رشد بام فروشی در حاشیه شهر مشهد ، خرید و فروش روی کاغذهای باطله

به گزارش مجله آراد، شهردار منطقه 10 مشهد گفت: پدیده بام فروشی ناشی از ضعف در نظارت های دستگاه های اجرایی است و این موضوع در نواحی حاشیه شهر در حال رشد و توسعه است.

رشد بام فروشی در حاشیه شهر مشهد ، خرید و فروش روی کاغذهای باطله

به گزارش خبرنگاران، سعید اکبریان ظهر یکشنبه در نشست خبری در محل شهرداری مشهد اظهار کرد: طبق قانون، وقتی بام فروشی صورت گرفت و اسکلت بنا بالا رفت، این ساخت و ساز تخریب می گردد اما فردی که متضرر می گردد خریدار است و به فروشنده هیچ ضرری نمی رسد.

شهردار منطقه 10 شهرداری مشهد اضافه نمود: پدیده بام فروشی ناشی از ضعف در نظارت های دستگاه های اجرایی و چالش های قانونی است و این پدیده به خصوص در نواحی حاشیه این شهر در حال رشد است.

او ادامه داد: تا هنگامی که در بنگاه های معاملاتی غیرمجاز و روی کاغذ باطله خرید و فروش انجام گردد و این کاغذ باطله در محاکم وجاهت قانونی داشته باشد نمی توان برای جلوگیری از بام فروشی اقدام اجرایی کرد.

اکبریان گفت: در منطقه 10 شهرداری مشهد برای پیشگیری از بام فروشی، شناسایی بنگاه های معاملاتی غیرمجاز در دستور قرار گرفته است و در یک سال گذشته حدود 500 واحد معاملاتی غیرمجاز مهر و موم شده است.

شهردار منطقه 10 مشهد اضافه نمود: سال گذشته برای ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه، هزار و 600 رأی در کمیسیون ماده 100 شهرداری صادر شده که هزار رأی از این تعداد جریمه و 600 رأی نیز قلع بنا بود که 300 مورد آن تا کنون اجرا شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2321

به "رشد بام فروشی در حاشیه شهر مشهد ، خرید و فروش روی کاغذهای باطله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بام فروشی در حاشیه شهر مشهد ، خرید و فروش روی کاغذهای باطله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید