درباره کانادا بیشتر بدانیم

به گزارش مجله آراد، کانادا از نظر اقتصادی جز کشورهای مطرح دنیا هست و به علت بکر بودن سرزمین و وجود منابع زیاد در این کشور و همچنین جذب نیروی متخصص و مهاجرت دانشجویان کشورهای دیگر به این کشور، توانسته است رشد زیادی داشته باشد و همچنین عضو گروه 8 و همچنین در میان 10 کشور صنعتی دنیا واقع شده است.

درباره کانادا بیشتر بدانیم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

زندگی در کانادا

کانادا به علت اینکه همیشه مهاجرپذیر بوده است، میتوان فرهنگهای مختلفی را در آن مشاهده کرد و از این نظر جز اولویتهای مهاجران و دانشجویان کشورهای مختلف واقع شده است. همچنین شرایط خوبی برای مهاجران و دانشجویان در نظر گرفته شده است که همین امر باعث افزایش روزافزون مهاجران و دانشجویان خارجی در این کشور شده است.

اشتغال در کانادا

کانادا از نظر صنعتی پیشرفته است و شرکتهای زیادی در این کشور فعالیت می کنند. در سالهای اخیر کارآفرینان و سرمایه گذاران زیادی از کشورهای مختلف وارد این کشور شدند و در کانادا مشغول فعالیت شده اند.

همین امر باعث شده که دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته های مختلف، جذب شرکتهای مختلف شوند و کار خودشان را شروع کنند.

حقوق پرداختی به افراد با توجه به مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی و میزان مهارت افراد، متفاوت است ولی اگر فردی کمترین حقوق معمول در این کشور را هم دریافت کند، به راحتی میتواند هزینه های زندگی خودش را پرداخت کند و از این بایت هیچ نگرانی نداشته باشد.

حتی دانشجویانی هم که در زمان تحصیل مشغول به کار می شوند، میتوانند به راحتی هزینه زندگی خودشان را پرداخت کنند. دانشجویان می توانند در ماه حداقل 80 ساعت کار پاره وقت داشته باشند که این میزان کار هزینه زندگی دانشجویان را پوشش می دهد.

سیستم آموزشی کانادا

نظارت بر سیستمهای آموزشی در کانادا بر عهده هر ایالت به صورت جداگانه است و به همین دلیل سیستم آموزشی از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است ولی شما می توانید از مقاطع مختلف تا رشته های مختلف مانند رشته پزشکی به راحتی تحصیل کنید.

معمولاً سیستم آموزشی به آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی (دانشگاه ها و کالج ها) تقسیم می شود که از این نظر شبیه نظام آموزشی در ایران است.

در ایالتهای مختلف کانادا (به جز کبک) دانش آموزان از سال اول تا هفتم در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و از سال هشتم تا دوازدهم وارد دبیرستان می شوند. معمولاً بچه ها از شش سالگی وارد مدرسه می شوند و تحصیلات خود را شروع می کنند.

سیستم آموزشی کبک با بقیه ایالتهای کانادا متفاوت است. بچه ها شش سال در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و سپس پنج سال هم در دبیرستان مشغول تحصیل می شوند. یعنی یکسال کمتر در مدرسه حضور دارند ولی از نظر زمان شروع تحصیل شبیه بقیه ایالتها است.

برای ورود به دانشگاه هم معمولاً معدل سال آخر بررسی می شود و دانش آموزان میتوانند با توجه به معدل خودشان به هر دانشگاهی درخواست پذیرش دهند ولی دانشگاهها در پذیرش افراد مختار هستند. البته که دانشجویان بین المللی هم از طریق ارسال مدارک رسمی تحصیلی در کشور خودشان می توانند درخواست خودشان را برای ادامه تحصیل به دانشگاههای مختلف این کشور ارسال کنند.

زبان تحصیل در اکثر دانشگاههای کانادا انگلیسی و البته در استان کبک به زبان فرانسوی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی کشور کانادا می توانید به وب سایت استادی پلن مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 513

به "درباره کانادا بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره کانادا بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید