خطر بزرگی که رابطه عاطفی را تهدید می نماید

به گزارش مجله آراد، هر دختر و پسری ممکن است با هدف ازدواج، دیدار های اینترنتی متعددی داشته باشد تا به اصطلاح بتواند افراد دیگر را هم آنالیز و شناسایی کند. استمرار برای پیدا کردن یک فرد مطلوب تر از قبلی، خطر بسیار بزرگی برای فرد محسوب می گردد و حتی اگر با فردی وارد رابطه ای گردد، ممکن است نتواند از عادت بد خود دست بردارد.

خطر بزرگی که رابطه عاطفی را تهدید می نماید

به گزارش خبرنگاران، فردی را که در اینترنت دیده می گردد، می توان به کوه یخی که در اقیانوس قرار گرفته است و تنها بخشی از آن بیرون است، تشبیه کرد. ما فقط همان قسمت اندک را می بینیم و قسمت های زیرین آن از دیدمان پنهان می ماند، بنابراین آشنایی اینترنتی برای انتخاب همسر کافی و جالب نیست. افراد برای انتخاب همسر باید با یکدیگر آشنایی نزدیک داشته باشند و در عین حال، خانواده های یکدیگر را از نظر مسائل فرهنگی و روابط مالی بشناسند و دو نفر آنالیز نمایند که آیا از لحاظ خانوادگی با یکدیگر سنخیت دارند یا خیر. در غیر این صورت ازدواجشان پیروز نخواهد بود.

خطرهای شناخت های اینترنتی

دخترها و پسرها به طور معمول در فضای مجازی اطلاعات صحیحی درباره سن، شرایط تحصیلی، شرایط خانوادگی و مالی و این قبیل موارد به یکدیگر منتقل نمی نمایند و بر اساس همین اطلاعات نادرست، ارتباطی کاملا مجازی و غیرواقعی برقرار می نمایند.

وقتی این ارتباط ادامه پیدا می نماید، وابستگی عاطفی بین آنها ایجاد می گردد و پس از ایجاد وابستگی، کم کم به فکر آشنایی بیشتر و در نهایت ازدواج می افتند و در این شرایط، خانواده های خود را در جریان قرار می دهند.

بعضی افراد ممکن است اطلاعات غلطی را که داده اند، اصلاح نمایند اما بعضی دیگر چنان درگیر روابط احساسی می شوند که نمی توانند حقایق را بگویند یا ارتباط ایجاد شده را قطع نمایند و با همان اطلاعات غلط با یکدیگر ازدواج می نمایند. این ازدواج بر پایه رابطه احساسی صورت می گیرد و وقتی از لحاظ عقلانی، دختر و پسر متوجه تفاوتشان می شوند، زندگی شان به مخاطره می افتد.

اعتیاد خطرناک به آشنایی های اینترنتی

یکی دیگر از معایب دیدار های اینترنتی این است که هر دختر و پسری ممکن است دیدار های اینترنتی متعددی داشته باشد تا به اصطلاح بتواند افراد دیگر را هم آنالیز و شناسایی کند. ادامه دادن چنین رفتاری نه تنها جلوی علاقه مند شدن افراد به یکدیگر را می گیرد بلکه نمی تواند به داشتن رابطه طولانی منجر گردد زیرا آنها به این نوع قرارها معتاد شده و مدام دنبال گزینه ای بهتر از قبلی هستند.

استمرار برای پیدا کردن یک فرد ایده آل و مطلوب تر از قبلی، خطر بسیار بزرگی برای فرد محسوب می گردد و حتی اگر با فردی وارد رابطه ای گردد، ممکن است نتواند از عادت بد خود دست بردارد و بازهم در اینترنت در پی دوست باشد. در نتیجه از طریق اینترنت می توان با افراد بی شماری ارتباط برقرار کرد اما هرگز نمی توان درگیر یک رابطه سالم عاطفی و بادوام شد.

منبع: سیناپرس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2267

به "خطر بزرگی که رابطه عاطفی را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بزرگی که رابطه عاطفی را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید