سد دفاعی جدید چین برابر آمریکا؛ سامانه هشدار سریع ضد موشکی ماهواره ای

به گزارش مجله آراد، رئیس جمهور روسیه در سخنانی از یاری به چین در ساخت سامانه هشدار سریع ضد موشکی ماهواره ای اطلاع داد.

سد دفاعی جدید چین برابر آمریکا؛ سامانه هشدار سریع ضد موشکی ماهواره ای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه در نشستی که هفته گذشته در اندیشکده روسی ولدای برگزاری شد، گفت که روسیه در حال یاری به چین جهت ساخت سامانه هشدار سریع ضد موشکی است.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به این موضوع که اکنون فقط روسیه و آمریکا به این فناوری مجهز هستند، گفت: این راز بزرگی نیست که فاش خواهم کرد، به هر حال در آینده معین خواهد شد که ما در حال یاری به همکاران چینی خود هستیم تا بتوانند سامانه رادارهای هشدار دهنده زود هنگام را بسازند.

وبگاه جینز دیفنس هفته گذشته با تمرکز به برگزاری رژه نظامی جدید چین نوشت، نمایش قدرت اخیر چین در روز ملی این کشور با ارائه چند موشک اتمی راهبردی چون انواع موشک های بالستیک قاره پیمای دانگ فنگ 5، 31 و 41 تهدیدی علیه ارتش آمریکا و سامانه های دفاع موشکی این کشور هستند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته اینترفکس، رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنان خود در اندیشکده ولدای گفت: این سامانه شامل رادارهای زمینی است که پرتاب موشک ها را رهگیری می نماید و همچنین با گروه از ماهواره ها در ارتباط است و یک مرکز فرماندهی از آن پشتیبانی می نماید. این سامانه توانایی دفاعی چین را به شدت افزایش می دهد.

پوتین همچین هشدار داد که موشک های میان برد آمریکا ممکن است به زودی در آسیا ظاهر شوند و این رویدادی بسیار بد است.

به گفته پوتین، استقرار موشک های آمریکایی در آسیا، روسیه را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا باید دریافت که این موشک ها کجا مستقر شوند و این که این موشک ها به خاک روسیه می رسند یا خیر.

دریاسالار جیمز فوگو فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا به تازگی در گفت و گو با وبگاه نیروی دریایی آمریکا در زمینه قدرت موشکی ارتش روسیه گفت، روس ها کالینینگراد را نظامی نموده و ادوات نظامی بسیاری در قالب قابلیت دسترسی ممنوع، موشک های کروز ضد کشتی و سامانه های اطلاعاتی، تجسسی در آنجا دارند که امکان هدف قرار دادن نیروهای ناتو را برای آن ها فراهم می نماید. (جزئیات بیشتر)

بخشی از منطقه کالینینگراد

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 411

به "سد دفاعی جدید چین برابر آمریکا؛ سامانه هشدار سریع ضد موشکی ماهواره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد دفاعی جدید چین برابر آمریکا؛ سامانه هشدار سریع ضد موشکی ماهواره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید