مدیران بی مسئولیت، عملکرد دولت را تحت الشعاع قرار داده اند

به گزارش مجله آراد، رئیس اتاق اهواز با انتقاد از غیبت مدیران دستگاه های اجرایی در نشست شورای گفت وگوی استان خوزستان گفت: برخی مدیران بی مسئولیت با بی توجهی به قوانین و دغدغه های بخش خصوصی، حضور بسیار کمرنگی در جلسات مشورتی این شورا دارند و عملکرد دولت را تحت الشعاع قرار داده اند.

مدیران بی مسئولیت، عملکرد دولت را تحت الشعاع قرار داده اند

شهلا عموری در پنجاه و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان اضافه کرد: حاضر نشدن مدیران دولتی در جلسات دولت، به این معناست که مسئولان استانی حاضر نیستند صدای بخش خصوصی را بشنوند و این موضوع مسائل استان را بیشتر کرده است.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خوزستان ادامه داد: برای طرح مسائل بخش خصوصی استان کارگروه های کارشناسی و تخصصی متعددی تشکیل می گردد تا مدیران دستگاه های اجرایی با اشراف بهتری در خصوص مسائل تصمیم گیری کنند اما غیبت آنها در این نشست ها باعث می گردد همه این تلاش ها از بین برود.

رئیس اتاق اهواز اضافه کرد: حضور کنندگان مدیران در این نشست ها عملاً کاربردی برای رسیدگی به مسائل بخش خصوصی ندارد و افرادی که حاضر می شوند اغلب از اختیارات کافی برخوردار نیستند. به عنوان نمونه شهردار کلان شهر اهواز که بخشی از امور مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی را در اختیار دارد تا به امروز در هیچ کدام از نشست های شورا شرکت نکرده است.

عموری شرح داد: شهرداری اهواز باید در خصوص مسائل و مسائل بخش خصوصی پاسخگو باشد تا بخشی از فرآیندهای سرمایه گذاری تسهیل گردد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان همچنین بخش مهمی از دغدغه های فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان را در حوزه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان نمود و اضافه کرد: مدیرکل این اداره نیز از دیگر مسئولان استانی است که بدون توجه به مسائل فعالان بخش خصوصی در هیچ کدام از نشست های شورا شرکت نکرده است.

او خواستار پیگیری این بی توجهی مسئولان از سوی معاونت اقتصادی استانداری خوزستان شد و گفت: این رویه باعث می گردد دستاوردها و اقدامات دولت در کشور و استان تحت الشعاع قرار دهد.

عموری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بدنه دولت در تلاش برای بهبود فضای کسب وکار است، گفت: بااین وجود در استان خوزستان شاهد هستیم که برخی مدیران برای خود امپراتوری هایی ایجاد کرده اند و حاضر به شنیدن مسائل بخش خصوصی نیستند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان شرح داد: اغلب زمانی که این مدیران متوجه می شوند که استاندار و یا یکی از کنندگان مجلس شورای اسلامی در شورا حضور پیدا می کند برای اینکه غیبت دائم آنها موردتوجه قرار نگیرد و یا زیر سؤال نفرایند، در این نشست شرکت می کنند.

تولیدکنندگان واقعی صنایع پایین دست پتروشیمی در خوزستان باید شناسایی شوند

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه مواد اولیه صنایع پایین دست پتروشیمی در استان باید ساماندهی گردد، گفت: شناسایی تولیدکنندگان واقعی برای مشخص میزان سهمیه مواد اولیه همچنین به منظور قطع برخی فعالیت های سوءاستفاده گرایانه در بورس کالا ضروری است.

نوراله حسن زاده اظهار کرد: در این رابطه باید به صورت شفاف، سازوکار روشنی همراه با رعایت موازین قانونی تعریف و تهیه گردد تا فرایند تولید در صنایع استان از شرایط بهتری برخوردار گردد.

او با بیان اینکه برخی افراد سودجو با تأسیس شرکت های صوری پیروز به اخذ پروانه و همچنین راهیابی به بورس کالا برای تهیه مواد اولیه شده اند گفت: چنین شرکت های فاقد هرگونه فعالیت تولیدی هستند و تنها با استفاده از سهمیه ای که در بورس دارند به کار دلالی مشغول هستند.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: برای ساماندهی سهمیه های موجود واحدهای تولیدی پیشنهاد مشخص کارگروه تخصصی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان در حال حاضر ایجاد تعاونی های تأمین مواد اولیه صنایع پایین دست پتروشیمی است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان شرح داد: به همین دلیل طی همکاری مشترکی که بین انجمن پلیمری استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان صورت می گیرد باید واحدهای تولیدی واقعی شناسایی شوند.

او با اشاره به شناسایی و برخورد با برخی واحدهای تولیدی زیرمجموعه صنعت پتروشیمی طی سال های گذشته در منطقه آزاد افرایندکنار گفت: بعد از بررسی هایی که صورت گرفت، مشخص شد که این واحدها باوجود دریافت مواد اولیه، اما محصولی تولید نمی کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: درنهایت این واحدها به خاطر عرضه آزاد سهمیه مواد اولیه به دادگاه معرفی شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1349

به "مدیران بی مسئولیت، عملکرد دولت را تحت الشعاع قرار داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران بی مسئولیت، عملکرد دولت را تحت الشعاع قرار داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید