کیلو 1515 و سویا 2520 تومان به مرغداران تحویل داده می شود، اما 60 درصد مابقی باید توسط مرغدار تهیه شود. استان مرکزی یکی از استان هایی است که بیشترین نهاده دولتی را دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به گفته مرغداران، قیمت سویا در بازار آزاد کیلویی 13 هزار تومان و ذرت کیلویی 3300 تومان است که با توجه به این قیمت ها مرغ زنده باید حداقل به ازای کیلویی 20 هزار تومان به فروش برسد که مرغدار ضرر نکند، هرچند در این صورت سودی هم نخواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی شرح داد: در سه روز گذشته قیمت مرغ کاهش زیادی داشته به طوری که روز گذشته قیمت مرغ زنده نقدی کیلویی 11هزار و 500 تومان رسیده که با توجه به قیمت نهاده ها و از طرفی گران شدن دارو و واکسن و... اصلا صرفه اقتصادی برای مرغدار ندارد.

حیدری اضافه کرد: مهمترین جیره غذایی طیور، ذرت و سویاست و یک جوجه حداقل باید یک کیلو و نیم سویا و سه کیلو ذرت مصرف کند که تنها نیمی از این میزان از محل نهاده های دولتی تامین می شود و تهیه نهاده از بازار آزاد سبب افزایش قیمت مرغ می شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی با کاهش تقاضا، قیمت مرغ نیز کاهش داشته ولی این قیمت ها اصلا برای مرغدار به صرفه نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: قیمت یک کامیون سویا دولتی حدود 63 میلیون تومان و به قیمت آزاد بیش از 300 میلیون است که نقدینگی لازم برای خرید آزاد این میزان سویا از سوی مرغدار وجود ندارد، همچنین تاخیر در ارسال نهاده از سوی شرکت ها نیز مسائل دیگری برای مرغداران ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1336

به "مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی خواستار رفع مشکل تامین نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی خواستار رفع مشکل تامین نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید