عایق الاستومری لوله ای عایقی ایده آل برای لوله پلاستیکی

به گزارش مجله آراد، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه نوع عایقی واقعاً برای لوله های پلاستیکی مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که عایق الاستومری ساده یکی از برترین گزینه ها برای عایق کاری لوله های پلاستیکی محسوب می گردد. بنابراین اگر در پی عایقی مناسب و ایده آل برای لوله های پلاستیکی می گشت بهتر است عایق الاستومری ساده را انتخاب کنید.

عایق الاستومری لوله ای عایقی ایده آل برای لوله پلاستیکی

بعد از انتخاب عایق ساده نوبت به نصب آن بر روی لوله های پلاستیکی می رسد. برای نصب آن بر روی لوله ها به شما توصیه می شود که از چسب مایع بهره ببرید. نکته ای که باید در این مرحله به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان نباید از چسب مایع به صورت مستقیم برای چسباندن عایق الاستومری به لوله های پلاستیکی استفاده کرد البته ناگفته نماند که مصرف مقدار کمی چسب به منظور پر کردن درس ها به لوله پلاستیک آسیبی وارد نخواهد کرد بنابراین تا مقدار کمی می توان از اینکه است برای پر کردن درز ها استفاده کرد.

استفاده از دستگیره های مخصوص و همینطور بتونه ها نیز برای لوله های پلاستیکی گزینه بسیار خوبی می باشد که در این صورت می توانید از چسب مایع فقط برای بخشهای بات جونت بهره ببرید. توجه داشته باشید که برای حتما عایق های بکار رفته در فضای باز را با پوشش مخصوص خود بپوشانید.

عایق الاستومری لوله ای چیست؟

ممکن است شما ندانید که عایق الاستومری چه نوع عایقی می باشد و فرق آن با سایر عایق ها در چیست. به همین دلیل ما در ادامه شما را با این عایف بیشتر آشنا خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که عایق الاستومری لوله ای در مقایسه با عایق های دیگر مثل عایق پشم سنگ و شیشه قیمت گرانتر ای دارد اما به خاطر اینکه از پوششهای جداگانه بی احتیاج است و همینطور عمر مفید بالایی دارد؛ بسیار ارزشمند است که این هزینه اضافی را پرداخت کنید و از این عایق بهره ببرید. ویژگی های عایق الاستومری ساده به این دو مورد ختم نمی شود این عایق بعلاوه بازدهی بسیار فوق العاده ای دارد و نصب آن بسیار سریع و راحت و کم هزینه می باشد؛ بنابراین بسیار ارزان نیز می باشد.

به همان مقدار که عایق کاری لوله های فلزی اهمیت دارد عایق کاری لوله های پلاستیکی نیز حائز اهمیت است. کاربرد اصلی لوله های پلاستیکی اغلب در انواع ساختمانها می باشد و همینطور روز به روز سهم بیشتری از بازار آن را به خود اختصاص می دهد. یعنی مقدار استفاده و تقاضا از این لوله ها هر روز در حال افزایش است.

زیرا لوله های پلاستیکی ایمن، مورد اطمینان و همینطور ارزان هستند و مانع هدر رفتن انرژی می شوند که این مورد خود بسیار حائز اهمیت است.

لوله های پلاستیکی معمولاً در لوله کشی های آب سرد و آب گرم ساختمان ها، میعانات گازی، فاضلاب، مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها نیز دقیقا مشابه با لوله های فلزی به حرارتی احتیاج دارند تا مصرف انرژی را کاهش دهند و از چگالش آن جلوگیری نمایند. بنابراین بهتر است از عایق الاستومری ساده برای عایق کاری آن استفاده شود.

اهمیت عایق کردن لوله های پلاستیکی

همانطور که گفته شد لوله های پلاستیکی نیز مانند لوله های فلزی احتیاجمند کاری هستند. اما اهمیت این کار در چیست و چرا بهتر است لوله های پلاستیکی عایق کاری شوند. عایق کاری لوله های پلاستیکی اهمیت زیادی دارند بعد از آن را برای شما نام بردیم. موارد عبارتند از:

پوشش لوله های پلاستیکی با عایق الاستومری موجب صرفه جویی در انرژی میشود.

هزینه ها را تا مقدار زیادی کاهش می دهد.

موجب کاهش کربن ساختمان می شود.

یکی از موثرترین روش ها برای صرفه جویی در انرژی برای همه سیستم های لوله کشی، عایق کاری لوله ها از طریق عایق الاستومری ساده می باشد. به علت اینکه لوله های پلاستیکی نسبت به لوله های فلزی رسانایی حرارتی کمتری دارند بعضی از افراد گمان می نمایند که لوله های پلاستیکی دیگر احتیاجی به عایق ندارند.

اما بدانید که عایق کاری لوله های پلاستیکی به هدر دادن گرما را تا 75 درصد کاهش می دهد بعلاوه در مصارف سرد این امکان وجود دارد که با عایق کاری لوله ها از طریق عایق الاستومری ساده، لوله در برابر چگالش و یخ زدگی حفظ شود، که این مورد در نهایت موجب حفظ ساختمان میشود

مقابله با آلودگی صوتی در موتورخانه با عایق الاستومری

می دانیم که یکی از کاربردی ترین قسمت های یک ساختمان، موتورخانه است؛ چرا که تاسیسات زیادی در این بخش وجود دارد که عملکرد هر کدام، سبب فراوری انرژی و بعلاوه صدای زیادی می شود. یک راه حل بی نظیر و فوق العاده برای جلوگیری از هدررفت انرژی و صداهای ایجاد شده در موتورخانه، عایق کاری به یاری عایق الاستومری می باشد. امروزه یکی از مهمترین دغدغه های بشر، حفظ و ذخیره انرژی و جلوگیری از اتلاف آن می باشد.

بنابراین عایق کاری موتورخانه علاوه بر اینکه یاری شایانی به صرفه جویی در مصرف انرژی می کند، مقدار مصرف سوخت و آلودگی صوتی در ساختمان را هم به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

برای آغاز عایق کاری موتورخانه با قیمت عایق الاستومری مناسبابتدا لازم است که به یاری عایق قطر لوله ها مقدار گیری شده و بر اساس آن عایق برش داده شود. در قدم بعدی از طریق یک سیم مفتول نرم، عایق به دور لوله ها پیچیده می شود. البته استفاده از ضدزنگ بر لوله ها در این مرحله لازم است.

برای اینکه شکل کلی لوله ها دچار تغییر نشود، مقوا را با چسب کاغذی به دور لوله پیچیده و قطعه ای از پلاستیک را برای جلوگیری از خیس شدن مقوا به دور لوله می چسبانند. در مرحله بعد پارچه را چند سانتی متر بیشتر از قطر لوله برش داده و آن را داخل ظرف مل می نمایند.

مل و ماستیک نوعی پوشش مناسب برای عایق کاری لوله ها می باشد. سپس پارچه را خارج نموده و آن را بر روی لوله قرار می دهند. پس از آن منتظر می شوند تا پارچه خشک شود. در این مرحله با توجه به این نکته که لوله حرارتی یا برودتی است، رنگ روغنی مورد نظر انتخاب شده و رنگ آمیزی لوله ها صورت می گیرد.

در واقع این قدم نهایی، برای عایق کاری موتورخانه از طریق عایق الاستومری می باشد. البته عایق ها بنا به نوع عملکردی که دارند، دارای انواع مختلفی از جمله: حرارتی، تشعشی، رطوبتی و … هستند. بعلاوه از نظر جنس هم، به دو دسته فوم آلی و غیرآلی تقسیم می شوند.

هزینه عایق کاری موتورخانه

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چه سیستم هایی احتیاجمند عایق کاری با عایق الاستومری هستند؟ یکی از نکته های مهم عایق کاری در موتورخانه، این است که قبل از هر اقدامی، دمای سیستم مورد نظر را آنالیز کنید. مثلا سیستم هایی که دارای دامنه دمایی بالا یعنی حدود 350 تا 1000درجه سانتی گراد هستند مثل کوره یا توربین حتما به عایق کاری احتیاج دارند.

بعلاوه سیستم های سرد نماینده که دارای دمایی بین 20 تا 75 درجه سانتی هستند هم احتیاجمند عایق کاری می باشند. در صورتی که دمای سیستم مورد نظر در بازه 20 الی 350 درجه سانتی گرد باشد هم، عایق کاری امری لازم است.

یکی از کاربردهای مهم عایق الاستومری سوپرفلکس جلوگیری از آلودگی صوتی می باشد. همه ما می دانیم که وجود سر وصدای زیاد می تواند آرامش ما را بر هم بزند و سلامت روانمان را تحت تاثیر قرار بدهد. یک راه حل عالی برای جلوگیری از آلودگی صوتی، عایق کاری است.

عایق صوتی می تواند فراوری صداهای اضافی را به حداقل برساند. حال که با مزایای بی نظیر این محصول آشنا شدید، شاید مایل باشید بدانید که هزینه عایق کاری موتورخانه چقدرمی باشد؟ البته بدون بازدید و آنالیز متخصصان حرفه ای از موتورخانه، نمی توان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد.

اما از مهمترین عوامل موثر بر هزینه عایق کاری با عایق الاستومری :

1- ضخامت لوله هایی که در موتورخانه وجود دارند؛ یعنی هرچقدر لوله ها ضخیم تر باشند، هزینه بیشتر خواهد بود.

2- حجم متریال و موادی که به منظور عایق کاری مورد مصرف قرار گرفته است.

3- مدت زمانی که به طول انجامیده تا فرآیند عایق کاری موتورخانه تکمیل شود.

منبع: فوت و فن
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2291

به "عایق الاستومری لوله ای عایقی ایده آل برای لوله پلاستیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایق الاستومری لوله ای عایقی ایده آل برای لوله پلاستیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید