خبرنگاران استان بوشهر از شرایط قرمز کرونا خارج شد

به گزارش مجله آراد، بوشهر- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اعمال بعضی محدودیت ها این استان در زمان حاضر از شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا خارج و در شرایط هشدار قرار گرفته است.

خبرنگاران استان بوشهر از شرایط قرمز کرونا خارج شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

دکتر سعید کشمیری شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: : هرچند استان بوشهر از حالت قرمز به هشدار درآمده است اما کوچک ترین سهل انگاری و تعلل ما را به حالت قرمز باز می گرداند به همین دلیل باید اقدام های پیشگیرانه را همچنان تا سرانجام بیماری ادامه داد.

وی اعلام کرد: مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بیمار نشدن به کادر درمان که بسیار خسته و آسیب پذیر شده اند یاری نمایند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 400 نفر در بخش بهداشت و 600 نفر در بخش درمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که عده زیادی از آنها درمان و به کار برگشته و عده ای نیز در مرخصی و قرنطینه هستند.

وی اعلام کرد: اغلب این افراد بی علامت و عده کمی از آنها بستری شده اند همچنین تا به امروز پنج نفر از مجموعه بهداشت و درمان استان نیز بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داده اند.

کشمیری افزود: هرچند کادر درمان فداکار هستند اما توان آنها محدود وآسیب پذیر هستند و ممکن است که بیمار شوند به همین دلیل با انجام کارهای پیشگیرانه و بیمار نشدن باید سرمایه های مملکت را حفظ کرد.

وی یادآور شد: هرچند بارقه های امید در مورد کشف واکسن وجود دارد اما مردم تا زمان کشف واکسن و دارو باید مراقب باشند تا هر روز شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

کشمیری با اشاره به اینکه تا به امروز 236 نفر در استان بوشهر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند گفت: براساس آمارها در 24 ساعت گذشته پنج نفر در روزهای مختلف بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که میانگین سنی آنها زیر 54 سال است و این زنگ خطر به شمار می رود.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: آمارها بیانگر این است که جوانان و افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای نیز در خطر تهدید ویروس کووید 19 هستند و در صورت ابتلا و هر نوع بی دقتی و به موقع مراجعه نکردن احتمال ابتلا و حتی مرگ را دارد.

وی یادآور شد:در زمان حاضر 346 بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بوشهر بستری و از این شمار 168 مورد مثبت قطعی هستند همچنین از این شمار 55 مورد در بخش های مراقبت های ویژه بستری و از این تعداد 31 نفر با یاری دستگاه نفس می کشند.

کشمیری با اشاره به فراوری ملی داروی رمدسیویر در کشور افزود: محموله نخست این دارو به صورت محدود وارد استان و در بین بیمارستان ها توزیع شده است و منتظر محموله دوم هستیم همچنین تجویز این دارو براساس تشخیص کمیته استانی درمان بیماری انجام می گردد.

وی افزود: داروی رمدسیویر در مطالعات داخل کشور در مورد تاثیر بر درمان کرونا نمره قابل قبولی را کسب نموده و پس از کشورهای آمریکا و اروپا، ایران از معدود کشورهایی است که فراوری این دارو را آغاز نموده است.

کشمیری یادآورشد: رمدسیویر دارویی بیمارستانی است برای بیماران بدحال و بیمارانی که وارد فاز دوم درمان شده اند با نظر پزشک متخصص و کمیته علمی مصرف می گردد و برای بیماران زیر دستگاه و سرپایی مناسب نیست.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در مورد تخت های بیمارستانی افزود: هفته گذشته با 14 میلیارد تومان اعتبار 40 تخت مراقبت ویژه به وسیله یاری های شورای راهبردی پتروشیمی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تامین و براساس نیازسنجی های صورت گرفته در بین بیمارستان ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین با بهره برداری از بیمارستان 110 تختخوابی هسته ای بوشهر تا مهرماه بخش زیادی از نیازهای استان تامین می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا تا سرانجام هفته جاری همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1249

به "خبرنگاران استان بوشهر از شرایط قرمز کرونا خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان بوشهر از شرایط قرمز کرونا خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید