شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا چیست؟

به گزارش مجله آراد، دانشجویان زیادی برای تحصیل به کانادا سفر می نمایند. کانادا کشوری چند ملیتی می باشد که بستر مناسبی را برای تحصیل و کار برای همه افراد فراهم آورده است. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید، باید ابتدا ویزای دانشجویی کانادا را اخذ نمایید. در ادامه به نحوه دریافت ویزای دانشجویی کانادا و شرایط و مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، خواهیم پرداخت. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا چیست؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

دریافت ویزای دانشجویی کانادا برای افراد متقاضی

داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا ضروری است.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید از یک مرکز آموزشی و یا دانشگاه یا موسسه معتبر کانادایی پذیرش داشته باشید.

اگر خواستار پذیرش در دانشگاه های تراز اول کانادا و دانشگاه های مشهور این کشور هستید، می بایست دروس تخصصی را با نمرات بالا و معدل بالا گذرانده باشید.

یکی از مهم ترین قسمت های اخذ ویزای دانشجویی کانادا، اثبات این مسأله می باشد که توانایی اقتصادی کافی برای زندگی در کانادا، و پرداخت هزینه های دانشگاه را دارید، در غیر اینصورت، ویزای دانشجویی کشور کانادا به شما تعلق نخواهد گرفت.

هزینه شهریه و زندگی در کانادا

معمولا شهریه دوره کارشناسی دانشگاه های کانادایی بین 15 هزار دلار کانادایی تا 20 هزار دلار کانادایی می باشد. برای اقامت تان هم، می توانید با توجه به توانایی اقتصادی تان در یک منزل اجاره ای و یا خوابگاه دانشگاه ساکن شوید.

برای تحصیل در کانادا، شما باید علاوه بر پرداخت هزینه شهریه دانشگاه، هزینه تقریبا 10 هزار دلار کانادایی را نیز برای هزینه های زندگی خود در نظر گرفته باشید. معمولا هر سال سر موعد مقرر، می بایست هزینه شهریه دانشگاه در حساب بانکی که به دانشگاه داده اید، موجود باشد، در غیر این صورت احتمال اینکه مشکلاتی پیرامون تحصیل در دانشگاه کانادا، برایتان پیش بیاید، وجود خواهد داشت.

برای مثال اگر شهریه یک دانشگاه حدود 20 هزار دلار کانادایی باشد، پس باید شما مبلغ شهریه دانشگاه به اضافه هزینه های مربوط به زندگی در کانادا را در حساب بانکی خود داشته باشید، تا سفارت از تمکن اقتصادی شما اطمینان حاصل کند، در غیر این صورت احتمال اینکه درخواست صدور ویزای تحصیلی تان مورد پذیرش قرار نگیرد، وجود خواهد داشت.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا

  • اسکن صفحات گذرنامه فعلی و قدیمی به همراه اسکن شناسنامه ای که ترجمه و تأیید شده باشد
  • عکس 3.5 در 4.5 سانتی متری
  • مدارک پرداخت فرم ویزای دانشجویی کانادا
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی کانادا
  • مدارک زبان انگلیسی مانند: تافل، آیلتس
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود به این کشور
  • مدارکی دال بر اثبات توانایی اقتصادی تان برای پرداخت هزینه های شهریه و دیگر هزینه های زندگی مانند: هزینه خوراک، هزینه پوشاک، هزینه سکونت و دیگر هزینه ها
  • مدارک تحصیلی و یا دانشجویی که از دانشگاه و مدرسه تان اخذ نموده اید که شامل نمرات و ریز نمرات بوده، به همراه گواهی مبنی بر اتمام تحصیلات تان
  • حتما مدارکی برای اثبات تمکن اقتصادی تان را ارائه دهید.

توصیه هایی برای دریافت ویزای دانشجویی

  • سعی کنید با مشاورین تحصیلی کار کشده مشورت کنید در بسیاری از موارد احتیاج به گذراندن آزمون جی مت GMAT هستید بنابراین سعی کنید در دوره های آمادگی برای جی مت شرکت نمایید.
  • معمولا بیشتر واحدهای دانشگاهی نمره آیلتس آکادمیک 6/5 به بالا می خواهند بنابراین ضروری است برای اخذ نمره 6/5 و به بالا برنامه ریزی نمایید.
  • بیشتر دانشگا ههای معتبر معدل 16/5 به بالا احتیاج دارند در صورتی که معدل شما کمتر از 16/5 می باشد امکان پذیرش در بسیاری از دانشگاهها را نخواهید داشت هر چند در بعضی از رشته های کابردی مثل مدیریت و یا حسابداری در صورتیکه تجربه کاری مرتبط یا امکان اثبات داشته باشید و دو نفر از افراد معتبر در آن زمینه شما را به صورت کتبی برای دانشگاه معرفی نمایند امکان پذیرش وجود خواهد داشت.
  • در صورتیکه احتیاج به اخذ بورس و یا فاند داشته باشید می بایستی با واحد مربوطه در دانشگاه مورد نظر مکاتبه نمایید در هنگام مراجعه به سفارت برای مصاحبه خونسردی خود را حفظ نمایید و راجع به دانشگاه هدف رشته مورد نظر و شهری که دانشگاه در آن واقع است اطلاعات کافی از قبل تهیه نمایید ممکن است مصاحبه نماینده شما را به صرف نداشتن اطلاعات کافی در خصوص هر یک از موارد بالا ریجکت نماید.
  • سعی کنید لباس سمارت کژوال بپوشید، آدامس نجوید و یک کتاب برای مطالعه به همراه داشته باشید و البته لبخند به لب داشته باشید با اطرافیان خود صحبت نکنید و به سوالات که به شما ارتباط ندارد نپرسید.
  • هنگام مصاحبه حتما در چشمان افسر افیسر نگاه کنید و کف دست های شما رو به بالا باشد
  • به سوالات کوتاه و دقیق جواب دهید و از حاشیه به پرهیزید.
  • صادق باشید و از ارائه مدارک دروغ و یا دستکاری شده بپرهیزید، چون در صورت آشکار شدن دروغ تان، احتمال اینکه ممنوع الورود شوید، حتمی است.

مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 827

به "شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید