علی نژاد: تکرار موفقیت ها با مربیان ایرانی ارزشمند بود، فزونی ایران در ساندا به چینی ها ثابت شده است

به گزارش مجله آراد، رئیس فدراسیون ووشو گفت: در دوره گذشته مسابقات در کره جنوبی از چهار مربی تیم ما، سه مربی چینی بودند، اما در این دوره به مربیان جوان و تحصیل نموده ایرانی اعتماد کردیم که خیلی ارزشمند بود.

علی نژاد: تکرار موفقیت ها با مربیان ایرانی ارزشمند بود، فزونی ایران در ساندا به چینی ها ثابت شده است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

مهدی علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص عملکرد ملی پوشان ووشو در دهمین دوره رقابت های جوانان آسیا گفت: مسابقات جوانان آسیا از لحاظ کمی و کیفی مثل همواره از کیفیت بالایی برخوردار بود و عملا تفاوتی میان مسابقات آسیایی و دنیای ووشو وجود ندارد. از طرفی با توجه به حضور تعداد داوران کم در مسابقات آسیایی، که اکثرا نیز از گروه شرق آسیا هستند، داوری ها به نفع آنها است و کار خود را انجام می دهند.

وی توضیح داد: این شرایط باعث شده است در رویدادهای این چنینی داوری ها مسئله دار باشد و هر دوره مشکل و کار سختی داشته باشیم. با همه این تفاسیر اینکه توانستیم 7 مدال طلا، 5 مدال نقره و 11 مدال برنز کسب کنیم و نایب قهرمانی و تعداد مدال های طلای دوره گذشته را در ساندا تکرار کنیم، توفیق خوبی بود. تفاوت عملکرد ما در این دوره تکرار توفیقات با 4 مربی ایرانی بود.

رئیس فدراسیون ووشو خاطر نشان کرد:در دوره گذشته مسابقات در کره جنوبی از چهار مربی تیم ما، سه مربی چینی بودند، اما در این دوره به مربیان جوان و تحصیل نموده ایرانی اعتماد کردیم که خیلی ارزشمند بود. این افتخارات دیگر برای خودمان است و نگرانی بابت اینکه چینی ها مربی بدهند یا ندهند، وجود ندارد.

علی نژاد با تاکید بر نقش ناداوری ها در عدم قهرمانی ایران گفت: در زمان مسابقات بابت اتفاقاتی که در زمینه داوری رخ می داد احساس بدی داشتم، اما بعد از بازگشت و آنالیز فیلم مسابقات با کارشناسان به خوبی تعیین شد که در چهار مسابقه ساندا در بخش دختران و پسران نمایندگان ما با اختلاف فاحش مقابل چینی ها پیروز شدند، اما جالب بود که هر 4 مسابقه به سود چینی ها اعلام شد. قطعا در صورت پیروزی در این مسابقات یا حتی پیروزی در 2 مسابقه به مقام قهرمان می رسیدیم.

وی اضافه نمود: برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات حتی به 4 پیروزی احتیاج نداشتیم واگر در 2 مسابقه رودروی با چینی ها به حق خود می رسیدیم، با کسب 8 مدال طلا قهرمان می شدیم و چین با 6 مدال طلا دوم می شد. اگر این مسابقات در هر نقطه ای دیگری از دنیا با گروه دیگر برگزار می شد، امکان نداشت چنین رایی را بدهند. زمانی در یک مسابقه فاصله یک یا دو امتیازی وجود دارد که می توانیم به اختلاف نظر ارتباط بدهیم، اما اختلاف 7 تا 8 امتیاز دیگر فاحش و واضح است.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد واکنش کشورمان به مسائل داوری گفت: در همان محل برگزاری مسابقات واکنش خیلی جدی نشان دادیم و حتی در اعتراض به این داستان بعد از انتها روز نخست دیگر در صندلی VIP و مراسم توزیع مدال ها حضور پیدا نکردم. روز آخر مسابقات دیگر با اصرار مسئولان مسابقات تنها در توزیع مدال آرین افراز حاضر شدم و مدال را توزیع کردم. این در حالی است که در سالیان گذشته تعداد زیادی از مدال ها را می دادم، اما این بار در اعتراض به اتفاقات اتفاق افتاده حاضر به توزیع مدال نشدم.

علی نژاد با انتقاد از رفتار بد مسئولان برگزاری مسابقات، بیان نمود: در واکنش به این رفتارها اعتراض تندی به همه مسئولان آسیا و رئیس فدراسیون چین داشتم. حتی به رئیس فدراسیون چین گفتم فیلم مسابقات را به آدم هایی که عادل هستند و سو گیری ندارند نشان بدهید تا نظرشان را اعلام نمایند. برای ووشو آسیا آبرویزی بدی است که یک ورزشکار 7 امتیاز جلو باشد و رای را به حریف بدهند.

وی تاکید نمود: البته این ناداوری ها یک خوبی برای ما داشت و ثابت کرد دختران و پسران ایران از لحاظ تکنیکی در ساندا بهتر از چین هستند و برای آنها نیز جا افتاده است که از ایران عقب افتادند و باید از روش های دیگر که ورزشی نیست استفاده نمایند. اگر داوران مسابقات دنیای برزیل اینجا نیز حضور داشتند قهرمان آسیا می شدیم، از طرفی نباید فراموش کرد چینی ها مادر این رشته هستند و اگر یک بار قهرمان دنیا شدیم دلیل ندارد دفعه بعد نیز این اتفاق بیفتد.

رئیس فدراسیون ووشو ایران در پاسخ به این سوال که از عملکرد تیم رضایت داشته است، گفت: رقابت جدی بین ما و چینی در ساندا جریان دارد، اما در تالو نه تنها با چینی ها بلکه با خیلی از کشورها در شرق آسیا فاصله داریم. از عملکرد تیم راضی هستیم و قطعا استفاده از مربیان ایرانی ادامه خواهد داشت و همین روند را به ویژه در ساندا تداوم خواهید داد. نکته مهمی که نباید فراموش کنیم این است که نباید این مسابقات را با دنیای مقایسه کنیم و باید با دوره گذشته آسیایی در کره جنوبی قیاس کنیم.

علی نژاد در ادامه بیان نمود: اینکه می توانیم با وجود محدودیت ها و شرایط مالی دستاوردهای خود را تکرار کنیم اتفاق خیلی بزرگی است و باید محدودیت ها خود را بشناسیم. در این شرایط بچه ها و مجموعه فدراسیون کار ویژه ای انجام داد. در حال حاضر اعزام یک تیم 26 نفره مسئله است و ما دیدیم یکسری از فدراسیون ها نتوانستند تیم های پایه خود را اعزام نمایند. خدا را شکر فدراسیون ووشو توجه ویژه ای به تیم های پایه دارد و فکر می کنم یک از دلایل موفقیت ووشو نیز همین موضوع بوده است.

وی در انتها گفت: این بچه ها بازیکنان آینده تیم بزرگسالان ما خواهند بود و در همین مسابقات در بخش دختران و پسران کسانی را دیدم که خیلی زود در مسابقات بزرگسالان شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 347

به "علی نژاد: تکرار موفقیت ها با مربیان ایرانی ارزشمند بود، فزونی ایران در ساندا به چینی ها ثابت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: تکرار موفقیت ها با مربیان ایرانی ارزشمند بود، فزونی ایران در ساندا به چینی ها ثابت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید