دانشمندان MIT از ساختار ویروس کرونا ملودی ساختند

به گزارش مجله آراد، همه دانشمندان و محققان در حال ساخت واکسنی برای رهایی از ویروس همه گیر کرونا هستند، ولی یک دانشمند MIT موسیقی این ویروس موذی را ساخته است.

دانشمندان MIT از ساختار ویروس کرونا ملودی ساختند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، مارکوس بولر یکی از دانشمندان موسسه MIT است که سال ها پیش روشی را برای مدل سازی پروتئین ها به وسیله موسیقی ابداع کرد. زمانی که ویروس کرونا نیز در دنیا همه گیر شد و در خصوص پروتئین سنبله این ویروس خطرناک شنید، با خودش فکر کرد که این پروتئین چه صدایی دارد؟

وی به همراه همکارانش در MIT و با استفاده از هوش مصنوعی ساختار پروتئین کووید- سارس 2 را به ملودی هایی در هم تنیده در یک قطعه موسیقی کلاسیک تبدیل کرد و نشان داد که چگونه موسیقی می تواند برای گوش دادن به چیزی که ما را به خطر انداخته آن هم در سطح نانو، یاری کند.

محققان هر آمینواسید (بلوک های تشکیل دهنده پروتئین) را به یک نت خاص تبدیل کردند و سپس یک الگوریتم این نت ها را به موسیقی تبدیل کرد. بولر معتقد است این قطعه موسیقی به افراد یاری می نماید تا رفتار پروتئین را خیلی ملموس تر درک نمایند.

مدت زمان این قطعه موسیقی 50 دقیقه است و در وب سایت ساوند کلاد آپلود شده است. جالب است بدانید که بعضی کاربران بخش اولیه این قطعه را زیبا و آرام بخش توصیف نموده اند. بولر معتقد است که آرام بخش بودن این قسمت از موسیقی نشانگر سهولت ورود پروتئین های اسپایک یا سنبله ویروس کرونا به سلول های بدن انسان می داند. او در این مورد می گوید: این ویروس سلول های بدن را فریب می دهد و بعد به آن ها حمله می نماید.

در ادامه موسیقی دراماتیک تر و هیجانی تر می گردد که این بخش مربوط به تکثیر و چسبیدن پروتئین های اسپایک به سلول های بیشتر می گردد. این بخش موسیقی شبیه زمانی است که ویروس کرونا به ایجاد تب در بدن انسان منجر می گردد. بعضی دیگر این بخش را ترسناک و غمگین توصیف نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1137

به "دانشمندان MIT از ساختار ویروس کرونا ملودی ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان MIT از ساختار ویروس کرونا ملودی ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید