خطر تعطیلی همیشگی در کمین تماشاخانه شکسپیر لندن

به گزارش مجله آراد، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، خطر تعطیلی همیشگی در کمین تماشاخانه شکسپیر لندن هست.

خطر تعطیلی همیشگی در کمین تماشاخانه شکسپیر لندن

داستان چیست؟

این تماشاخانه معروف شهر لندن که ابتدا در سال 1599 میلادی و برای اجرای نمایشنامه های ویلیام شکسپیر ساخته شده، حالا با خطر ورشکستگی و تعطیلی همیشگی در نتیجه تاثیرات مالی منفی شیوع ویروس کرونا بر این مجموعه هنری رو به رو است.

ساختمان اصلی تماشاخانه شکسپیر گلوب در سال 1599 و توسط کمپانی شکسپیر بنا نهاده شد اما در سال 1613 به سبب وقوع آتش سوزی تخریب شد. نمونه ای مشابه از این سالن نمایش تئاتر در سال 1977 و براساس مستندات تاریخی ساختمان اصلی در کنار رود تیمز ساخته شد. این ساختمان جدید تقریبا با ساختمان قدیمی و اصلی یکسان است اما، از مصالح و ویژگی های مدرن در آن استفاده شده است.

ساختمان جدید تئاتر شکسپیر گلوب بسیاری از ویژگی سازه اصلی دوره الیزابت را مجددا بازسازی کرده و این بنا اولین و تنها بنایی در لندن از زمان آتش سوزی بزرگ سال 1666 است که دارای سقف کاهگلی است.

ویلیام شکسپیر بسیاری از نمایشنامه های خود را شامل هر طور که شما دوست دارید، هملت، شب دوزادهم، شاه لیر، مکبث و اوتلو را برای اجرا در سازه اصلی تئاتر شکسپیر لندن طراحی کرده بود اما حالا این تماشاخانه اعلام کرده به سبب تعطیلی با بزرگترین بحران و تهدید از زمان آغاز فعالیت از آغاز تا به امروز رو به رو است.

میشل تری، مدیر هنری تئاتر شکسپیر گلوب لندن می گوید این تئاتر واجد شرایط صندوق شورای هنر نیست و ما در حال حاضر باید میان بقا و ارائه خدمات به جامعه تعادل برقرار کنیم. ما کاملا به درآمدهای حاصل از بلیت فروشی و همچنین برنامه های آموزشی و ورکشاپ ها وابسته ایم و زمانی که این درآمدها قطع شوند تنها باید به اندک منابع مالی مان در بانک بسنده کنیم و معین نیست چقدر می توانیم دوام بیاوریم. تئاتر شکسپیر گلوب موسسه ای با شهرت جهانی و نه تنها بخشی از هویت ملی ماست بلکه نمونه ای برجسته از سهم هنر در اقتصاد است. اگر این گنجینه ملی تسلیم ویروس کرونا شود یک تراژدی رقم خواهد خورد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1146

به "خطر تعطیلی همیشگی در کمین تماشاخانه شکسپیر لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر تعطیلی همیشگی در کمین تماشاخانه شکسپیر لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید